AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #1 Skrevet 11. april 2020 Jeg er bekymret for broren min på 22. Han er alltid sur og gretten, og virker frustrert og nedstemt. Han har vært slik i ca ti(!) år, fra han var i starten av tenårene. Da han var elleve–tolv år skilte foreldrene våre seg, og pappa forlot familien. Jeg tror særlig broren min tok pappas avvisning av familien tungt. Han er mellom meg og søsteren min aldersmessig. Jeg og søster har alltid vært litt "flinkiser", og jeg tror nok han har havnet litt i skyggen av oss. Nå bor han hjemme med mamma og jobber fulltid i en butikk. Han har et (litt random) årsstudium på universitetet bak seg, og er nok usikker på hva han skal gjøre videre med livet sitt. Han har ikke så gode karakterer fra vgs og har nok ikke så mange muligheter uten å måtte ta opp fag. Jeg antar at det retningsløse i tilværelsen hans tærer på ham. Jeg skjønner at han har sine ting å stri med, men samtidig er jeg så irritert! Han ødelegger stemningen i familien, og har nettopp ødelagt det som skulle vært en hyggelig påskemiddag. Han har vært slik i mange år, og jeg ønsker som regel at han ikke skal være til stede i familiesammenkomster, fordi han er så skrekkelig. Jeg synes det er så dårlig overfor familien vår at han alltid er så jævlig, for han har ganske mange venner og jeg vet at han er blid og grei blant dem (hvis ikke hadde de aldri i verden giddet og være med ham). Han har særlig problemer med meg, vet jeg. Han synes jeg maser. Jeg er nok en kontrast til moren vår, som ikke tør å ta kampen og har latt ham få alt for fritt spillerom i mange år (i mine øyne). Jeg synes hun er konfliktsky og tiltaksløs, og jeg tror hun ikke tør å konfrontrere ham fordi hun er redd for at han skal svare henne surt eller lignende. Jeg vet ikke hva jeg vil med dette. Jeg aner ikke om han er dårlig nok til å få psykisk hjelp. Men jeg må bare få ut litt frustrasjon. Anonymkode: d3909...72c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå