AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #41 Del Skrevet 13. april 2020 Jeg ville jobbet på Oppsal skole. Godt og populært område på østkanten. Nærhet til marka. Ikke store innvandrerutfordringer (i mangel på et bedre ord). Anonymkode: 54b28...e38 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #42 Del Skrevet 13. april 2020 Bjørndal og Bjørnholt. Anonymkode: 9cc97...e1f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #43 Del Skrevet 13. april 2020 På 11.4.2020 den 22.21, AnonymBruker skrev: Jeg ville holdt meg unna østkanten. Anonymkode: 893cf...35a Det ville jeg også, med tanke på alle de problemene som er der. Anonymkode: 11fd3...971 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #44 Del Skrevet 13. april 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Det ville jeg også, med tanke på alle de problemene som er der. Anonymkode: 11fd3...971 men østkanten er jo så stort, med masse skoler. det kan vel ikke være slik at hele dette området kan skjæres under en kam eller..? Anonymkode: d8342...0bb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #45 Del Skrevet 13. april 2020 På 11.4.2020 den 22.36, AnonymBruker skrev: Hva legger du i en "god skole", "ok skole" og "dårlig skole"? Resultater på nasjonale prøver? Godt arbeidsmiljø? God ledelse? Dyktige lærere? Skoler der du kan lære mye faglig eller pedagogisk/didaktisk? Gode avsluttende karakterer hos elevene? Om du ser på avsluttende karakterer hos elevene, så bør du holde deg på vestkanten eller i områder på østkanten der mange ressurssterke bor, f.eks. Oppsal eller Ekeberg. Men som lærer vet man at det er veldig mye annet som er med på å avgjøre om det er en god arbeidsplass. Anonymkode: 54b28...e38 En kombinasjon av alle disse er vel det jeg legger i det Vil jo helst at alle aspekter skal være ok. Jeg tenker at hvis en av delene er helt på bånn, så blir helheten også mindre bra.. ts Anonymkode: d8342...0bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #46 Del Skrevet 13. april 2020 Det er jo ikke gitt at du kan velge hvor du vil jobbe? Det er populært å jobbe i Oslo, og mange om jobbene. Har jobbet ved ca 10 ulike skoler i Oslo som vikarlærer i en årrekke ved siden av studiene. Det jeg har lært er at ledelsen er langt, langt mer viktig enn elevene. Jeg syns elevene stort sett er veldig greie, og det handler jo også om ditt ansvar som lærer og leder i et klasserom. Man kan ikke skylde alt på elevene hvis det er mye uro. Et godt opplegg, tydelige beskjeder og at du setter deg selv i respekt fra start er avgjørende. Jeg kan si at jeg selv satte pris på skolene som lå nærme marka, da var man gjerne mye ute. Jeg liker meg bedre på østkanten enn vestkanten, men det handler nok mye om min egen oppvekst. Foreldrene har vært greie uansett hvor jeg har vært. Som sagt, ikke sikkert du kan velge i jobber. Men jeg ville brukt mye tid under intervjuet på å stille gode spørsmål, for å se hvordan de som intervjuer deg responderer. Og hør gjerne med andre som jobber der/har jobbet der om hva de selv syns, er det godt organisert? Er arbeidsmiljøet bra? Og reflekter over hva du tror er viktig for deg i en lærerjobb. Anonymkode: 5a2ba...ce7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #47 Del Skrevet 13. april 2020 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo ikke gitt at du kan velge hvor du vil jobbe? Det er populært å jobbe i Oslo, og mange om jobbene. Anonymkode: 5a2ba...ce7 Noen som vet hvor ca hvor mange søkere som er vanlig per utlyste ledige stilling som lærer i oslo? ts Anonymkode: d8342...0bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2020 #48 Del Skrevet 13. april 2020 hvordan er bydelene nordstrand, søndre nordstrand, østensjø, alna, grorud, stovner i forhold til hverandre? Anonymkode: d8342...0bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #49 Del Skrevet 15. april 2020 dytt Anonymkode: d8342...0bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #50 Del Skrevet 15. april 2020 På 13.4.2020 den 0.12, AnonymBruker skrev: Oi her var det en del sprikende meninger, flere med erfaringer? Jeg er ser at de aller fleste ledige stillingene utlyst er på Østkanten. Er det noen skoler på Østkanten som er kjent for å være okei da? Er ikke østkanten ganske stort område med mange forskjellige ungdomsskoler? Trodde feks det var attraktivt å bo rett ved østmarka. Anonymkode: d8342...0bb Bydel østensjø er veldig fin, for eksempel oppsal skole og skøyenåsen skole. Vil også tro at noe av bydel Nordstrand er Ok? Hvis jeg skal gi et tips er det å finne et område der skolekretsen består av en blanding av hus, rekkehus og lavblokker med ikke alt for store leiligheter og uten for mye kommunale boliger. Da får man en god blanding av folk synes jeg, og man slipper store, dysfunksjonelle familier i hopetall. Vi hører til Skøyenåsen skole, der barna fra Godlia, Trasop og Østensjø skoler begynner etter barneskolen. Det er veldig lite tull her, og synes det er lite materielt fokus. Helt normale folk rett og slett, ca 20-25 % innvandrere så det er akkurat passe. For å generalisere litt: hus her i området koster det samme som i Bærum, og jeg tror at mange tar et bevisst valg om å bo her og ikke i der. Det skyldes nok blant annet at verdiene her er litt annerledes - det er veldig lite fokus på materielle ting rett og slett, samtidig som at folk er veldig ressurssterke. Ville holdt meg unna veldig dyre nabolag både i øst og vest, og unna de hardest belastede områder (store deler av groruddalen og søndre Nordstrand, samt Grønland/Tøyen). Anonymkode: 49602...7c9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #51 Del Skrevet 17. april 2020 Ammerud barneskole. Bare masse muslimske barn som mobber de få i klassen som er norsk. Lærerne får kjørt seg, de muslimske lærerne har status, de norske har null respekt. Anonymkode: 53e6f...5ff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #52 Del Skrevet 18. april 2020 Jeg er født og oppvokst i Oslo, og har hatt veldig mye kontakt med landets skoler via jobben (ikke lærer, men jobber med utdanningsmateriell). Ungdomsskoletiden er jo "den verste tiden", men samtidig tror jeg det kan være veldig givende å være med elever i den fasen av livet, og kanskje t.o.m. hjelpe noen som har evner, men ikke motivasjon. Jeg vurderte å bli lærer som yngre, og var da inspirert av filmer som Dead Poet's Society og så for meg å vekke litteratur- og lyrikkinteressen hos unge elever (vi har ingen eliteskoler som den portrettert i filmen her i landet uansett, så det er jo bare en utopi). Jeg tenker det skal være en balanse ved at man får noen utfordringer samtidig som hverdagen ikke skal være et helvete. Jeg støtter meg nok til de her som sier at jeg hadde holdt meg langt unna mange av skolene i Oslo Øst. Selv med motiverte og dedikerte lærere, blir mobben av rebelske ungdommer for stor. De egger opp hverandre. Jeg har møtt lærere på disse skolene som er helt utslitte, de får ofte ikke undervist, da all tid og energi går med på å holde ro i klasserommet. Så har du den ekstra oppfølgingen av innvandrerelever som ikke møter opp eller fullfører, og heller ikke har foreldre som stiller til foreldremøte. Det er klart det er slitsomme elever på Oslo vest også; pappagutter som er nebbete, kravstore foreldre. Men hvis valget står mellom dette og ungdommer som kaller kvinnelige lærere "horer" og har med kniv i sekken (en faktisk realitet noen steder), så hadde jeg glatt valgt førstnevnte. Det er noen skoler der du får dyktige elever uten de verste Oslo-vest-symptomene, som på Nordberg, Ila, Sagene og Morellen. Men her er det nok litt kamp om jobbene. Anonymkode: 46d2d...1ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #53 Del Skrevet 18. april 2020 Jeg ville prøvd Nordberg, Tåsen, Grefsen, Kjelsås, Oppsal, Godlia, Bøler, Østensjø, Lamberseter, Nordstrand... Anonymkode: 03534...ba0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå