AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #21 Skrevet 11. april 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Burde stenges ned til viruset er slått helt ned. Slik som Erna og Høie vil gjøre. Bedre med døde virus enn døde barn. Anonymkode: 6f445...003 Nå dør ikke barn noe særlig av dette heller Anonymkode: 7e068...1cf 5
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #22 Skrevet 11. april 2020 Jeg elsker når "pampene" får litt å jobbe for. Korona er bra for verden. Folk får kanskje om de er heldige kjenne på andre siden av medaljen. 😄 Bevisstgjøring koster, og det er positivt for helheten i verden. Anonymkode: acecb...cbd
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #23 Skrevet 11. april 2020 Må regne med at hele samfunnet stenges ned i en måned! Anonymkode: 3de5f...371
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #24 Skrevet 11. april 2020 Så 6 av 10 mener man bør åpne. Uansett er det også det ekspertene mener, så bra folket er på bølgelengde med dem. Gleder meg til barnehagen og småskolen åpner om et par uker nå. Anonymkode: d7c7c...b5c 3
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #25 Skrevet 11. april 2020 6 AV 10 MENER DET ER TIDSNOK Anonymkode: 3446f...78f 5
Gjest Lawyam Skrevet 11. april 2020 #27 Skrevet 11. april 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det betyr med andre ord at flertallet er for å åpne samfunnet igjen (fortid eller nåtid) Anonymkode: 3934a...9d1 Fortid er vel vanskelig.... ;). Ksn jeg kommer med forslag om nåtid eller fremtid?
Gjeste mann Skrevet 11. april 2020 #28 Skrevet 11. april 2020 Dette er jo et altfor alvorlig spørsmål til at vi kan la forskere og eksperter få ture på som de vil. Her burde vanlige folk, som vet hvordan det EGNTLIG er, bestemme. Jeg foreslår folkeavstemning. (NB Ironivarsel) 3
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #29 Skrevet 11. april 2020 21 minutter siden, Gjeste mann skrev: Dette er jo et altfor alvorlig spørsmål til at vi kan la forskere og eksperter få ture på som de vil. Her burde vanlige folk, som vet hvordan det EGNTLIG er, bestemme. Jeg foreslår folkeavstemning. (NB Ironivarsel) Enig, og samtidig burde alle kg-brukere få dobbel, evt tredobbel stemmerett, da hadde vi nok løst problemet. Anonymkode: 7e068...1cf 2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #30 Skrevet 11. april 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Finnes ikke HIV-vaksine enda: https://www.hiv.gov/hiv-basics/hiv-prevention/potential-future-options/hiv-vaccines Anonymkode: 6f445...003 Vet det der. Men programmet jeg så forklarte hvorfor de aldri satte den i produksjon. Den var ekstremt dyr å produsere og de anså at verdens fattigste land, der det er mye HIV aldri kunne betsle for den. De ville ta den frem om det ble problemer i land som hadde midler til å betale. Hittil har det ikke skjedd. Anonymkode: 00357...226
Gjest Lawyam Skrevet 12. april 2020 #31 Skrevet 12. april 2020 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet det der. Men programmet jeg så forklarte hvorfor de aldri satte den i produksjon. Den var ekstremt dyr å produsere og de anså at verdens fattigste land, der det er mye HIV aldri kunne betsle for den. De ville ta den frem om det ble problemer i land som hadde midler til å betale. Hittil har det ikke skjedd. Anonymkode: 00357...226 De trenger den ikke.
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #32 Skrevet 12. april 2020 og 6 av 10 mener det er riktig... Anonymkode: d4761...d00
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #33 Skrevet 12. april 2020 3 timer siden, Hr. Aktiv skrev: Det er ikke opplyst hva folk dør av og hvilke sykdommer de har hatt i tillegg. Det er heller ikke opplyst hvor mange som dør ved vanlig influensa eller nærliggende sesong sykdommer. Viktig informasjon holdes bevisst skjult for at dette skal hauses opp til noe stort. Det har lekket noen aldersgrupper på folk som har død av denne sykdommen og snittalderen er 80 år sist jeg sjekket. Allerede nå er en hel verden forandret slik at jeg tror neppe den vil komme tilbake dit den var før denne pandemien. Enten holder de viktig informasjon om sykdommen skjult eller så er dette en storm i vannglass. Hele verdensøkonomien står på spill her og jeg er stygt redd for dødstallene av selve sykdommen blir små i forhold til de du får av isolasjon og psykiske problemene rundt dette. Dette er dog min tanke. Nja, det er ikke så mye som holdes skjult tror jeg, problemet er at det er mye fokus på feil ting. Influensatall generelt er litt mystiske, men under svineinfluensaen havnet rundt 200 på intensivavdeling og 29 døde mellom juli og desember, så vi har passert det med god margin. Men nå rammet svineinfluensaen i større grad yngre (under 65) enn eldre, og selv om de fleste av de som døde da også hadde alvorlig underliggende sykdom, så påvirker det antakelig statistikken. Men tall og statistikk kan skjule andre konsekvenser som er viktigere enn dødstall i seg selv. De som blir alvorlig syke av covid-19, får akutt lungesvikt, og iblant også svikt i andre organer, som nyrer og hjerte. Dette kan du dø av. Hvis du har en risikofaktor, det kan være alt fra alder og alvorlig underliggende sykdom, til høyt blodtrykk, fedme og astma, så ser det ut til at risikoen for alvorlig sykdom er høyere, men det er en god del helt friske uten kjente risikofaktorer på intensivavdelingene også. De vet ikke om det er gener, virustype, virusmengde du er eksponert for, kryssimmunitet eller andre ting som gjør at noen blir mye sykere enn andre. De sykeste må kobles til respirator. Respirator er en stor påkjenning i seg selv, så sykehjemspasienter og eldre over en viss alder vil sjelden bli tilkoblet en, med mindre de er veldig spreke. Noen får også sekundære bakterielle infeksjoner som i seg selv kan bli alvorlige nok til å ta livet av deg. Hvor godt du tåler både sykdommen i seg selv, og også behandlingen, ser ut til å påvirkes av alder og underliggende sykdom/risikofaktorer. De yngre og friske ser ut til å klare seg bra. Men flere av de ville neppe overlevd uten behandling, derfor er det avgjørende at vi har nok kapasitet til å behandle de. Så fokuset på dødstall blir litt feil. Du ser ikke smekkfulle intensivavdelinger med 40-50-60-åringer på respirator i influensasesongen, selv om det er en og annen uheldig som dør av det og. Det er egentlig det som er hovedproblemet med denne pandemien. Hvis vi lot alt rulle som vanlig og folk på 50 begynte å dø som fluer fordi det etterhvert ikke var en respirator igjen å oppdrive, så tror jeg egentlig ikke folk hadde akseptert at det måtte være sånn for å spare penger. Så kan det jo diskuteres om vi hadde kommet like langt med mildere tiltak, men det er fortsatt litt tidlig å si. Anonymkode: a2566...501 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #34 Skrevet 12. april 2020 36 minutter siden, Lawyam skrev: De trenger den ikke. Det er jo det jeg sier. Anonymkode: 00357...226
Gjest Lawyam Skrevet 12. april 2020 #35 Skrevet 12. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo det jeg sier. Anonymkode: 00357...226 ???? Vi har det vi behøver mth HIV, men hva har det med koronna å gjjøre. Mange som vil trenge koronna-vaksine.
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #36 Skrevet 12. april 2020 7 timer siden, Gjeste mann skrev: Dette er jo et altfor alvorlig spørsmål til at vi kan la forskere og eksperter få ture på som de vil. Her burde vanlige folk, som vet hvordan det EGNTLIG er, bestemme. Jeg foreslår folkeavstemning. (NB Ironivarsel) Morsom du. Hadde du visst litt mer om forskning og ekspertise, så ville du visst at eksperter som regel er uenige. Også i Norge. Det er dette som driver kunnskapen framover. Erna bestemmer hvilke eksperter hun vil høre på. Anonymkode: 45010...a62
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #37 Skrevet 12. april 2020 Så bra at 60% faktisk selv klarer å tenke. Anonymkode: 776fd...f7e 3
Tarmegenbolle Skrevet 12. april 2020 #38 Skrevet 12. april 2020 Et mindretall, altså. Mindretalo skal vi ikke høre på 1
Gjest Lawyam Skrevet 12. april 2020 #39 Skrevet 12. april 2020 (endret) Tror vi skal høre på Erna, fremfor å ese "illusjonert vitenskap".. Endret 12. april 2020 av Lawyam
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #40 Skrevet 12. april 2020 1 minutt siden, Lawyam skrev: Ja, tror vi skal gjøre det, fremfor å la lese "illusjonert vitenskap".. Du siterer meg, men jeg aner ikke hva du mener.. Anonymkode: 45010...a62
Fremhevede innlegg