Gå til innhold

Coronavaksine kan være klar i høst - vil du ta den?

Coronavaksine kan være klar i høst - vil du ta den?  

203 stemmer

1. 1. Coronavaksine kan være klar i høst - vil du ta den?

• Ja, selvfølgelig
      47
    • Sannsynligvis
      60
    • Nei, tør ikke
      64
    • Vet ikke
      32

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forventer at risikogruppene tar vaksinen, og særlig alle disse lettere hysteriske som nekter å sende barn i barnehage og på skole. Selv vil jeg heller få koronaviruset og bli ferdig med det. (Ja, jeg vet at det ikke er sikkert man blir immun, men da funker heller ingen vaksine, så det tar jeg ikke hensyn til i akkurat denne tråden.)

Anonymkode: e3048...766

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, tror ikke det. I alle fall ikke med en gang den kommer ut, med tanke på bieffektene man fant ut av i ettertid av feks svineinfluensa-vaksinen som ble kastet på oss.

Jeg har aldri tatt vanlig influensa-vaksine heller, så ser ikke helt poenget med denne. 

Anonymkode: 36a70...999

• Liker 3
Gjest Lawyam
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, tror ikke det. I alle fall ikke med en gang den kommer ut, med tanke på bieffektene man fant ut av i ettertid av feks svineinfluensa-vaksinen som ble kastet på oss.

Jeg har aldri tatt vanlig influensa-vaksine heller, så ser ikke helt poenget med denne. 

Anonymkode: 36a70...999

Bare tatt en gang, jeg  - minst 20 år siden. Heller ikke hatt behov, men jeg tar denne. Ikke uten videre selvsagt. Jeg tok ikke svineinfluensavaksinen, men hele familien min tok. Jeg turde ikke. De merket ikke noe negativt de.

Skrevet
1 time siden, Albbas skrev:

Men om en vaksine er klar til høsten har det jo ikke vært tid til å tester for negative langtidsvirkninger. Det er fysisk umulig. Det er derfor utvikling av vaksiner skal ta tid, normalt sett. Testingen skal ta tid. 

Helt enig med deg. Det at det kommer en vaksine til høsten, betyr ikke at den blir tatt i bruk i Norge med det samme, av nettopp de årsakene som du nevner.

Norske helsemyndigheter kommer ikke til å forhaste seg slik de gjorde med svineinfluensavaksinen.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

I følge KG så er ikke flokkimmunitet mulig for korona. Heller ikke immunitet. Siden immunitet ikke er mulig, vil det heller ikke være mulig å lage en vaksine.

Anonymkode: 165ce...9a4

Sitter KG på medisinsk ekspertise, mener du?

Anonymkode: fe291...481

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg kjenner en lege som er fullt ut opplyst, hun tok ikke svineinfluensavaksinen og kommer heller ikke til å ta coronavaksinen med det første. Særdeles kunnskapsrik og belest. Jeg tar ikke en vaksine som vi ikke vet langtidsvirkningene på. 

Anonymkode: df801...f32

Jeg tok heller ikke svineinfluensavaksine siden det tidlig ble klart at den sykdommen ikke var spesielt farlig. Covid-19 er noe helt annet, som verden ikke har sett maken til på 100 år.

Anonymkode: f8ef8...176

• Liker 1
Skrevet

Nei, kommer ikke til å ta den. Førstegenrasjonspreparater holder jeg meg alltid langt unna.

• Liker 4
Skrevet

Ryddet for brukerangrep og antivaksinedebatt, og svar til dette. 

_popcorn_, mod

Gjest loveli
Skrevet

Nei.

Jeg er mer redd for å måtte leve med bivirkningene etter en vaksine enn å dø av korona. 

Gjest Fallabella
Skrevet

Nei. Jeg er for glad i kroppen min til å være med på eksperimenter 

AnonymBruker
Skrevet

Finnes ingen gode grunner for å ikke ta den.

Lar du hver kan du potensielt smitte noen som dør. Totalt etisk forkastelig å nekte.

Anonymkode: af8b2...d74

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja, gjerne. Jeg har tatt svineinfluensa vaksine da den kom, og tar gjevnlig influensa vaksine. Jeg er frisk og i ingen spesiell risikogruppa men har små barn, og kan derfor ikke være syk. 

Anonymkode: 8728b...933

• Opprett ny...