Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
K@tt skrev (20 timer siden):

Gikk tom for Osmosis cleanser for et par uker siden og nå selger de den ikke mer hos skincity så gikk over til cosrx good morning Low ph. Fornøyd med den, men de siste dagene har huden på ene siden av ansiktet føltes kløende. Noen gode tips? 

Den inneholder litt tea tree-olje som kan gi reaksjoner ved sensitiv hud. Du får prøve å droppe produktet noen dager og se om kløingen gir seg. Om du  må bytte ut rensen, kan kanskje CALM fra Paula's Choice eller Rosacure fra Synchroline være bra alternativer. De er beregnet på sensitiv/reaktiv hud og rosacea.

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Roci skrev (På 8.3.2021 den 9.36):

Den inneholder litt tea tree-olje som kan gi reaksjoner ved sensitiv hud. Du får prøve å droppe produktet noen dager og se om kløingen gir seg. Om du  må bytte ut rensen, kan kanskje CALM fra Paula's Choice eller Rosacure fra Synchroline være bra alternativer. De er beregnet på sensitiv/reaktiv hud og rosacea.

Bytte uten å bruke noen cleanser? Tror ikke jeg har noen andre. Tror jeg prøver Calm, veldig fornøyd med de andre tingene fra den serien. :)

Skrevet (endret)
K@tt skrev (4 minutter siden):

Bytte uten å bruke noen cleanser? Tror ikke jeg har noen andre. Tror jeg prøver Calm, veldig fornøyd med de andre tingene fra den serien. :)

Ja, Calm er fin, bruker den selv innimellom selv om jeg ikke har sensitiv hud :) Har du fortsatt kløe?

Endret av Roci
AnonymBruker
Skrevet
Bikbokelsker skrev (På 20.4.2020 den 14.03):

Perioral dermatitt?

i så fall må du ha antibiotika.

Jeg har det, og jeg er enig, syns det ser sånn ut. 

Men ts: Ikke prøv en haug av kremer og diverse nå, gå til hudlege! De kan hjelpe deg direkte med ditt problem, og en kan risikere å surre det til så legen ikke klarer å slå fast hva du har, om du behandlet i det vide og brede på egenhånd.  

Kan anbefale aderma exomega emollient cream som en daglig fuktighetskrem, den hjelper masse for meg (fås på apotek). Men igjen, ikke behandle før du har vært hos hudlege :)

Anonymkode: d4088...a3b

Skrevet
Roci skrev (1 minutt siden):

Ja, Calm er fin, bruker den selv innimellom selv om jeg ikke har sensitiv hud :) Har du fortsatt kløe?

Jeg har ikke sluttet med cosrx siden jeg ikke har noen å erstatte den med. 😅 Har kløe noen dager, så jeg tror jeg reagerer på cosrx og skal bytte med Calm.

Skrevet (endret)
K@tt skrev (3 minutter siden):

Jeg har ikke sluttet med cosrx siden jeg ikke har noen å erstatte den med. 😅 Har kløe noen dager, så jeg tror jeg reagerer på cosrx og skal bytte med Calm.

Håper den fungerer for deg og at du blir kvitt kløen. Det å finne gode hudpleieprodukter medfører en del prøving og feiling, spesielt når man har sensitiv hud, tror jeg :)  Hvis du ikke bruker sminke, kan du jo forsøke å rengjøre ansiktet med lunkent vann og en myk klut inntil videre.

Endret av Roci
Skrevet
Roci skrev (4 minutter siden):

Håper den fungerer for deg og at du blir kvitt kløen. Det å finne gode hudpleieprodukter medfører en del prøving og feiling, spesielt når man har sensitiv hud, tror jeg :) 

Håper på det! :)

Nå har jeg chattet med ei på skincity som ville anbefale meg et rådyrt serum, en ansiktsmaske og calm seriens cleanser. Jeg burde visst ikke bruke forskjellige serier om hverandre pga ingredienser mente hun, og ta en pause fra azelaic acid og niacinamide for å bygge opp hudbarrieren. Tenkte å prøve calm cleanseren og en liten utgave av ansiktsmasken da jeg trenger en ansiktsmaske. 😅

Skrevet
K@tt skrev (6 minutter siden):

Håper på det! :)

Nå har jeg chattet med ei på skincity som ville anbefale meg et rådyrt serum, en ansiktsmaske og calm seriens cleanser. Jeg burde visst ikke bruke forskjellige serier om hverandre pga ingredienser mente hun, og ta en pause fra azelaic acid og niacinamide for å bygge opp hudbarrieren. Tenkte å prøve calm cleanseren og en liten utgave av ansiktsmasken da jeg trenger en ansiktsmaske. 😅

Har inntrykk av at det med ulike merker avhenger litt av hvem du spør, men det kan sikkert ha noe for seg når det gjelder aktive ingredienser :) Forslaget om å ta en pause fra syre og niacinamide var kanskje ikke så dumt - har selv en pause fra retinol nå pga dehydrering, får alltid dehydrert hud om vinteren. Huff, jeg kjenner litt på at jeg kanskje har gitt deg noen dårlige råd underveis, så jeg håper du finner ut av det :) 

Skrevet
Roci skrev (42 minutter siden):

Har inntrykk av at det med ulike merker avhenger litt av hvem du spør, men det kan sikkert ha noe for seg når det gjelder aktive ingredienser :) Forslaget om å ta en pause fra syre og niacinamide var kanskje ikke så dumt - har selv en pause fra retinol nå pga dehydrering, får alltid dehydrert hud om vinteren. Huff, jeg kjenner litt på at jeg kanskje har gitt deg noen dårlige råd underveis, så jeg håper du finner ut av det :) 

Du må absolutt ikke tenke at du har gitt dårlige råd, jeg har jo vært veldig fornøyd og veldig glad for råd. :) 

Skrevet
K@tt skrev (24 minutter siden):

Du må absolutt ikke tenke at du har gitt dårlige råd, jeg har jo vært veldig fornøyd og veldig glad for råd. :) 

Det var godt å høre🥰

• Liker 1
  • 3 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

jeg var hos hudlege jeg, og det som er så ekstremt bittert er at hun rundlurte meg til å ta fruktsyre peeling . Samt starte med flere hudprodukter som var veldig dyre. Dette var sååååå bra . endte med at jeg fikk en eksplosjon i ansiktet og har fullt med arr, utviklet rosacea , allergi og eksem og er skikkelig brent av disse greiene. og jeg var liksom til hudlege :( og hun oppførte seg som ei hurpe mot meg i ettertid og nektet for at de hadde skadet huden min. Hun holder fortsatt på med dette her og mener det er bra . drittkjerring !!

Anonymkode: 0bfef...872

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

jeg var hos hudlege jeg, og det som er så ekstremt bittert er at hun rundlurte meg til å ta fruktsyre peeling . Samt starte med flere hudprodukter som var veldig dyre. Dette var sååååå bra . endte med at jeg fikk en eksplosjon i ansiktet og har fullt med arr, utviklet rosacea , allergi og eksem og er skikkelig brent av disse greiene. og jeg var liksom til hudlege :( og hun oppførte seg som ei hurpe mot meg i ettertid og nektet for at de hadde skadet huden min. Hun holder fortsatt på med dette her og mener det er bra . drittkjerring !!

Og alt hun selger i den klinikken er skadelig for huden. Hvordan kan en hudlege holde på sånn ? Eli Janne FIskerstrand er ei skikkelig hurpe som burde miste lege lisensen sånn som hun holder på og alt det hun selger av skadelige stoffer.  utrolig frekk og nedlatende, aner ikke hvorfor jeg ikke bare droppet det, men hun hjernevasket meg. Hun var hudlege. 

AnonymBruker
Skrevet

btw så var jeg til en hudpleier 6 mnd før jeg var hos hudlegen og da ble huden min kjempefin ! så det er noen hudpleiere som er kjempeflinke og har peiling , mens det sitter forferdelige hudleger uten kompetanse på hud i det hele tatt !! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...