AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #21 Del Skrevet 14. april 2020 19 minutter siden, Resignert skrev: Hva er poenget med et forhold, om man ikke har sex? Er du i et forhold ? Er du gift har du unger ? Anonymkode: e7238...ce9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #22 Del Skrevet 14. april 2020 2 timer siden, Susanne11 skrev: Hvorfor er det som mange som synes hun har dårlig sexlyst når de har sex 2 ganger i uken??? Trodde det var et supert sexliv i voksen alder 🤷🏼♀️ Ut ifra de parene jeg kjenner til så er det typisk at den ene parten har større sexlyst enn den andre. Dette løses på forskjellige måter, men furting er svært umodent og lite turnon!! 2 ganger i uken er rundt gjennomsnittet i forhold til sex blant alle par. I ett fungerende forhold, der livet har kommet i noenlunde orden, og der er få andre issues som påvirker det, er det relativt lavt. Voksne mennesker er ikke mindre sexstyrt enn andre, med unntak av tenåringer Den store utfordringen her, er skifte i sexlyst. Menn har dessverre i de siste 50-100 årene blitt tutet ørene fulle at menn og kvinner er like. For det er forutsetning for deler av diskusjonen om likestilling. Men vi er fortsatt biologisk ulike og det tilsier fortsatt at menn og kvinners sexdriv fungerer forskjellig, og er i direkte konflikt med prinsippet om livslange monogame forhold. Så hva gjør vi en situasjon som dette? I begge tilfeller blir det tapere som må ofre hardt. Jeg kjenner til hva mannen går igjennom, det er ett helvete, og i utgangspunktet vil jeg anbefale han å gå: dette blir neppe bedre. Vi har ikke kultur for at sex er viktig, så man underkjenner sex iforhold til stort sett alt annet. Men jeg skjønner hennes ståsted også. Jeg synes dog hun er lite offensiv : det skjer noe med henne som påvirker livskvaliteten, og hun går litt "pytt pytt, det er meningen at jeg skal slutte å fungere, det er ingen grunn til å bruke noe tid på å finne ut hvorfor, eller prøve å avhjelpe det " Hvis jeg plutselig begynte å miste ereksjonen, hadde jeg stått vertikalt på døra hos legen og ville gjort hva som helst for å få den tilbake, og det helt uavhengig av min kone, som virker relativt uinteresert i den (vi er også nede i ubrukelig sexliv på dette nivået). Uten den er jeg pr def ikke frisk og fungerende menneske. Anonymkode: c5fca...e07 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #23 Del Skrevet 14. april 2020 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er du i et forhold ? Er du gift har du unger ? Anonymkode: e7238...ce9 Ja og Ja. Det finnes fortsatt ingen grunn til å være i ett forhold hvis man ikke har sex. Hvis du ikke mener man skal være i ett forhold for å ha tilgang til barn, og da er du en syk, pervers jævel. Jeg vet dette er litt vondt å akseptere i dag, men sex er en drift som sult og tørst, og det gjør like vondt å undertrykke dette som de andre, selv om man ikke dør av samme grunnene. Vi må slutte å dyrke en nymoralistisk ideal om at uviktige sosiale konstruksjoner er bedre enn våre kroppslige funksjoner. Anonymkode: c5fca...e07 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #24 Del Skrevet 14. april 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja og Ja. Det finnes fortsatt ingen grunn til å være i ett forhold hvis man ikke har sex. Hvis du ikke mener man skal være i ett forhold for å ha tilgang til barn, og da er du en syk, pervers jævel. Jeg vet dette er litt vondt å akseptere i dag, men sex er en drift som sult og tørst, og det gjør like vondt å undertrykke dette som de andre, selv om man ikke dør av samme grunnene. Vi må slutte å dyrke en nymoralistisk ideal om at uviktige sosiale konstruksjoner er bedre enn våre kroppslige funksjoner. Anonymkode: c5fca...e07 Haha! syk pervers jævel? jaha? jeg er 22 år og jeg vet at jeg ville aldri giftet meg med en mann som bare er ute etter sex jeg ville hatt begge deler en som ikke ødelegger forholdet bare fordi han ikke får mer enn 2 ganger i uka og elsker partneren sin . Jeg er enig! man må ha sex. Når jeg er i denne alderen handler det enten bare om sex med noen midlertidig eller en livspartner der man kan ha sex for resten av livet med. Når du skriver om forhold som du gjør her at det bare handler om sex ser jeg på deg bare som en fuckboy og ikke noe unge jenter vil ha langvarigt. Dette innlegget handler ikke om et forhold der det ikke er sex. dette handler om en mann som syter fordi han mener han får forlite i den alderen dem er i. Så jeg forstår ikke hvorfor du skriver det HER? Ingen vil ha noen som deg for aent enn sex hvis du ser bra ut, dem innser at du ikke er farsmaterial og ikke brur deg om dem og ikke er i stand til å være i et normalt bra forhold og dumper deg uansett. disse to er gift og har sikkert unger. det du snakker om er for folk som ikke er i sammen med en dem elsker og ikke ute etter en livspartner. Du får komme med bedre tips enn det der haha Ikke kom her å si at et skikkelig forhold bare handler om sex hvis ikke er det ikke vits å være i et forhold da snakker du bare om en midlertidig kjæreste ikke det disse to har. Anonymkode: e7238...ce9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #25 Del Skrevet 14. april 2020 Kanskje han bare ikke er attraktiv nok? ville du hatt mer sex hvis han var mer trent og sluttet å syte? Anonymkode: e7238...ce9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #26 Del Skrevet 14. april 2020 Menn kan ikke bare gå ut av et forhold å finne seg en aen som vil ha sex hvis dem ser ut som en gammel slask. Da må han vente lenge til han får napp iallefall hehe Anonymkode: e7238...ce9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #27 Del Skrevet 14. april 2020 Du sier du har unger. en bra far bryter ikke opp familien bare fordi han ikke får nok sex men alikevell elsker henne? stakkars henne og ungene. Som sagt null farsmaterial. Anonymkode: e7238...ce9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #28 Del Skrevet 14. april 2020 Jeg hadde også syntes det var veldig vanskelig med sex bare to ganger i uken. Jeg er kvinne og rundt 50 år. Jeg hdde følt meg veldig ensom, uattraktiv og avvist i et sånt forhold. Sex er så grunnleggende at man ikke bare kan skjerpe seg og godta et samliv nesten uten sex. Jeg er kåt døgnet rundt og har vært det hele mitt voksne liv, så jeg skjønner mannen din, Ts. Dere høres litt inkompatible ut, dessverre. Kunne dere eventuelt ha oppsøkt en sexolog? Hans sexlyst kommer nok ikke til å dale i nærmeste fremtid, så hvis du ønsker å leve sammen med ham er kanskje profesjonell hjelp nødvendig. De har sikkert noen råd til dere begge to for hvordan dere hver især skal takle det bedre. Anonymkode: fc7a5...6a3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jeg er mann Skrevet 14. april 2020 #29 Del Skrevet 14. april 2020 På 11.4.2020 den 15.36, AnonymBruker skrev: Vi er et par i 50 årene som har vært sammen i fem år og gift i tre. De første månedene var det forelskelse og full tenning. Han er en god elsker og vi har begge stor glede av sex . Ettterhvert har jeg manglende sexlyst mens han fortsatt ønsker sex minst tre ganger uken. Det har blitt et mønster hvor han begynner å deppe når det har gått tre dager siden vi hadde sex, og humøret hans kommer bare opp igjen hvis vi har god sex. Jeg er glad i han og vil jobbe for dette ekteskapet, men føler det blir lagt for mye ansvar på meg. Han liker ikke å hjelpe seg selv mellom de dagene har sex, da vil han i så fall at jeg skal være med på det og hjelpe til. Ellers føler han jeg svikter han. Vi har hele tiden hatt sex jevnlig, ca 2 ganger i uken, og hatt glede av det. Men nå ser det ut som ekteskapet ryker fordi begge er lei av endeløse diskusjoner om hvorfor jeg har så lite lyst og hva vi skal gjøre med det. Anonymkode: e2567...c19 Neste gang dere har en diskusjon om hvorfor du har så liten lyst på sex, så burde du prøve å forklare situasjonen fra ditt ståsted. Du svikter han ikke selv om du ikke hjelper han eller har ikke har sex med han hver gang han har lyst. Du burde fortelle han at disse "endeløse diskusjonene" kommer til å låse dere helt, og blir en skikkelig turn off for deg til slutt. Jeg har selv stor lyst, men forlanger ikke at ektefellen skal følge opp min lyst. Da er det bedre med mindre og bedre sex når vi har sex. Synes ikke at sex en til to ganger i uken i et langvarig forhold er lite. Jeg kunne godt hver dag, men ser ikke det som noe problem at vi ikke har det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Resignert Skrevet 14. april 2020 #30 Del Skrevet 14. april 2020 8 hours ago, AnonymBruker said: Er du i et forhold ? Er du gift har du unger ? Anonymkode: e7238...ce9 Ja. Har vært. Ja (voksne nå). Sex er ikke alt i et forhold, men en svært viktig del av det. Omtrent som salt, sukker og krydder på kjøkkenet ditt. Slutt med det, og du overlever nok likevel. Men middagen smaker neppe like bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 14. april 2020 #31 Del Skrevet 14. april 2020 Huff da, denne situasjonen høres vrien ut. Jeg liker sex, men mann som furter om han ikke får sex når han vil hadde nok drept min lyst på sex (med ham iallefall) innen svært kort tid. Jeg er imponert dersom du faktisk klarer å få lyst på ham to ganger i uken når han er slik. Er du helt sikkert på at du har problemer med lyst, og at det ikke er akkurat situasjonen som går utover lysten din? Når dere har god sex som du kaller det, er det da godt for deg også? Eller noe du mest gjør for ham nå? Mann som furter (mentalt presser deg) og sex du egentlig ikke vil ha er jo dobbelt opp med hva som virkelig dreper lyst. Alt rundt sex blir bare negativt. Jeg har ikke noen gode råd utover de vanlige seksuelle kjøreregler: Dine behov er like viktige som hans behov. Du må ha like stor respekt for egen kropp som for hans kropp, og han det samme, like stor respekt for din kropp som for sin egen. Sex skal være til glede for begge, og man skal aldri, verken mentalt eller fysisk, presse noen til sex de ikke ønsker. Overtredelse av noen av de nevnte kjøreregler medfører alvorlige konsekvenser for relasjonen, og strafferammen er... brutal! Det er veldig fint at du forsøker å jobbe med din lyst. Snilt av deg å påta deg ansvar for problemet og det å få løsning på det også. Beklager at jeg sier det, men direkte dumsnilt er det antagelig. Hvordan skal du klare det når hele situasjonen er slik at han samtidig tråkker ned det du vil få til å vokse? Det er mulig å dyrke frem mer lyst, men jeg skal ærlig si at jeg ikke hadde klart det samtidig som jeg ble utsatt for mental utpressing. Jeg vil bli dypt imponert om du klarer det. Så er jeg jo altså også dypt imponert dersom du tross press og furting faktisk har lyst på sex med ham fremdeles, de to gangene i uken dere har sex. Har du virkelig det? Isåfall må du ha en utrolig levedyktig lyst, ikke en svak. Har du egentlig ikke lyst, ja da tipper det også vekten i disfavør at du kan klare å fikse dette. Dere kan det kanskje, om han også er villig til å gjøre noe med sin innstilling og oppførsel, men du alene... Det er grenser for hva man kan klare alene dessverre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå