Gå til innhold

Jeg er så drittlei søstra mi!!!!!!!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en søster som er 25. Hun bor hjemme hos mor og far. Jeg flyttet ut da jeg var 18. Har bodd for meg selv siden da. Har klart meg selv og står på mine egne ben.  Jeg har 2 barn og er alenemor. Hun er singel og har ikke barn. 

Og her kommer det jeg irriterer meg så jævlige over. 

Hun kritiserer leiligheten min. Den er ikke fin nok, jeg kan finne meg en sååå finere leilighet til samme pris i byen (Jeg leier , eier ikke). Jeg sier til henne at det ikke stemmer og at alle leiligheten I byen til denne prisen er mindre (om ikke jeg flytter litt utenfor byen da). Hun insisterer på at jo det gjør det. Jeg sier til henne "da får du gå inn på finn.no å finne en da og sende meg link.", hun finner selvfølgelig ikke og da begynner hun å si "Jeg Ville heller ha bodd på en 1-roms på frogner til samme pris som er fint pusset opp enn å bo her"..assaaaaaa er du seriøøøs? Å bo på 1-roms med 2 unger bare for å si at du bor på frogner? Hun er så å jævla opptatt av status at jeg begynner  å bli ganske kvalm av dette. Alt handler om penger og status. 

Så...begynner hun å si "Jeg skjønner ikke Hvorfor du ikke kjøper deg leilighet, det er så jævla bortkasta å leie", altså Ja det er det, men jeg har tross alt leid siden jeg flyttet hjemmefra og det er ikke så å lett å spare til bolig sammtidig som du betaler husleie. Hun har aldri i livet sitt betalt 1 krone for å bo, aldri hatt noe ansvar I livet sitt bortsett fra mnd kort, tlf og shopping. 

Hun er ekstremt opptatt av merkeklær og dyre ting.  Når hun kommer til meg og skal begynne å snakke om menn som hun har blitt kjent med eller dater, er det bare snakk om hvor mye penger de har, at han har hus i dubai og kjører Porsche. Så sier hun til meg "herregud Hvorfor finner du deg ikke en rik mann", hvis jeg f.eks sier til henne, og starter en setting sånn her " en venn av meg, han er fra Irak"....Så avbryter hun meg og bare "herregud skjønner ikke Hvorfor du henger med sånne folk, bare sånne low class mennesker....altså for henne så er noen folk fra visse land lowclass mennesker. Eller, vennina mi jobber på subway. "Æsjjj, Hvorfor gidder hun det? Hadde aldri I livet jobbet der, det er så lowclass skjønner ikke hvordan hun gidder, hun kan finne seg jobb ett annet sted". Sånne kommentarer kommer hun med hele tiden.

Så....etter å ha gitt meg leksjoner om hvor man bør bo, hva man bør betale for å bo osv.. har hun nå da lyst til å flytte hjemmeifra. Hun ringer meg og spørr meg anngående det å leie leilighet. Jeg spørr henne og forklare henne at hun må ha depositum for å leie. "Hæ? Depositum? Hvorfor det? Jeg forklarer Hvorfor? Og får svar "herregud så teit". Det er dette som irriterer meg. Hun er så kunnskapsløs om så mye så går hun rundt å kritiserer alle andre. 

Spurte her om dagen om hun har sjekket selvangivelsen. "Selvangivelsen? Hva er det? 

Hun snakket ikke med meg eller tok ikke kontakt med meg på 2 mnd, men plutselig skriver hun til meg på Facebook. "Hei, du. Jeg møtte en fyr som jobber som dørvakt på utestedet i byen og han sa til meg at det stedet som du pleier å dra på er seriøs det værste stedet i byen det er bare lowclass mennesker der og bla bla bla. Fy faen. Jeg orker henne seriøst ikke mere. Vi har helt forkjsellig verdier og forskjellige meninger om Hva som er viktig i livet. Forskjellen er at jeg ikke kritiserer henne eller rakker ned på hennes meninger og synspunkt. 

Hun kritiserer meg fordi jeg ikke har lappen men hun tar den ikke selv, hun kritiserer meg fordi jeg ikke har kjøpt bolig men hun har selv ikke spart 1 krone til bolig Når hun bor gratis hjemme. Hun har tatt restylane i leppene og skal på liv og død fortelle meg at jeg burde he restylane det kommer Til å bli så fint (jeg har veeeeldig tynne lepper). "Herregud jeg skjønner ikke Hvorfor du ikke har restylane?....

Vi kommer ikke fra en high class familie bare så det er sagt. Vi er ikke etnisk norske, men født og oppvokst her. Jeg skjønner seriøst ikke hvem hun tror at hun er med denne golddigger tankegangen sin. Ikke har hun tatt noe utdannelse heller.. 

Hva gjør man med en slik søster ??? 

Anonymkode: 6dbae...e52

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Huff da, forstår du er irritert, hun virker ikke som en veldig oppegående dame. 😂

Men å spare til bolig er jo lurt.

Jeg leier billig og sparer så mye jeg kan til boligkjøp. Men med to barn er ikke det så lett, jeg har ett barn og har han 50% så da trenger vi ikke så mye plass.

Anonymkode: 5a36a...af9

• Liker 4
Skrevet

Hadde kuttet henne ut. Virker som hun skaper seg dum når hun sier hun ikke vet hva en egenmelding eller depositum er, bare for å plage deg. 

Pluss alt det andre da i tillegg. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

No problem.

Jeg kuttet ut min søster for 8år siden, ikke noe savn.

Hun var dominerende og maktsyk, bare nedlatende heletiden. Var slik hele oppveksten.

Anonymkode: 9daf3...1e5

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Virker som søsteren din har lest for mange toppblogger og tror at alle lever den livsstilen.

Anonymkode: d33c0...9c0

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

No problem.

Jeg kuttet ut min søster for 8år siden, ikke noe savn.

Hun var dominerende og maktsyk, bare nedlatende heletiden. Var slik hele oppveksten.

Anonymkode: 9daf3...1e5

Ts her. 

Jeg vurderer selv å kutte henne ut. Har ikke så å mye kontakt med henne sånn fra før av men de få gangene vi er sammen så klarer jeg henne ikke mere enn en halvtime. Hvis man ikke liker det samme som henne eller har de samme meningene som henne ser hun ned på deg og rakker deg ned. Jeg synes det viser veldig lav intelligens og trangsynthet. 

• Liker 3
Gjest førstedamen
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her. 

Jeg vurderer selv å kutte henne ut. Har ikke så å mye kontakt med henne sånn fra før av men de få gangene vi er sammen så klarer jeg henne ikke mere enn en halvtime. Hvis man ikke liker det samme som henne eller har de samme meningene som henne ser hun ned på deg og rakker deg ned. Jeg synes det viser veldig lav intelligens og trangsynthet. 

Har du prøvd å forklare henne hvorfor du ikke orker å omgåes henne. Altså på en ikke angripende måte hvor du forklarer dine følelser rundt det hun sier om deg og andre. 

AnonymBruker
Skrevet

Har du sagt i fra til henne, at du er dritt lei all drittstengningen og nedrakkingen av deg og dine venner? Så hvis dere skal omgås, så kan hun kutte ut med alt det? 

Anonymkode: d55ce...f4e

• Liker 1
Skrevet

Det er nok lettere sagt enn gjort å bare kutte ut.. selv så mye man ønsker, så er følelsene ofte sterkere enn man tror. Det blir også vanskelig å skulle unngå hverandre resten av livet om dere begge har kontakt med foreldrene deres. 

uansett , det er trist at søsteren din er så nedlatende, kunnskapsløs, uviten og dømmende. Det blir hardt for henne fremover med voksenlivet. 
godt å se at at hvertfall DU har fått med deg gode verdier og holdninger inn i voksenlivet. 

hva sier foreldrene dine til den holdningen Og oppførselen hennes? 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Peppsi skrev:

Det er nok lettere sagt enn gjort å bare kutte ut.. selv så mye man ønsker, så er følelsene ofte sterkere enn man tror. Det blir også vanskelig å skulle unngå hverandre resten av livet om dere begge har kontakt med foreldrene deres. 

uansett , det er trist at søsteren din er så nedlatende, kunnskapsløs, uviten og dømmende. Det blir hardt for henne fremover med voksenlivet. 
godt å se at at hvertfall DU har fått med deg gode verdier og holdninger inn i voksenlivet. 

hva sier foreldrene dine til den holdningen Og oppførselen hennes? 

Moren min sliter også mye med dette her. Hun og mamma ender ofte opp i kranglef nettop fordi søstra mi er så nedlatende og bedrevitende. 

Ts

Skrevet

Men hvorfor går du inn i disse diskusjonene? Når hun sier at du bør finne deg en ny leilighet eller få restylane i leppene kan du da bare svare: "Jeg er sikker på at du mener det. Takk for at du deler synspunktene dine med meg. Er det noe mer du har lyst å si før vi spiser?"

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, førstedamen skrev:

Har du prøvd å forklare henne hvorfor du ikke orker å omgåes henne. Altså på en ikke angripende måte hvor du forklarer dine følelser rundt det hun sier om deg og andre. 

Jeg har ikke forklart henne og pratet om at jeg synes at hun er nedlatende og alt det der fordi jeg vet at hun vil gå til angrep. Men jeg kan si noe som "er folk fra Irak lowclass? Eller "jeg velger ikke utested utifra om det er lowclass eller highclass mennesker der men utifra musikken de spiller". Eller så kan jeg vri om ting over på henne på en hyggelig måte sånn som " hvordan går det med lappen? Har du begynt med kjøretimer? Du er jo så heldig som har råd til det I og med at du ikke har utgifter som husleie og barn osv...😂 bare for at hun skal stoppe å tenkte å gå litt inn i seg selv og ikke kritisere andre, og spesielt ikke for de samme tingene som hun selv ikke får til I livet. 

Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ble litt nysgjerrig på hvor dere er fra opprinnelig, jeg nå 😅 

Anonymkode: d9571...477

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Slapp av , søstre er sånn. De er irriterende, og de sier mye dumt. Sånn er livet.

Angående leilighet. Vær beinhard og spar penger. Nå er det coronakrise og på slutten av krisa vil leiligheter bli billigere  før prisen stiger igjen. Da er det fint om du klarer å utnytte den lille tidsperioden med lav pris og skaffe deg noe.

• Liker 1
Skrevet

Kjære ts og noen av dere andre.. 

kutte ut sine egen søster?? Herregud så mange diskusjoner jeg har hatt både med foreldre og søsken opp gjennom livet.. men de er jo de nærmeste jeg har ❤️ 
hva med å begynne å kommunisere? Snakke sammen?? Istedenfor å bli snurt og fornærmet? Skal en kutte ut alle som irriterer seg blir en til slutt en ensom ulv! 

det er garantert at noen irriterer seg grønn over deg også til tider, men regner med de ikke har kastet deg i sjøen av den grunn! 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en bror jeg irriterer meg over. Men jeg har valgt å ikke bite på når han kommer med spydigheter. Sier bare ja og ha eller ser dumt på han og deretter ignorerer jeg det han sier og begynner heller å snakke med noen andre i familien om noe annet. Har blitt bedre etter at han får null respons på sine negative uttalelser.

Hadde jeg i tillegg fått masse meldinger på messenger eller sms hadde jeg bare ignorert. Noen ganger sender jeg bare meldinger på messenger i arkivet uten å åpne dem. Da slipper jeg å se dem og og senderen får ikke tilfredsstillelsen av at jeg har lest mld.

Anonymkode: d0ff8...09f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du tror ikke hun trenger deg som motvekt i livet sitt da? Du burde utfordre henne tilbake, så hun utvikler seg. Ikke være frekk, men stille ledende spørsmål.

Hvorfor tror du at du er rette person til å veilede meg om bosted, du som aldri har måttet forholde deg til eget bosted selv? Du har da ikke noe innsikt i dette.

Ettroms, du vet jeg har to barn som skal ha plass?

Restylane, synes du det skal prioriteres over barnehageregningen og sparing til egenkapital?

Finne deg en rik mann, du tror ikke at rike menn helst vil ha damer med litt utdannelse og som ikke bor hos mamma og pappa langt ut i 20-årene da? De vil jo ikke skaffe seg en uselvstendig datter heller.

Er det ikke på tide at du fokuserer på din egen bolig heller enn min?

Anonymkode: 17ef6...035

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en søster som er 25. Hun bor hjemme hos mor og far. Jeg flyttet ut da jeg var 18. Har bodd for meg selv siden da. Har klart meg selv og står på mine egne ben.  Jeg har 2 barn og er alenemor. Hun er singel og har ikke barn. 

Og her kommer det jeg irriterer meg så jævlige over. 

Hun kritiserer leiligheten min. Den er ikke fin nok, jeg kan finne meg en sååå finere leilighet til samme pris i byen (Jeg leier , eier ikke). Jeg sier til henne at det ikke stemmer og at alle leiligheten I byen til denne prisen er mindre (om ikke jeg flytter litt utenfor byen da). Hun insisterer på at jo det gjør det. Jeg sier til henne "da får du gå inn på finn.no å finne en da og sende meg link.", hun finner selvfølgelig ikke og da begynner hun å si "Jeg Ville heller ha bodd på en 1-roms på frogner til samme pris som er fint pusset opp enn å bo her"..assaaaaaa er du seriøøøs? Å bo på 1-roms med 2 unger bare for å si at du bor på frogner? Hun er så å jævla opptatt av status at jeg begynner  å bli ganske kvalm av dette. Alt handler om penger og status. 

Så...begynner hun å si "Jeg skjønner ikke Hvorfor du ikke kjøper deg leilighet, det er så jævla bortkasta å leie", altså Ja det er det, men jeg har tross alt leid siden jeg flyttet hjemmefra og det er ikke så å lett å spare til bolig sammtidig som du betaler husleie. Hun har aldri i livet sitt betalt 1 krone for å bo, aldri hatt noe ansvar I livet sitt bortsett fra mnd kort, tlf og shopping. 

Hun er ekstremt opptatt av merkeklær og dyre ting.  Når hun kommer til meg og skal begynne å snakke om menn som hun har blitt kjent med eller dater, er det bare snakk om hvor mye penger de har, at han har hus i dubai og kjører Porsche. Så sier hun til meg "herregud Hvorfor finner du deg ikke en rik mann", hvis jeg f.eks sier til henne, og starter en setting sånn her " en venn av meg, han er fra Irak"....Så avbryter hun meg og bare "herregud skjønner ikke Hvorfor du henger med sånne folk, bare sånne low class mennesker....altså for henne så er noen folk fra visse land lowclass mennesker. Eller, vennina mi jobber på subway. "Æsjjj, Hvorfor gidder hun det? Hadde aldri I livet jobbet der, det er så lowclass skjønner ikke hvordan hun gidder, hun kan finne seg jobb ett annet sted". Sånne kommentarer kommer hun med hele tiden.

Så....etter å ha gitt meg leksjoner om hvor man bør bo, hva man bør betale for å bo osv.. har hun nå da lyst til å flytte hjemmeifra. Hun ringer meg og spørr meg anngående det å leie leilighet. Jeg spørr henne og forklare henne at hun må ha depositum for å leie. "Hæ? Depositum? Hvorfor det? Jeg forklarer Hvorfor? Og får svar "herregud så teit". Det er dette som irriterer meg. Hun er så kunnskapsløs om så mye så går hun rundt å kritiserer alle andre. 

Spurte her om dagen om hun har sjekket selvangivelsen. "Selvangivelsen? Hva er det? 

Hun snakket ikke med meg eller tok ikke kontakt med meg på 2 mnd, men plutselig skriver hun til meg på Facebook. "Hei, du. Jeg møtte en fyr som jobber som dørvakt på utestedet i byen og han sa til meg at det stedet som du pleier å dra på er seriøs det værste stedet i byen det er bare lowclass mennesker der og bla bla bla. Fy faen. Jeg orker henne seriøst ikke mere. Vi har helt forkjsellig verdier og forskjellige meninger om Hva som er viktig i livet. Forskjellen er at jeg ikke kritiserer henne eller rakker ned på hennes meninger og synspunkt. 

Hun kritiserer meg fordi jeg ikke har lappen men hun tar den ikke selv, hun kritiserer meg fordi jeg ikke har kjøpt bolig men hun har selv ikke spart 1 krone til bolig Når hun bor gratis hjemme. Hun har tatt restylane i leppene og skal på liv og død fortelle meg at jeg burde he restylane det kommer Til å bli så fint (jeg har veeeeldig tynne lepper). "Herregud jeg skjønner ikke Hvorfor du ikke har restylane?....

Vi kommer ikke fra en high class familie bare så det er sagt. Vi er ikke etnisk norske, men født og oppvokst her. Jeg skjønner seriøst ikke hvem hun tror at hun er med denne golddigger tankegangen sin. Ikke har hun tatt noe utdannelse heller.. 

Jeg skjønner at du reagerer på alle hennes kunnskapsløse utsagn, samtidig høres det ut som du selv er i en litt håpløs situasjon. Leiemarkedet med 2 barn er en usikker tilværelse , du går på dårlige utesteder (og derav klientell). Måten du skriver på gir meg inntrykk av at du ikke har utdannelse (håper jeg tar feil) som også er en risikofaktor (for vedvarende fattigdom med de problemene det fører til). 

Imidlertid burde din søster støtte deg, ikke trekke deg ned. 

Anonymkode: 8280c...196

• Liker 1
Gjest WhisperingWind
Skrevet (endret)

Søstre av blod betyr ikke at de må anses som familie man ønsker å omgåes eller å ha i livet sitt. 

Familie er de som er der for deg, støtter, elsker og oppmuntrer deg. De som respekterer deg og prøver å løfte deg opp, ikke dra deg ned i søla. 

Hadde hatt null problem med å kutte ut en sånn person av livet mitt. Søster eller ei. Mange søsken ser hverandre kun ved større familiesammenkomster og lever fint med det.

Endret av WhisperingWind
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner at du reagerer på alle hennes kunnskapsløse utsagn, samtidig høres det ut som du selv er i en litt håpløs situasjon. Leiemarkedet med 2 barn er en usikker tilværelse , du går på dårlige utesteder (og derav klientell). Måten du skriver på gir meg inntrykk av at du ikke har utdannelse (håper jeg tar feil) som også er en risikofaktor (for vedvarende fattigdom med de problemene det fører til). 

Imidlertid burde din søster støtte deg, ikke trekke deg ned. 

Anonymkode: 8280c...196

Altså dårlige utestedet? Hva er det som definerer ett dårlig utested? Ett utested Hvor det ikke kryr av rike menn? Er de eneste bra utestedene på tjuvholmen og frogner? 

Jeg synes det er teit av henne å definere ett utested utifra om det er lowclass eller highclass mennesker der. Hadde det vært andre ting hun legger vekt på som kanskje kriminelle miljøer, dop osv hadde saken vært en annen. Det er bare det at hun ser på seg selv og visse personer  som high class og ser ned på andre. 

Ts 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...