AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #1 Del Skrevet 11. april 2020 Har dere noe mening om hvilke bank som er best for investering? Jeg leter etter en bank som har beste alternativ og utvalg av aksjer, aksjefond, indeksfond osv ikke bare for Norge, men hele verden. Jeg har DnB nå, men skal bare bruke det for sparekonto og brukskonto. Den nye bakken skal bare brukes til investering. Vet ikke om det har noe å si, men kan jeg også ha akjsespatekonto i flere baker? Koster det også noe å være medlem i flere banker? Anonymkode: 0fda0...a3a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #2 Del Skrevet 11. april 2020 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har dere noe mening om hvilke bank som er best for investering? Jeg leter etter en bank som har beste alternativ og utvalg av aksjer, aksjefond, indeksfond osv ikke bare for Norge, men hele verden. Jeg har DnB nå, men skal bare bruke det for sparekonto og brukskonto. Den nye bakken skal bare brukes til investering. Vet ikke om det har noe å si, men kan jeg også ha akjsespatekonto i flere baker? Koster det også noe å være medlem i flere banker? Anonymkode: 0fda0...a3a Da har du allerede funnet den dårligste banken for disse formålene, så da er du vel ikke så kresen på bank sånn generelt? Anonymkode: 100bb...c77 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #3 Del Skrevet 11. april 2020 Nå er feil tidspunkt for å investere i aksjer. Kursfallet vil bli dypere før det for alvor snur. Det er bare eksperter, som kan kunsten å gamble på jo-jo-kurser, som kan tjene i dagens marked. Anonymkode: 81c31...bee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #4 Del Skrevet 11. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Da har du allerede funnet den dårligste banken for disse formålene, så da er du vel ikke så kresen på bank sånn generelt? Anonymkode: 100bb...c77 Jeg har hatt den banken i flere år, men jeg skal kanskje bytte hvis jeg finner en bedre bank. Har ikke sett så mye på banker i og med at jeg fortsatt studerer. Har du noen forslag til et bedre bank? Gjerne også en bank for investering Anonymkode: 0fda0...a3a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #5 Del Skrevet 11. april 2020 For fondssparing er det Sbanken. De har godt utvalg og gir rabatt på årsavgiften til fondene slik at det blir billigere å ha dem der enn andre steder. Anonymkode: d8abe...3cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #6 Del Skrevet 11. april 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har hatt den banken i flere år, men jeg skal kanskje bytte hvis jeg finner en bedre bank. Har ikke sett så mye på banker i og med at jeg fortsatt studerer. Har du noen forslag til et bedre bank? Gjerne også en bank for investering Anonymkode: 0fda0...a3a Hvilke kriterier har du for bruks- og sparebank da, siden du valgte DNB? For min del er det høyest renter og null gebyr som er viktig. Anonymkode: 100bb...c77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #7 Del Skrevet 11. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvilke kriterier har du for bruks- og sparebank da, siden du valgte DNB? For min del er det høyest renter og null gebyr som er viktig. Anonymkode: 100bb...c77 For å være ærlig så bruker jeg samme banken som foreldrene mine. På den tiden (ca. 2007) regner jeg med at DnB var den beste valget for boliglån. Så ja, har brukt DnB siden jeg fikk konto. Men jeg skal se gjennom de ulike bankene og lese litt på de ulike mulighetene jeg har. Har du noen tips til hvilke banker jeg bør se på? Anonymkode: 0fda0...a3a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 11. april 2020 #8 Del Skrevet 11. april 2020 Sbanken er best på fond, siden de gir provisjon tilbake til kunde. Så skal du f.eks kjøpe DNB Global indeksfond er årlig forvaltningsgebyr lavere i Sbanken enn hos DNB. Ellers er Nordnet veldig bra på aksjer, da de har fullt utvalg av aksjer fra hele verden, samt lave kurtasjekostnader. Du kan ha så mange ASK-kontoer du bare ønsker, og de er stort sett gratis. Kan være greit å ha flere ASK'er, siden du ikke kan avskrive tap på investeringer før konto avsluttes Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #9 Del Skrevet 11. april 2020 Nordnet har nok det beste utvalget av verdipapirer. Koster ikke noe å opprette konto. Sbanken er nok billigst på aksjefond. Koster heller ikke noe å opprete konto. Anonymkode: 03cbc...2ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #10 Del Skrevet 11. april 2020 Tusen takk for svar folkens! Anonymkode: 0fda0...a3a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå