Gå til innhold

Coronavaksine kan være klar i høst - vil du ta den?

Coronavaksine kan være klar i høst - vil du ta den?  

203 stemmer

1. 1. Coronavaksine kan være klar i høst - vil du ta den?

• Ja, selvfølgelig
      47
    • Sannsynligvis
      60
    • Nei, tør ikke
      64
    • Vet ikke
      32

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på. Dersom det viser seg at man ikke blir langvarig immun mot viruset eller at det opptrer i kroppen som feks et herpesvirus, og blusser opp igjen med stadige mellomrom, da vil jeg ta vaksinen. 

Hvis man blir immun - sannsynligvis ikke. 

Anonymkode: c2648...ee6

• Liker 3
Skrevet

Ja. Da slipper jeg å gå med dårlig samvittighet for å gå ut fordi jeg er redd for at noen skal dø pga meg.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Er helsepersonell, så å ikke ta den vil være uforsvarlig for meg. I tillegg kommer jeg til å sette vaksinen på pasienter også

Anonymkode: 0ce85...b5f

• Liker 5
Gjest Forumhei
Skrevet

Ja, skal ta den når 100.000 har tatt den, skal om de får noe bivirkninger først.

AnonymBruker
Skrevet

Nei da må de tvinge meg

Anonymkode: 7615b...7e1

• Liker 8
Skrevet

Ja, absolutt. Gleder meg til å ta den.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Er helsepersonell jeg og, men jeg synes ikke det skal tvinge meg å sette en vaksine jeg føler ikke er et trygg enda. Vil vente en stund, vite mer om den, og vil egentlig heller gå igjennom smitten selv og danne antistoffer. 

Så kommer ikke til å være den første til å stå i kø. 

Anonymkode: a0b84...2b6

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Aldri i verden ! 

Anonymkode: 9e70e...452

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet at jeg banner i kirka her inne nå, men det kommer aldri i livet en vaksine så tidlig som 2020

Anonymkode: 165ce...9a4

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Tar gjerne vaksinen, men tviler på at den kommer i år. Satser på at den kommer om et års tid. Er vi heldige kommer den litt før da. Uansett bra at de jobber alt de kan for å lage vaksine. Synes vaksinemotstanderne kan holde kjeft nå. Vaksiner er noe av det beste legevitenskapen har klart å finne opp som forsvar mot virus og bakterier. 

Anonymkode: db4fc...79d

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet at jeg banner i kirka her inne nå, men det kommer aldri i livet en vaksine så tidlig som 2020

Anonymkode: 165ce...9a4

Mer sannsynlig at den kommer i 2030 enn 2020, ja.

Anonymkode: e3048...766

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Er helsepersonell jeg og, men jeg synes ikke det skal tvinge meg å sette en vaksine jeg føler ikke er et trygg enda. Vil vente en stund, vite mer om den, og vil egentlig heller gå igjennom smitten selv og danne antistoffer. 

Så kommer ikke til å være den første til å stå i kø. 

Anonymkode: a0b84...2b6

Og dermed vil du smitte patienter og andre folk...

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tar gjerne vaksinen, men tviler på at den kommer i år. Satser på at den kommer om et års tid. Er vi heldige kommer den litt før da. Uansett bra at de jobber alt de kan for å lage vaksine. Synes vaksinemotstanderne kan holde kjeft nå. Vaksiner er noe av det beste legevitenskapen har klart å finne opp som forsvar mot virus og bakterier. 

Nei vaksiner beskytter ikke mot bakterier. Det er antibiotika det.

Anonymkode: e4481...f21

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En coronavaksine kan være klar allerede i september, melder britiske forskere. De er 80 prosent sikre på at vaksinen vil virke.

Tør du selv ta en så ny vaksine?

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/BRKnrg/coronavaksine-kan-vaere-klar-i-hoest

Anonymkode: 07dc2...ef9

Ja det tør jeg! Men det er utrolig mange eksperter som har sagt at det tar minst 12-18 mnd.
Men jeg hadde gamblet og tatt den. 

Anonymkode: 49dfc...06a

• Liker 2
Skrevet

Det gjør jeg. Om vaksinen er godkjent så tidlig så tar jeg den.

Og til dem som fremdeles trekker frem svineinfluensavaksinen og bivirkninger; Husk at legemiddelbransjen og vaksineutviklerne lærte en hard lekse av den vaksinen. Den leksen har ingen av dem tenkt å utsette seg for en gang til, - det gjelder også norske helsemyndigheter som skal kjøpe inn vaksinen.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og dermed vil du smitte patienter og andre folk...

Nei vaksiner beskytter ikke mot bakterier. Det er antibiotika det.

Anonymkode: e4481...f21

Nei, det finnes også vaksine mot bakterieinfeksjoner. Hørt om tuberkulose? Alle barn i Norge vaksineres mot det. Kalles BCG-vaksine. Andre eksempler er vaksine mot kikhoste, lungebetennelse og hjernehinnebetennelse. Alle disse er bakterielle infeksjoner. 

• Liker 7
Skrevet

Jeg håper virkelig de får til en vaksine som hjelper, men jeg trenger mer informasjon om den før jeg kan ta en avgjørelse for min egen del...

• Liker 1
Skrevet

Nei takk. Jeg stoler på mitt eget immunforsvar😉

• Liker 4
Gjest Warrior
Skrevet

Selvfølgelig. Er ung, trent og ikke i noe risikogruppe, men velger å ta den likevel. 

• Opprett ny...