Gjest anonym babysyk Skrevet 20. juni 2005 #1 Skrevet 20. juni 2005 Jeg har en liten gutt på 10mnd og er fortsatt i barselpermisjon. Jeg har forlenget denne permisjonen med et år til fra min faste 100% stilling i kommunen. I denne forlengede permisjonen skal jeg arbeide 50% på en annen arbeidsplass. Så til saken: På nyåret/ til våren kunne vi tenke oss å begynne på prosjekt "lillebrøvster". I utgangspunktet tror jeg ikke at det er noe problem med tanke på å få utbetaling av fødselspenger fra 100% stillingen min. Jeg vil tidligst være gravid i mai og skal være tilbake i stillingen i august. Stemmer det? Hvordan er det med rett til sykepenger når man har hatt forlenget permisjon? (satser på at jeg er i fin form altså, men man vet jo aldri). Hvor lenge må jeg være i min 100% st for å få sykepenger fra denne? Hvordan fungerer det hvis jeg blir sykemeldt før jeg kommer over i denne? Orker ikke ringe å spørre trygdekontoret da de er så forbanna sure og vrange. Håper og takker på svar!
LilleMy28 Skrevet 20. juni 2005 #2 Skrevet 20. juni 2005 Aner ikkje hvordan det er med sykemelding, men generell regel er at du må jobbe minst 6 mnd etter å ha kommet tilbake fra permisjon før fødsel for å få vanlig med fødselspenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå