AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #1 Skrevet 11. april 2020 Har 4 barn. Alle under 13. Far ble psykisk syk for noen år tilbake og jeg endte vårt ekteskap da han ble så ustabil at han slo. Meg og barna. Han er ute av bildet. Har ikke noe samvær. Er i psykiatrisk behandling. Hverken jeg el han har foreldre så har ingen besteforeldre å få hjelp fra. Har barna mine hele tiden og jeg begynner bli veldig veldig sliten. Får aldri noe pusterom. En her og en der er på aktivitet el hos venner (til vanlig) men jeg har aldri "fri" fra alle fire samtidig. Merker jeg blir sint, lei meg og irritert når jeg går så mye oppi barna. På grunn av hva de har vært gjennom vil de foreløpig ikke ha barnevakt. Hva kan jeg gjøre? Vet ikke mine arme råd. Anonymkode: a9edb...2f3 2
Jessic_a Skrevet 11. april 2020 #2 Skrevet 11. april 2020 Føler med deg💚 Jeg tror barnevernet og ellers i kommunen tilbyr avlastning. Det er utrolig viktig at du som husets maskin fungerer for alle. Stor klem 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #3 Skrevet 11. april 2020 Er det lenge siden bruddet? Avslastning hjelp fra barnevernet? Anonymkode: b9b4d...e28
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #4 Skrevet 11. april 2020 Takk. Det er ca 10 mnd siden bruddet og jeg er bare så sliten... Men kan man få hjelp fra barnevernet når det ikke har vært noen bekymring /melding om oss? Kan jeg selv kontakte dem? Hva slags avlastning er det de kan tilby? Ts Anonymkode: a9edb...2f3
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #5 Skrevet 11. april 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk. Det er ca 10 mnd siden bruddet og jeg er bare så sliten... Men kan man få hjelp fra barnevernet når det ikke har vært noen bekymring /melding om oss? Kan jeg selv kontakte dem? Hva slags avlastning er det de kan tilby? Ts Anonymkode: a9edb...2f3 Du er alene og har ingen familie, og dere har opplevd mye vondt. Du kan be barnevernet om hjelp, og søke om avlastning. Det tror jeg gjør godt for både deg og barna, og få litt avbrekk fra hverandre, og så får barna litt andre inntrykk. Du kan slappe av litt også. Anonymkode: b9b4d...e28 6
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #6 Skrevet 12. april 2020 Skaff barnevakt, det er ikke barna som bestemmer om dere trenger det eller ikke! Anonymkode: 8184b...ea6 5
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #7 Skrevet 12. april 2020 Her må du prøve å finne løsninger - snakker du med barna om situasjonen ? De eldste burde jo forstå situasjonen - både det at du får kortere lunte men kanskje også at de må ta hensyn. Kanskje bli flinkere til å leke med hverandre ? Ta de med et sted ut i naturen hvor du prøver å tilrettelegge for aktiviteter de kan gjøre sammen - så kan du sitte og se på og forh. få slappet litt av. Tilrettelegge for aktivitet med spill hjemme - igjen kanskje noe de gjør selv men du følger litt med. Jeg har ingen erfaring med barnevern men du bør snakke med de - de kan forh. tilby råd/hjelp. Eller om det er noen andre kommunale instanser du kan kontakte. Skjønner det slik at barna kan trenge litt profesjonell hjelp pga, det som skjedde med mannen - at det ikke er bare virkninger av disse koronatidene. Vil jo forh. hjelpe hvis barnehage/skole åpner. Håper det ordner seg - ikke vær redd for å be om hjelp 🙂 Anonymkode: a42c6...033 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #8 Skrevet 12. april 2020 du er en supeerhelt ts. stå på. har dere ok bolig med plass? Anonymkode: 13666...77a
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #9 Skrevet 12. april 2020 Barnevernet bruker å være veldig positive dersom man tar kontakt selv, om behov for avlastning skulle være der. Hørt mange historier der enslige foreldre har tatt kontakt og fått god hjelp. Mange føler nok at de ikke er gode foreldre fordi de tar kontakt med barnevernet, men jeg vil heller si det er fantastiske foreldre som søker hjelp, for å bedre hverdagen, før det evt blir for sent 😊 Anonymkode: 6714d...cb3 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #10 Skrevet 12. april 2020 Det finnes da alternativer til barnevernet. Home start om det finnes der ts bor f.eks eller søke om "reservebesteforeldre"? Ellers skjønner jeg godt du blir sliten, det er klart det blir mye når man er alene om alt. Anonymkode: 7d261...fa5
Gjest WhisperingWind Skrevet 12. april 2020 #11 Skrevet 12. april 2020 (endret) 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Skaff barnevakt, det er ikke barna som bestemmer om dere trenger det eller ikke! Anonymkode: 8184b...ea6 Dette er barn som har gjennomgått grov omsorgssvikt og vold fra egen far. De sliter med traumer og tillit. De skal selvsagt ikke bare bli bestemt over hodet på at en fremmed skal inn å passe dem. Skal disse barna ha barnevakt er det en prosess som må ta tid. Mor må finne en de kan bli kjent og trygg på før de overlates alene. Ts. Barnevermet er ikke bare der for barna. De er der også for familier. Det er ingen grunn til skam eller frykt om å be om hjelp til avlastning. Sammen finner dere evt en familie som ønsker å ha barna dine på besøk kanskje en gang i mnd eller mer der de finner på morsomme ting sammen med barna så du får en helg der du kan hente deg inn. Det er helt naturlig at du som er alene uten noe form for støtteapparat trenger litt egentid. Dette har barnevernet og alle foreldre i hele verden full forståelse for. Så ring dem på tirsdag og forklar situasjonen slik at de kan sette igang og lete etter noe som kan matche barna dine sitt behov. Detkan ta litt tid så ville satt i gang så fort som mulig. Endret 12. april 2020 av WhisperingWind
Matas Skrevet 12. april 2020 #12 Skrevet 12. april 2020 Tråden er ryddet for avsporinger og svar til dette. - Matas, mod.
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #13 Skrevet 12. april 2020 Gjør som min mamma gjorde.. Gi litt ansvar til barna dine. jeg satt barnevakt fra jeg var 10 år, da min yngste bror var 3 hvis det var foreldre møte feks. Hvis vi dro noe sted (ferie - tivoli) fikk jeg beskjed om å passe på ett av mine søsken, og hun forklarte hvorfor det var viktig at jeg ikke mistet en bror (jeg har 3 av dem). Vi hjalp til hjemme, ene tok alltid ut av oppvaskinen, en tørket støv, en annen ryddet lekesua ect. Alle var i seng kl 8.. Noen (jeg) leste alltid bøker før jeg sovnet mens de andre leste tegneserier feks og sovnet. Og det er nettopp her du kan hente deg litt inn for dagen. Anonymkode: c23d1...5b0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå