AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #1 Skrevet 11. april 2020 Skal søke sykepleie til høsten. Er det sånn at jeg kommer i praksis på nærmeste sykehus, eller risikerer jeg å reise 10mil en vei til et annet sykehus i det fylket? har ikke bil, og er vanskelig med buss ettersom det er turnus. noen som vet om skolene tar hensyn til hvor man blir plassert på praksis? Anonymkode: 595a2...b33
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #2 Skrevet 11. april 2020 Student på 3 året her. De tar som regel hensyn til om du er tillitsvalgt eller har politiske verv (sånn at du må kunne være tilgjengelig) eller om du er aleneforsørger. Er du det kan du søke om å få geografisk tilrettelegging mange steder. Ellers risikerer du å bli utplassert hvor som helst i et fylke ja. Anonymkode: 6a34f...988
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #3 Skrevet 11. april 2020 Skolene tar på ingen måte hensyn til om du har tilgang til bil. Noen steder, hvis det er langt fra studiestedet og til der du har fått praksis, har praksisstedet leiligheter til utlåns for studentene som har fått praksis der. Da blir det flere sammen i samme leilighet, men i det minste slipper man daglig pendling. Anonymkode: 6a34f...988 2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #4 Skrevet 11. april 2020 Min erfaring er at de ikke tar hensyn. Det samme gjelder sykehjem og hjemmesykepleien. Det er ikke nødvendigvis sånn at man får praksisplass hos den som er nærmest. Anonymkode: 6568d...aed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå