AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #1 Del Skrevet 11. april 2020 Hva vil det si å være en sertifisert hudspesialist? Trodde man måtte være utdannet lege for å kunne være en hudspesialist? Dette er hva jeg tror, så derfor spør jeg her siden jeg ikke har peiling. Det er nemlig en salong i Oslo hvor dagligleder markedsfører seg selv som «sertifisert hudspesialist», men vedkommende har Ingen legeutdannelse, kun hudpleiekurs. Jeg har vurdert å bestille time der, men litt usikker nå pga dette... Anonymkode: 95c02...3e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #2 Del Skrevet 11. april 2020 Man må utdanne seg lege for å bli hudlege i alle fall. Anonymkode: 8a68a...9c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #3 Del Skrevet 11. april 2020 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man må utdanne seg lege for å bli hudlege i alle fall. Anonymkode: 8a68a...9c9 Ja det vet jeg:) Men hudspesialist? Jeg syntes det hørtes ut som om det er det neste etter hudlege.. Anonymkode: 95c02...3e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #4 Del Skrevet 11. april 2020 hmm høres litt rart ut. Jeg går hud og kroppsterapeut utdannelse nå, og når jeg er ferdig kan jeg kalle meg Hud og kroppsterapeut som innebærer at jeg har gått et 1 årsstudie med fag som dermatologi, kosmetisk kjemi, anatomi og fysiologi, mye praksis trening. Kan ikke kalle meg hudlege, men kunne sikkert kalt meg hudspesialist. Virker unaturlig å gjøre det med tanke på at utdannelsen har en egen "tittel". Tror personen bare kaller seg spesialist pga litt kurs.. Men du kan jo sende melding til personen å spørre om utdannelsen. Anonymkode: 3965c...dab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #5 Del Skrevet 12. april 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: hmm høres litt rart ut. Jeg går hud og kroppsterapeut utdannelse nå, og når jeg er ferdig kan jeg kalle meg Hud og kroppsterapeut som innebærer at jeg har gått et 1 årsstudie med fag som dermatologi, kosmetisk kjemi, anatomi og fysiologi, mye praksis trening. Kan ikke kalle meg hudlege, men kunne sikkert kalt meg hudspesialist. Virker unaturlig å gjøre det med tanke på at utdannelsen har en egen "tittel". Tror personen bare kaller seg spesialist pga litt kurs.. Men du kan jo sende melding til personen å spørre om utdannelsen. Anonymkode: 3965c...dab Hun har ingen utdannelse, utenom de hudpleiekursene hun har tatt. Jeg kjenner jeg blitt litt stressa, for da kaller hun seg rett og slett en lege uten å ha «lov» til det da? Anonymkode: 95c02...3e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå