Gå til innhold

Dere som syns coronavirusbekymring er hysteri...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Litt nysgjerrig på hvordan dere lever nå. Inviterer dere til fest, prøver å klemme og ta på folk, ikke nøye med håndvask, først i køen til frisør ect? Sånne ting for å få viruset og "bli ferdig med det"? Lurer på om dere driter i smittevern og fysisk distanse eller ikke. 

Anonymkode: 40da6...05f

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gidder ikke risikere bot, men gjør ikke mer enn jeg må.

Anonymkode: bcb52...eae

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

At noen av oss syntes det er hysteri handler ikke om at vi ikke tar forholdsregler, men at vi syntes det er galskap å risikere samfunnets sammenbrudd (noe som betyr at man heller ikke har helsevesen i fremtiden) for dette. Men jeg tar da fortsatt forholdsregler, har knapt møtt noen fra venne/familiekrets på 5 uker nå, og jeg holder avstand i butikker og kjøper mest mulig på nett. Har bare hatt hjemmekontor de siste 3 ukene. Inviterer ingen hit, hverken til fest eller noe annet.

Anonymkode: c6ae8...917

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At noen av oss syntes det er hysteri handler ikke om at vi ikke tar forholdsregler, men at vi syntes det er galskap å risikere samfunnets sammenbrudd (noe som betyr at man heller ikke har helsevesen i fremtiden) for dette. Men jeg tar da fortsatt forholdsregler, har knapt møtt noen fra venne/familiekrets på 5 uker nå, og jeg holder avstand i butikker og kjøper mest mulig på nett. Har bare hatt hjemmekontor de siste 3 ukene. Inviterer ingen hit, hverken til fest eller noe annet.

Det var vel dette jeg lurte på. Om de som roper "hysteri" også ignorerte tiltakene om sosial distansering og smittevern. Men i ditt tilfelle så virker det jo ikke sånn i det hele tatt. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er unødvendig hysteri, og for tut og kjør. Men jeg innser at dersom man ikke holder seg til reglene, varer tiltakene lenger, med konsekvenser for økonomien. Derfor holder jeg meg til de. Tilbringer masse tid ute med samboer og bruker tiden til å trene masse, komme i riktig god form og spise sunn mat. 

Anonymkode: 72c57...0bb

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg stoler på FHI, WHO og myndigheter. De har mer innsikt i ting enn jeg har. 

Jeg synes avisene hauser alt opp, krisemaksimerer, og fører til angst hos de som ikke vet bedre. 

Personlig er jeg mer redd for kollaps av velferdsstaten og livet slik vi kjenner det, enn viruset i seg selv. 

Anonymkode: cff3a...051

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var vel dette jeg lurte på. Om de som roper "hysteri" også ignorerte tiltakene om sosial distansering og smittevern. Men i ditt tilfelle så virker det jo ikke sånn i det hele tatt. 

Det er langt flere av de som roper hysteri som tar et ansvar enn det er blant de som ikke kan rope krise høyt nok. De som har krisemaksimert denne situasjonen har vært for fullstendig nedstenging og samfunnskollaps og har ønsket og ofre alt og alle for at de selv, eller hvem de nå bryr seg om, skal ha minimal risiko for å bli smittet. De bryr seg ikke om langtidskonsekvensene av dette og hva det kan føre til, så lenge de bare unngår å bli smittet. Det er alt de bryr seg om og tror teller, de tror dette er forskjellen på liv eller død. De som roper hysteri er de som forholder seg til dette våset, og klarer å tenke lengre enn å prøve å skjerme seg selv og sine for smitte. Mange av de som har krisemaksimert har samtykket til statuskupp, avskaffelse av demokrati, nedleggelse av næringer og total forandring av samfunnet, uten å i heletatt vie en tanke til den ureverserbare effekten av dette. Jeg er en av de som mener det er hysteri det vi driver med, men for eksempel stiller meg fullt bak hytteforbud og tar situasjonen på alvor med hensyn til personlige valg, som håndhygiene, avstander osv. Jeg opplever ikke hysterikerne som solidariske eller konstruktive, jeg opplever dem som egoister som ikke nøler med å skyve andre forran seg ved første anledning. Det er disse som maner til hamstring, portforbud, og generelle kaostilstander

Anonymkode: b45c3...b7f

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Følger myndighetenes instruksjoner.

Men nå må vi begynne å høre på FHI og ikke folket. La ekspertene avgjøre strategien.

Anonymkode: 534b5...c4a

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er langt flere av de som roper hysteri som tar et ansvar enn det er blant de som ikke kan rope krise høyt nok. De som har krisemaksimert denne situasjonen har vært for fullstendig nedstenging og samfunnskollaps og har ønsket og ofre alt og alle for at de selv, eller hvem de nå bryr seg om, skal ha minimal risiko for å bli smittet. De bryr seg ikke om langtidskonsekvensene av dette og hva det kan føre til, så lenge de bare unngår å bli smittet. Det er alt de bryr seg om og tror teller, de tror dette er forskjellen på liv eller død. De som roper hysteri er de som forholder seg til dette våset, og klarer å tenke lengre enn å prøve å skjerme seg selv og sine for smitte. Mange av de som har krisemaksimert har samtykket til statuskupp, avskaffelse av demokrati, nedleggelse av næringer og total forandring av samfunnet, uten å i heletatt vie en tanke til den ureverserbare effekten av dette. Jeg er en av de som mener det er hysteri det vi driver med, men for eksempel stiller meg fullt bak hytteforbud og tar situasjonen på alvor med hensyn til personlige valg, som håndhygiene, avstander osv. Jeg opplever ikke hysterikerne som solidariske eller konstruktive, jeg opplever dem som egoister som ikke nøler med å skyve andre forran seg ved første anledning. Det er disse som maner til hamstring, portforbud, og generelle kaostilstander

Hadde det vært mulig å like et innlegg flere ganger skulle det ha blitt mange. Flott skrevet og jeg er helt enig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg stoler på FHI, WHO og myndigheter. De har mer innsikt i ting enn jeg har. 

Jeg synes avisene hauser alt opp, krisemaksimerer, og fører til angst hos de som ikke vet bedre. 

Personlig er jeg mer redd for kollaps av velferdsstaten og livet slik vi kjenner det, enn viruset i seg selv. 

Anonymkode: cff3a...051

Jeg og :)  Jeg synes ikke begrensningene gitt av myndighetene er et tegn på hysteri, og foreløbig ser taktikken ut til å gå helt etter planen.  Men at det finnes mange hysteriske personer er det ingen tvil om, det trenger man bare å kikke innom Korona-trådene på KG for å stadfeste.... 😉

Anonymkode: ca51c...a1d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Veldig interessant! Ser at begrepet hysteri er et definisjonsspørsmål. 

Avskaffelse av demokratiet har jeg aldri hørt noen nevne, men å ønske seg et diktatur er absolutt hysterisk. Er det folk du kjenner som vil at Norge skal bli det nye Nord-Korea?

• Liker 1
Skrevet

Jeg følger selvsagt alle anbefalinger, men blir helt matt av folk som skal kjefte på joggere, barn, hyttefolket, sitter i selvpålagt isolasjon i vinduet med kikkert for å irritere seg over andre. 

• Liker 11
Gjest Lawyam
Skrevet (endret)

Ingen av oss er vel der at vi kan avfeie det som skjer ved å kalle det hysteri - i tllfelle er det myndighetene som har overreagert.  

Ikke vil jeg kalle Italia, Spania, Storbritanias, Frankrike, USA, osv for hysteriske nå. Det ville være å ikke ha respekt for hverken de døde, de syke, slektningene deres eller deres landdmenn og det myndighetet osv strir med der. 

Det der statskupp- og avskaffelsen av demokrati-tullet er for dumt.

Endret av Lawyam
Rettelse
AnonymBruker
Skrevet

Noe syns jeg er hysteri, men følger likevel anbefalingene. Når jeg ser mennesker med gassmasker på butikken, så syns jeg det er litt hysteri. Men jeg skjønner at det er viktig å holde avstand fra hverandre, vaske hender ofte og ikke ta på alt mulig(kun det man skal ha), og jeg flyr ikke rundt og treffer masse folk slik som jeg vanligvis pleier. Unngår folk som er i risikogruppe. 

Jeg er absolutt ikke redd for meg selv, er heller redd for andre som kanskje ikke takler sykdommen. Så derfor følger jeg anbefalingene. 

Anonymkode: 6a783...bc1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noe syns jeg er hysteri, men følger likevel anbefalingene. Når jeg ser mennesker med gassmasker på butikken, så syns jeg det er litt hysteri. Men jeg skjønner at det er viktig å holde avstand fra hverandre, vaske hender ofte og ikke ta på alt mulig(kun det man skal ha), og jeg flyr ikke rundt og treffer masse folk slik som jeg vanligvis pleier. Unngår folk som er i risikogruppe. 

Jeg er absolutt ikke redd for meg selv, er heller redd for andre som kanskje ikke takler sykdommen. Så derfor følger jeg anbefalingene. 

Det har du ikke gjort, har du vel? :blink:

Anonymkode: 35d43...8ef

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har du ikke gjort, har du vel? :blink:

Om jeg har brukt gassmaske? Nei. Har sett noen ha på seg det når jeg har vært i butikken 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om jeg har brukt gassmaske? Nei. Har sett noen ha på seg det når jeg har vært i butikken 

Når folk dukker opp sånn på min nærmeste butikk så tror jeg butikksjefen kommer til å ringe politiet.

Ved treet rett til høyre for stroppen på høyre side av Jan-Egil Larsens gassmaske, er det nye stedet et av luftetårnene er tiltenkt skal stå. Det andre skal 50 meter til høyre, altså enda nærmere hagen deres.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, cattleya skrev:

Jeg følger selvsagt alle anbefalinger, men blir helt matt av folk som skal kjefte på joggere, barn, hyttefolket, sitter i selvpålagt isolasjon i vinduet med kikkert for å irritere seg over andre. 

Dette! Blir sprø av folk som overdriver og (bevist?) misforstår reglene, og forventer at alle skal følge deres egen selvpålagte restriksjoner, som er mye strengere enn hva myndighetene har gitt. Og samtidig leter med argusøyne etter noen som bryter dem slik at de kan rase fra seg, kjefte ut personen eller skrive lange sinte innlegg på facebook og KG. 

Altså, les rådene som er gitt og følg nøyaktig det - hverken mer eller mindre. Og pass på deg selv, det er ikke din jobb å sørge for at alle andre opptrer korrekt!

Anonymkode: 0cd07...fab

• Liker 8
Skrevet

Jeg følger reglene fullt ut. Men jeg jobber som lærer og tenker mye på at jeg skal på jobb snart. Nå har jeg vært hjemme i mange uker med familien min og mine barn har ikke fått være med andre. 
nå skal jeg snart tilbake å være nær andre. Jeg er redd for å smitte andre, smitte egne barn og bli syk selv... samtidig som jeg tenker at reglene om å ha avstand og maks fem personer «svinner hen» når barnehage og skole åpner 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette! Blir sprø av folk som overdriver og (bevist?) misforstår reglene, og forventer at alle skal følge deres egen selvpålagte restriksjoner, som er mye strengere enn hva myndighetene har gitt. Og samtidig leter med argusøyne etter noen som bryter dem slik at de kan rase fra seg, kjefte ut personen eller skrive lange sinte innlegg på facebook og KG. 

Altså, les rådene som er gitt og følg nøyaktig det - hverken mer eller mindre. Og pass på deg selv, det er ikke din jobb å sørge for at alle andre opptrer korrekt!

Anonymkode: 0cd07...fab

Det må være lov til å hevde at rådene som gis, langt fra er tilstrekkelige. Mange ville ennå foretrekke et effektivt, og langvarig portforbud hele døgnet.

Anonymkode: a1ff1...daf

• Opprett ny...