Gå til innhold

Ble skjelt ut på butikken, fordi handlevogna kom litt nærme

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skulle stille meg i kø på rema og plutselig snur en dame på kanskje 60, gir meg et stygt blikk og sier "Hallo?? Du skal passe på avstanden, vet du ikke det??!", jeg svarer "Joda, slapp av! Jeg står på merket" og drar handlevognen litt mot meg. Hun snur seg så igjen, rister på hodet og sier "Herregud altså, er du ikke opplyst? Du skulle aldri fått lov til å vært i butikken, du burde skamme deg" og ser stygt på meg. 

Jeg fikk helt hakeslepp og fikk lyst til å svare at hun fikk holde seg hjemme eller ta på munnbind om hun er så redd for folk. Men sa ingenting. 

Er folk virkelig så redde? Jeg tenker sånne folk må holde seg hjemme og få matvarer levert på døren. 

Anonymkode: f6189...06b

• Liker 18
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Huff, hun eide tydeligvis ikke manerer.

Anonymkode: 9d0ae...fec

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk melding i dag fra Helsedirektoratet om at avstanden skal være 2 meter, så denne damen hadde rett.

Anonymkode: 17b5c...f5c

• Liker 46
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skulle stille meg i kø på rema og plutselig snur en dame på kanskje 60, gir meg et stygt blikk og sier "Hallo?? Du skal passe på avstanden, vet du ikke det??!", jeg svarer "Joda, slapp av! Jeg står på merket" og drar handlevognen litt mot meg. Hun snur seg så igjen, rister på hodet og sier "Herregud altså, er du ikke opplyst? Du skulle aldri fått lov til å vært i butikken, du burde skamme deg" og ser stygt på meg. 

Jeg fikk helt hakeslepp og fikk lyst til å svare at hun fikk holde seg hjemme eller ta på munnbind om hun er så redd for folk. Men sa ingenting. 

Er folk virkelig så redde? Jeg tenker sånne folk må holde seg hjemme og få matvarer levert på døren. 

Stakkars gamle dama har sikkert en vanvittig angst om dagen. 

Anonymkode: 9b0ae...278

• Liker 16
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk melding i dag fra Helsedirektoratet om at avstanden skal være 2 meter, så denne damen hadde rett.

På butikken er det 1 meter, og de har merket opp deretter ved kassa.

Tenker at hvis folk er så redde at de blir sinte selv om andre følger regler, så må de få andre til å handle for seg.

AnonymBruker
Skrevet

Hadde bedt kjerringa om å holde kjeft.

Anonymkode: edbbe...d30

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Hater når noen skal helt oppi ræva på meg med handlevognen. Og det syntes jeg før denne koronakrisen kom.
Er det dritlukta som trekker deg så nært personen framfor deg? Du kommer ikke fortere ut av butikken med å stange den personen fremfor deg.

Anonymkode: 8a1a9...b6e

• Liker 33
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Å jeg skulle ønske at nærbutikken min hadde sånne kunder som 60-åringen. Heller litt kjeft enn de jeg ser som tar med seg ungeflokken, hoster og nyser i vei, står og catcher opp med venner foran frysedisken, vingler og dingler og klemmer seg på....

Anonymkode: e7848...080

Synes ingen av delene er god folkeskikk jeg. 

Holder folk anbefalt avstand, så får man holde sinne for seg selv.

Selv opplevde jeg ei dame på butikken her om dagen som sto et stykke foran meg i kø, plutselig snudde hun seg for å hente noe hun tydeligvis hadde glemt. I det hun gikk forbi, så gikk hun helt tett inntil meg og det samme da hun gikk tilbake. Nesten så hun kom borti meg og det var god plass rundt. Da kjente jeg at jeg ble irritert. Plasthansker hadde hun da, og det hjelper lite hvis man trykker seg innpå folk.

Anonymkode: 558da...da9

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når du ikke har lært å holde avstand, så hadde jeg sagt fra selv!  Er det så vanskelig liksom??? 
Man kan smitte selv om man ikke har symptomer med corona. Vil du at andre skal bli syke fordi du har det så travelt med å komme deg ut døra!!?? 

Anonymkode: 8fc8e...bc7

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Du vet at merket bare er der for å vise hvor langt en meter er? Det er avstanden som er viktig, ikke at du står på en strek. En meter er for øvrig for lite hvis man hoster eller nyser.

For eldre er ikke dette den vitsen det er for ungdommer med lav empati på KG. De har en svært reell fare for å dø eller få kronisk nedsatt lungekapasitet hvis de blir smittet.

Anonymkode: ec975...a3f

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet

Synes mange er alt for dårlige til å holde avstand på rema så skjønner dama godt. Er stadig noen som går for tett inn på meg når jeg handler selv om jeg gjør alt jeg kan for å holde avstand. Er det så vanskelig?

Anonymkode: 70cc1...2ef

• Liker 29
AnonymBruker
Skrevet

Vel, så har du kanskje lært ts. Man holder avstand i disse korona-tider. Skamme deg skulle du

Anonymkode: 7a4c6...296

• Liker 18
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde bedt kjerringa om å holde kjeft.

Anonymkode: edbbe...d30

Flott ! Skulle ønske jeg stod der da. Da skulle du fått en verbal overhøvling. 

Kanskje dama bodde et sted helt alene. Hun kjente ingen som kunne handle for henne. Kanskje hun i tillegg er i risikogruppen. 

• Liker 23
Skrevet (endret)
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men det er noe som heter folkeskikk, og det eide tydeligvis ikke denne gamle damen. Skal man si ifra, så si ifra på en høflig måte. I tillegg burde hun ha tatt i betraktning at beskjeden fra FHI om at det nå skal være mer enn 2 meter kom for kun noen dager siden. Kan hende ikke TS hadde fått det med seg engang. Det er også slik at matbutikker har teip på gulvet som er 1-2 meter fra hverandre, så naturligvis vil folk stille seg i posisjon i forhold til disse uten å tenke seg om.

Endret av simsmachop
  • Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Bondo skrev:

Flott ! Skulle ønske jeg stod der da. Da skulle du fått en verbal overhøvling. 

Kanskje dama bodde et sted helt alene. Hun kjente ingen som kunne handle for henne. Kanskje hun i tillegg er i risikogruppen. 

jeg hadde blitt med deg! maken til frekkhet, vet hun ikke at hun kan smitte å skade andre? har du ikke lært deg solidaritet ts?

Anonymkode: 7a4c6...296

• Liker 8
Skrevet

Det må ha vært en veldig skremmende og vond opplevelse. Ikke greit å skjelle folk ut. Viktig å holde avstand, men det går an å si det på en pen måte, ikke skrike og kjefte. 

Håper du føler deg ok nå ❤️

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, simsmachop skrev:

Ja, men det er noe som heter folkeskikk, og det eide tydeligvis ikke denne gamle damen. 

Folkeskikk er å holde avstand!!  Dama kan være i risikogruppen. Skjønner godt at hun ble forbanna! 

Anonymkode: 8fc8e...bc7

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Var ute og gikk tur med barna her om dagen. Da ropte en gammel gubbe til meg fra 10 meter unna: «Hold avstand! Hold avstand!!!». Jeg hørte han ikke første gangen han ropte, siden han var så langt unna. Han kunne fint gå forbi 1-2 meter unna oss siden vi gikk på en bred gangvei langs skogen, men det var tydeligvis ikke langt nok avstand 🙄🤦‍♀️ Så da måtte 2-åringen, 4-åringen og jeg stille oss opp på rekke langs gangveien slik at gubben kunne passere på 3-4 meters avstand 🙄

Anonymkode: e138d...f4f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hun er nok bare redd, men kunne selvfølgelig sagt i fra litt penere. 

Anonymkode: 19401...d46

• Liker 9
  • Opprett ny...