Gå til innhold

FIRE AV TI MENER DET ER FOR TIDLIG Å GJENÅPNE SAMFUNNET

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Sitat

FIRE AV TI MENER DET ER FOR TIDLIG Å GJENÅPNE SAMFUNNET

Fire av ti nordmenn mener at det er for tidlig med en gradvis gjenåpning av samfunnet etter påske. Det viser en fersk undersøkelse utført av Kantar på oppdrag fra TV 2.

40,9 prosent svarer at de mener det er for tidlig med en gjenåpning, 46 prosent mener det er passe, mens 4,6 prosent svarer at det er for sent. 8,5 prosent svarer at de er usikre.

https://www.tv2.no/nyheter/11370403/

Anonymkode: 8bd72...090

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Håper det holdes stengt lenge.

Vi må nok stålsette oss for årene fremover. Tipper viruset blir litt som HIV. At vi må bære på det resten av livet og at det bryter ut og dreper oss når vi blir gamle eller syke. I praksis vil nok viruset gi oss levealder på 60-70 istedenfor rundt 80.

Anonymkode: 6f445...003

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det betyr med andre ord at flertallet er for å åpne samfunnet igjen (fortid eller nåtid) 

Anonymkode: 3934a...9d1

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det betyr med andre ord at flertallet er for å åpne samfunnet igjen (fortid eller nåtid) 

Anonymkode: 3934a...9d1

Såvidt, nesten 50/50. Så nesten halvparten vil ikke åpne.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi må nok stålsette oss for årene fremover. Tipper viruset blir litt som HIV. At vi må bære på det resten av livet og at det bryter ut og dreper oss når vi blir gamle eller syke. I praksis vil nok viruset gi oss levealder på 60-70 istedenfor rundt 80.

Herregud, nå må folk slutte å forutsi scenarioer som er tatt ut av løse lufta....  Å gå rundt med konstant redsel/ bekymring tærer forresten på helsa det og... ;) 

Anonymkode: 94eb3...c91

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Det er godt vi lever i et demokrati hvor flertallet bestemmer!

Anonymkode: f222f...5a2

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du vil ikke ta vaksina når den kommer da eller?

Anonymkode: cbab5...da8

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du vil ikke ta vaksina når den kommer da eller?

Anonymkode: cbab5...da8

Kommer ikke vaksine. De har jo heller ikke klart å lage vaksine mot HIV.

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

https://www.tv2.no/nyheter/11370403/

Og jeg kjenner at jeg driter i hva 4 av 10 nordmenn mener. 

Jeg forholder meg til rådene fra Helsemyndighetene. Og ikke "rådene" fra 4 av 10, Eller 5 av 10. Eller whatsoever. 

Anonymkode: b406e...c78

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud, nå må folk slutte å forutsi scenarioer som er tatt ut av løse lufta....  Å gå rundt med konstant redsel/ bekymring tærer forresten på helsa det og... ;) 

Anonymkode: 94eb3...c91

Aldri før har samfunnet stengt ned som nå. Dette viruset er mye værre enn alle andre viruser vi har vært borti.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Aldri før har samfunnet stengt ned som nå. Dette viruset er mye værre enn alle andre viruser vi har vært borti.

Nei, det er ikke det. Det er tiltakene som er mye verre en noe annet vi har vært borti.

Anonymkode: 2ee97...630

• Liker 5
Skrevet

Det er ikke opplyst hva folk dør av og hvilke sykdommer de har hatt i tillegg. Det er heller ikke opplyst hvor mange som dør ved vanlig influensa eller nærliggende sesong sykdommer.

Viktig informasjon holdes bevisst skjult for at dette skal hauses opp til noe stort. 

Det har lekket noen aldersgrupper på folk som har død av denne sykdommen og snittalderen er 80 år sist jeg sjekket. 

Allerede nå er en hel verden forandret slik at jeg tror neppe den vil komme tilbake dit den var før denne pandemien. 

Enten holder de viktig informasjon om sykdommen skjult eller så er dette en storm i vannglass. Hele verdensøkonomien står på spill her og jeg er stygt redd for dødstallene av selve sykdommen blir små i forhold til de du får av isolasjon og psykiske problemene rundt dette. 

Dette er dog min tanke. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Altså vil flertallet åpne. Det høres logisk ut.

Jeg tipper bortimot 100% av de som vil holde det stengt på ubestemt tid er de priviligerte som ikke behøver å bekymre seg over økonomien pga. sikker jobb. De har neppe noen i familien som sliter psykisk og som har fått det betydelig verre. De har neppe et hjem der barn blir utsatt for vold og overgrep.

Med andre ord er dette de som sitter på samfunnets grønne gren, og kan legge seg hver kveld med 100% visshet om at lønna kommer som vanlig hver måned, og at jobben er sikret gjennom hele krisa og så lenge man ønsker å jobbe.

Da er det lett å rope høyt om å stenge ned. Når man ikke behøver å bekymre seg for konsekvensene, er det helt naturlig å tenke slik.

Anonymkode: 05406...218

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Altså vil flertallet åpne. Det høres logisk ut.

Jeg tipper bortimot 100% av de som vil holde det stengt på ubestemt tid er de priviligerte som ikke behøver å bekymre seg over økonomien pga. sikker jobb. De har neppe noen i familien som sliter psykisk og som har fått det betydelig verre. De har neppe et hjem der barn blir utsatt for vold og overgrep.

Med andre ord er dette de som sitter på samfunnets grønne gren, og kan legge seg hver kveld med 100% visshet om at lønna kommer som vanlig hver måned, og at jobben er sikret gjennom hele krisa og så lenge man ønsker å jobbe.

Da er det lett å rope høyt om å stenge ned. Når man ikke behøver å bekymre seg for konsekvensene, er det helt naturlig å tenke slik.

Anonymkode: 05406...218

Jeg tror flesteparten er navere som ønsker at resten av befolkningen skal leve som dem selv. De er priviligerte på den måten at trygda er trygg selv om de murer seg inne, men hvis resten av samfunnet også skulle ha murt seg inne, hadde ikke trygda vært like trygg lenger...

Anonymkode: 22aeb...f9a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kommer ikke vaksine. De har jo heller ikke klart å lage vaksine mot HIV.

Er laget forlengst. Problemet er at ingen i Afrika vil betale for den.

Var et program på tv om dette for en tid tilbake.

Anonymkode: 00357...226

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Evt flertallet / 6 av 10 mener det er riktig å åpne.

Anonymkode: 7e068...1cf

AnonymBruker
Skrevet

Det er for tidlig å åpne... Men hva i all verden baserer folk dette på da, det er jo bare en mening tatt ut av ingenting.

Å åpne er ikke et valg egentlig. Vi kan jo ikke være stengt for alltid, og vi tjener absolutt ingenting på det.

Anonymkode: 9f505...72e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er for tidlig å åpne... Men hva i all verden baserer folk dette på da, det er jo bare en mening tatt ut av ingenting.

Å åpne er ikke et valg egentlig. Vi kan jo ikke være stengt for alltid, og vi tjener absolutt ingenting på det.

Anonymkode: 9f505...72e

Burde stenges ned til viruset er slått helt ned. Slik som Erna og Høie vil gjøre.

Bedre med døde virus enn døde barn.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kan vi ikke bare stole på myndighetenes håndtering i dette? Hvorfor skal alle være eksperter? Det har faktisk fungert så langt. 

Anonymkode: 43346...336

• Liker 8
  • Opprett ny...