AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #1 Skrevet 11. april 2020 Selv drar jeg svært sjeldent på nye steder. Liker å reise tilbake til mine favorittsteder hvor jeg vet hva jeg får. Jeg er ingen eventyrer og liker å sitte på den samme terrassen og se på den samme utsikten jeg alltid ser på. Anonymkode: 39cdd...8f1 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #2 Skrevet 11. april 2020 Liker å finne nye steder. Nå liker vi å campe i Norge og Sverige. Har et sted vi pleier å avslutte ferien på om vi har vært sørover. Og så har vi et sted vi ligger flere dager om vi ikke skal så langt av sted. Et sted vi kan bade, gå tur og handle Anonymkode: 825da...502
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #3 Skrevet 11. april 2020 Nye steder! Planlegger gjerne en kombinasjon av rutefly, leiebil og små b&b eller lignende som jeg finner på tripadvisor. Undersøker stedet og finner ting vi må gjøre/se (og finne ut hvordan det er med inngangsbilletter, transport og lignende) men uten å fylle opp alle dager. Så får vi gjerne en blanding av opplevelser og tid til å ta det som måtte dukke opp. Prøver også å finne steder som ikke alle drar til. Liker ikke charter, og skal jeg bare være på stranda kunne jeg hellere gått i solarium hjemme 😂 Anonymkode: 5e601...a2c 1
SPOCA Skrevet 11. april 2020 #4 Skrevet 11. april 2020 Ja, takk, begge deler! Jeg liker en kombinasjon; både besøke nye steder og de stedene jeg liker aller best. Det kan være snakk om et nytt land, eller et land jeg har vært i mange ganger før, men en kombinasjon av byer/steder jeg har besøkt før og helt nye steder. Koronasituasjonen har inspirert meg til å drømme og planlegge neste års ferie. Det blir vår femte ferie Sør-England, men til neste år starter vi i Aberdeen (Skottland, en by jeg aldri har vært i), er der noen dager, vi tar nattoget (sovevogn) til London, deretter tog videre til den engelske riviera, er der i 10 netter og besøker mange av våre favorittsteder, deretter tar vi toget opp til York og er der noen dager før vi avslutter med 4 netter i London. York har jeg vært i før, men aldri samboer. Vi gleder oss masse! I fjor besøkte vi f.eks Bristol og Bath, i stedet for Aberdeen og York. Ellers liker jeg å besøke nye land, så vi titter på en mulig vinterferie et eller annet sted. Her er vi ganske åpne, mem det kommer helt an på krisa vi står i nå. 3
Kjetil E Skrevet 11. april 2020 #5 Skrevet 11. april 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Selv drar jeg svært sjeldent på nye steder. Liker å reise tilbake til mine favorittsteder hvor jeg vet hva jeg får. Jeg er ingen eventyrer og liker å sitte på den samme terrassen og se på den samme utsikten jeg alltid ser på. Anonymkode: 39cdd...8f1 Som Spoca sier ja takk begge deler. Enkelte steder som London og Wengen/Grindelwald er steder jeg gjerne besøker gang på gang på gang. Samtidig er jeg og glad i å besøke nye steder, dette sammen med at jeg er sportsidiot og mange av reisene mine går til steder det er store idrettsarrangement blir det fort mange nye steder. 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #6 Skrevet 11. april 2020 Ja takk, begge deler Alltid to uker til stamstedet mitt, resterende ferie brukes stort sett til å besøke slektninger og/eller reise til forskjellige storbyer rundt omkring i verden. Anonymkode: d2c50...22f
Zienna Skrevet 11. april 2020 #7 Skrevet 11. april 2020 Sier som andre her, begge deler Jeg har reist gjennom og vært i mange land. Noen steder ønsker jeg å komme tilbake til og ha bedre tid i. Da jeg var i Provence i Frankrike var ikke mannen min med, og jeg vil gjerne at vi to skal reise tilbake dit sammen. Og så har jeg aldri vært i Storbrittania. London frister lite, men frodig natur, blomster og strender liker jeg. Så kanskje til neste år, hvem vet
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #8 Skrevet 12. april 2020 Drar alltid til nye steder, liker å oppleve helt andre kulturer i Asia/Afrika, det er drivkraften bak reising. Har jeg vært et sted før kjeder jeg meg fort. Anonymkode: edb34...a15
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #9 Skrevet 12. april 2020 Både og. Enkelte storbyer besøker jeg igjen og igjen. Jeg er innom blant annet Paris og London en gang i året, og New York minst annethvert år - da i kombinasjon med å se noe nytt i USA. Har en del land vi har besøkt 10+ ganger, ulike steder, fordi vi liker folket og kulturen, men vil oppleve nye ting. Så tar vi 1-2 turer til helt nye steder hvert år. Har en bucketlist med helt andre kulturer og opplevelser. Disse turene krever litt mer tid, en god del mer penger, og er ofte litt mer stressende enn å reise til noe som er nært og kjent. Men gir desto mer i reiseopplevelse og minner. Anonymkode: 6bf56...949 2
Jegerikkeminskyld Skrevet 12. april 2020 #10 Skrevet 12. april 2020 Begge deler! Jeg har to steder som jeg drar til når jeg kan, London helst en gang i året pluss hjemstedet mitt når muligheten byr seg. I tillegg liker jeg å utforske nye steder, håper å få tid og råd til mer av det, kanskje finner jeg nye favoritter. 😊
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #11 Skrevet 12. april 2020 Begge deler. Elsker å reise til nye steder. Og liker ferier, hvor vi bor i flere forskjellige byer, gjerne forskjellige land og. Da får man jo gjerne sett flere nye steder, samtidig som man tar en tur innom favorittstedet og. Så har vi familie og venner som bor i Spania, men da liker vi og reise på dagsturer til nye steder. Anonymkode: a7c60...60e
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #12 Skrevet 12. april 2020 Siste årene har jeg rotert på storbyer jeg liker godt, blir aldri lei av det. Skjer alltid mye der. Min favoritter: Barcelona, roma, berlin og london. Blir man lei av disse byene så bruker man ikke mulighetene der. 🙂 Anonymkode: 5fb92...0e2
Stinali Skrevet 12. april 2020 #13 Skrevet 12. april 2020 Jeg reiser vanligvis 2 ganger i året. Et kjent sted og et ukjent sted. Om jeg trives på det ukjente stedet drar jeg gjerne tilbake dit neste år.
annebanane Skrevet 12. april 2020 #14 Skrevet 12. april 2020 Først om fremst nye steder. Reiser jeg til samme sted er det for det meste for å besøke kjente eller fordi andre jeg reiser med ikke har vært der før. Så lenge økonomien ikke er på topp for veldig mange reiser i året vil jeg bruke det jeg har til overs på å se nye land, byer og kulturer.
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #15 Skrevet 12. april 2020 Tja, en blanding? Jeg liker å reise til et helt ukjent sted, men har også noen steder jeg trekkes tilbake til - som Toscana i Italia. Har vært der 4 ganger nå, typisk en uke eller to på høsten med samboer. Vi har sovet på samme hotell et par ganger, men leier bil og besøker nye landsbyer, turstier og vingårder hver gang. Men å sitte på samme all inclusive-hotell på Gran Canaria år etter år, det er ikke min greie. Anonymkode: a65ae...2b2
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #16 Skrevet 12. april 2020 Nye steder. Samtidig er jeg gift med en som ikke takler forandringer og uforutsigeligheter, og som helst vil tilbringe hvert minutt av hver ferie på hytta der alt er kjent og trygt og akkurat likt som i fjor og de siste 20 årene før der igjen. Derfor blir det en blanding. Anonymkode: 8c1e7...5a4
Durinur Skrevet 13. april 2020 #17 Skrevet 13. april 2020 Begge deler. Jeg liker å prøve nye steder, men noen ganger er det også ålreit å reise tilbake til favorittområdet mitt.
Brunhilde Skrevet 13. april 2020 #18 Skrevet 13. april 2020 jeg liker å reise til nye steder, men jeg besøker ofte familie og venner i ferien, og de flytter ikke så mye på seg.
Matas Skrevet 14. april 2020 #19 Skrevet 14. april 2020 Begge deler❤️ Reise er min hobby nr. 1, og jeg har min liste med reisemål, hvor mange av målene er nye, men jeg har også steder jeg elsker som jeg har vært mange ganger tidligere.
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #20 Skrevet 14. april 2020 Hovedferiene (sommerferien, høstferien) blir stort sett til nye steder hvert år. MEN reising er min favorittaktivitet her i livet, så det blir noen helgeturer og småferier ellers i året også. Da reiser jeg til samme sted hver gang. Nord i Skottland med mannen fast en uke på våren, og venninnetur til London før jul. Denne tiden vi lever i akkurat nå sliter tungt på meg, avbestilte reiser og kansellerte drømmer. Skottlandturen ble avlyst. Den fantastiske sommerferien jeg har jobbet SÅ lenge med og planla ned til hver minste detalj gikk nylig opp i røyk da flyet er blitt kansellert 😭 Anonymkode: 6bb1c...7d4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå