Gå til innhold

.

Silva Pluvialis

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

.

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 8
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Gorilla skrev:

Og hvorfor velger de å åpne barnehager og småskolen først? Om det er noe som bør åpnes så er det jo behandling og oppfølging for fysisk- og psykisk syke mennesker. Må heller starte der. Man hører om folk som står altfor lenge i vent på cellegift. Og jeg kjenner flere som har blitt skrevet ut av psykiatriske institusjoner og mister behandlingsmuligheter. Det er jo helt hårreisende. Hvorfor ikke starte med å åpne f.eks. institusjoner, DPS’er, fysioterapier og la planlagt helsehjelp gå som normalt?

Fordi mange av de med fysisk og psykisk helsejobb trenger pass av barna for å komme tilbake til jobb.

Anonymkode: 83682...b95

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det var nok et påskudd for å få skoler og bhg igang igjen...

Anonymkode: 2b78c...27a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Gorilla skrev:

Hvorfor i alle dager gikk de ut med at smitten var under kontroll før påska? Jeg forstår det ikke. Mange vil jo da tolke at «åja, faren er over, fritt fram» og fortsette å leve som normalt blant masse folk. Hvorfor ikke dele dette etter påska heller slik at ikke det blir en massiv smittespredning? 

Og hvorfor velger de å åpne barnehager og småskolen først? Om det er noe som bør åpnes så er det jo behandling og oppfølging for fysisk- og psykisk syke mennesker. Må heller starte der. Man hører om folk som står altfor lenge i vent på cellegift. Og jeg kjenner flere som har blitt skrevet ut av psykiatriske institusjoner og mister behandlingsmuligheter. Det er jo helt hårreisende. Hvorfor ikke starte med å åpne f.eks. institusjoner, DPS’er, fysioterapier og la planlagt helsehjelp gå som normalt?

Hvordan skal man få åpnet flere tilbud som DPS, fysioterapi, leger og psykologer uten å åpne barnehager og skoler? Mange av disse har barn og har ikke nødvendigvis en partner som kan steppe inn, eller har partner som også må fysisk på jobb slik at de må bytte på å være hjemme (som dermed betyr redusert kapasitet i helsevesenet for feltene du nevner).

Hvis man ikke får åpnet barnehager og skoler, så får man ikke gjenåpnet noe særlig av det som har blitt stengt heller.

Anonymkode: 475d1...dc5

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, Gorilla skrev:

Hvorfor i alle dager gikk de ut med at smitten var under kontroll før påska? Jeg forstår det ikke. Mange vil jo da tolke at «åja, faren er over, fritt fram» og fortsette å leve som normalt blant masse folk. Hvorfor ikke dele dette etter påska heller slik at ikke det blir en massiv smittespredning? 

Dust!🥴

Nei, jeg er enig. Bare være forberedt på å få hat nå. Det er en brannfakkel du har sendt ut her. 

Lykke til!!

Gjest Lawyam
Skrevet
4 minutter siden, Gorilla skrev:

Må vel ha noen som passe ungene demses også...

Skrevet
5 minutter siden, Bondo skrev:

Dust!🥴

Nei, jeg er enig. Bare være forberedt på å få hat nå. Det er en brannfakkel du har sendt ut her. 

Lykke til!!

Forberedt på å få hat? 🤔

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi mange av de med fysisk og psykisk helsejobb trenger pass av barna for å komme tilbake til jobb.

Anonymkode: 83682...b95

Jeg kan forstå at noen trenger barnepass, men da bør det lages egne ordninger for akkurat de barna som har to foreldre i samfunnskritiske yrker. De bør hvertfall ikke stenge ned medisinske behandlinger for psykisk og/eller fysisk syke mennesker. 

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, Gorilla skrev:

Forberedt på å få hat? 🤔

Ok, hat var kanskje litt hardt ord. Men de som er uenig med deg vil bruke hard skyts for å motbevise deg. 

Tar jeg feil, så er jeg glad for det. 

AnonymBruker
Skrevet

Fordi de skal informerer landets innbyggere om hvordan situasjonen faktisk er.

Anonymkode: c1137...c2d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, Gorilla skrev:

Helt enig med deg!

Anonymkode: 8add7...064

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Fordi de skal informerer landets innbyggere om hvordan situasjonen faktisk er.

Men om de går ut slik, så vil jo folk slakke opp, og særlig om det kommer ut i ei høytid som påska er.   

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det går jo ikke an å åpne ting før barnehager og skoler, det går ikke an å jobbe når man må passe barn...

Grunnen til at kreftbehandling er satt på vent er at vi er i en pandemi. De som har behandling på vent trenger fortgang i pandemien.

Anonymkode: 31ea1...dd6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan forstå at noen trenger barnepass, men da bør det lages egne ordninger for akkurat de barna som har to foreldre i samfunnskritiske yrker. De bør hvertfall ikke stenge ned medisinske behandlinger for psykisk og/eller fysisk syke mennesker. 

Det er veldig mange som trenger barnepass for at samfunnet skal kunne gjenåpne. Ansatte på sykehus, DPS, dagligvare, NAV, vannverket, matproduksjon, osv osv. Er helt enig i at man ikke kan stenge ned medisinsk behandling over tid, men man kan heller ikke stenge ned veldig mange andre deler av samfunnet som er kritiske over tid. Så da må barna passes. 

Anonymkode: 65d59...d12

• Liker 1
Gjest Lawyam
Skrevet
Akkurat nå, Gorilla skrev:

Men om de går ut slik, så vil jo folk slakke opp, og særlig om det kommer ut i ei høytid som påska er.   

Fordi de ville vi skulle sitte og gruble over svaret og dermed ha kontroll på oss....? 

AnonymBruker
Skrevet

Det har aldri vært poenget å "stoppe" smitten, men kjøpe tid. En gradvis åpning av samfunnet er det som hele tiden har ligget i kortene.

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det går jo ikke an å åpne ting før barnehager og skoler, det går ikke an å jobbe når man må passe barn...

Grunnen til at kreftbehandling er satt på vent er at vi er i en pandemi. De som har behandling på vent trenger fortgang i pandemien.

Anonymkode: 31ea1...dd6

Men kreftbehandling kan jo ikke stoppe opp? Da vil mange kanskje dø av kreft. Vi må heller åpne opp for medisinske behandlinger, og heller stenge ned alt som ikke er absolutt nødvendig - dette innbærer frisører, restauranter, cafeer og kjøpesentre. 

Skrevet

👏 Gorilla, helt enig. 
Flott om de har det under kontroll. Men feil tidspunkt å fortelle det. Synes jeg. 

AnonymBruker
Skrevet

Så du synes at myndighetene skal holde tilbake informasjon som gjelder befolkningen? 

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det har aldri vært poenget å "stoppe" smitten, men kjøpe tid. En gradvis åpning av samfunnet er det som hele tiden har ligget i kortene.

Når samfunnet åpner igjen så kommer folk til å tolke det som at faren er over og at koronakrisen er over, noe som vil gi ny smittebombe. Folk kommer ikke til å leve isolert og følge anbefalingene om samfunnet åpner fordi de da vil tro at det ikke er vits lenger. :sad:

• Liker 2
  • Opprett ny...