AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #21 Skrevet 18. april 2020 På 15.4.2020 den 14.06, AnonymBruker skrev: Anonymkode: 0c2be...8bd De ser vonde ut. Klemmer og klorer du på dem? Hvor lenge har du hatt dette problemet? Jeg ville gått til hudlege med der. Kanskje du behøver medikamenter som kan behandle det. Ser du har røde arr etter tidligere kviser også. Har selv gått på antibiotikakurer for kviser og bruker nå ISO som er det eneste som kan kurerere problemet for godt. Så deilig å ikke ha store betente kviser i ansiktet. Anbefaler det. Anonymkode: 8c3d4...f48 1
K@tt Skrevet 18. april 2020 #22 Skrevet 18. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva er alderen din? Anonymkode: 8c3d4...f48 midten av 30-årene. 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #23 Skrevet 19. april 2020 Du sier penger ikke et et problem så lenge hjelpen du får virker. Hvorfor drar du ikke bare til hudlegen? Anonymkode: d648c...61e 1
K@tt Skrevet 19. april 2020 #24 Skrevet 19. april 2020 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du sier penger ikke et et problem så lenge hjelpen du får virker. Hvorfor drar du ikke bare til hudlegen? Anonymkode: d648c...61e Dårlig erfaring med det tidligere. Dessuten er det litt vanskelig å dra til hudlege nå når alt er stengt. Om jeg finner en løsning på problemet mitt her trenger jeg ikke til hudlege. Kan vurdere det om det ikke løser seg. 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #25 Skrevet 19. april 2020 4 minutter siden, K@tt skrev: Dårlig erfaring med det tidligere. Dessuten er det litt vanskelig å dra til hudlege nå når alt er stengt. Om jeg finner en løsning på problemet mitt her trenger jeg ikke til hudlege. Kan vurdere det om det ikke løser seg. Aleris holder åpent om dagen. Går dit selv. Anonymkode: 8c3d4...f48 1
K@tt Skrevet 19. april 2020 #26 Skrevet 19. april 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Aleris holder åpent om dagen. Går dit selv. Anonymkode: 8c3d4...f48 Ingen Aleris her i byen og nærmeste er langt unna. 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #27 Skrevet 19. april 2020 Du må gå til hudlege. Uren hud og kviser kommer innenfra. Jeg slet med det i flere år og gikk til hudlege. Fikk tetracyclin og det hjalp på meg. Ble kvitt alt men kunne ikke slutte helt før etter flere år. Trappet ned og gikk på lav dose for å holde det i sjakk. Merker og at kosthold betyr mye, mye sukker og sjokolade gjør ting verre. En hudpleier kommer til å flå deg for penger og det hjelper ikke. Først hudpleietime og så kommer de med produkter man skal bruke til tusenvis av kroner. Hudlegen jeg var hos sa det var bare tull. Anonymkode: 11eaf...bd4 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #28 Skrevet 19. april 2020 Jeg syns det ser ut som kviser og rosacea? Men hvem vet. Jeg har rosacea selv. Hva som har hjulpet meg: - ingen produkter med parfyme - ingen produker med alkohol (også de "mindre dårlige" typene) Passer på ikke å få såpe i ansiktet. Renser kun kveld - dobbelrens, ikke ansiktsservietter. Skylder om morgenen med lunkent/kaldt vann. Smeller ikke på tusen forskjellige syrer/produkter. Fokuserer mye på fukt, ellers er Azelaic acid gudsendt. Og solkrem - hver dag. Skal starte på niacinamide nå. Anonymkode: f9d43...4cb 1
Roci Skrevet 20. april 2020 #29 Skrevet 20. april 2020 Ser at du har fått flere anbefalinger om å gå til hudlege, og det kan nok være en ide, men det utelukker jo ikke at du kan forsøke å få huden i balanse på egenhånd først. Jeg ser at den enzymrensen du fikk foreslått fra SkinCity er på tilbud for kr. 149,- i 50 ml størrelse, så det er jo en ypperlig mulighet til å få testet ut produktet. En annen enzymrens du kan prøve er denne. Den inneholder riktignok litt parfyme og fargestoffer, men i så små mengder at det ikke burde være noe problem. Du kan også prøve denne, som er spesielt beregnet til sensitiv aknehud. Du har videre fått foreslått et retinaldehydprodukt. Dette er et form for retinol som er spesielt egnet for akne og fet hud, og er relativt nytt i Norge, så det var vanskelig å finne noen prisgunstige produkter her. Det er imidlertid ingen ting i veien for å forsøke et produkt med "vanlig" retinol, da det også har god effekt på akne. Et produkt i grei prisklasse som er tilpasset sensitiv aknehud, er dette. Et litt dyrere produkt er dette. Når det gjelder fuktighetskrem som gir fukt og beroliger huden uten at den blir fet, så inneholder denne mange av de samme ingeidensene som den fra Osmosis. Du kan også prøve denne (prøvestørrelse) eller denne LaRoche Posay har gode solkremer for sensitiv hud,, 1
Bikbokelsker Skrevet 20. april 2020 #30 Skrevet 20. april 2020 På 11.4.2020 den 14.50, AnonymBruker skrev: Hvordan vet jeg om jeg har rosacea eller bare kviser? Har kviser i t-sonen, noen ganger små og noen ganger større kviser som ligger dypt i huden. Har hudormer på nese, hake og litt i kinnområdet og store porer. Har antydning til rødhet i t-sonen, men om det kommer av kviser o.l vet jeg ikke. Synes å huske at legen min ga meg en krem mot rosacea eller noe annet en gang pga kviseproblemene mine: Dalacin. Jeg vet jeg burde gå til hudpleier, men da får jeg bare prakket på en haug med rådyre produkter som ikke fungerer. Anonymkode: 0c2be...8bd Perioral dermatitt? i så fall må du ha antibiotika. 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #31 Skrevet 20. april 2020 10 minutter siden, Roci skrev: Ser at du har fått flere anbefalinger om å gå til hudlege, og det kan nok være en ide, men det utelukker jo ikke at du kan forsøke å få huden i balanse på egenhånd først. Jeg ser at den enzymrensen du fikk foreslått fra SkinCity er på tilbud for kr. 149,- i 50 ml størrelse, så det er jo en ypperlig mulighet til å få testet ut produktet. En annen enzymrens du kan prøve er denne. Den inneholder riktignok litt parfyme og fargestoffer, men i så små mengder at det ikke burde være noe problem. Du kan også prøve denne, som er spesielt beregnet til sensitiv aknehud. Du har videre fått foreslått et retinaldehydprodukt. Dette er et form for retinol som er spesielt egnet for akne og fet hud, og er relativt nytt i Norge, så det var vanskelig å finne noen prisgunstige produkter her. Det er imidlertid ingen ting i veien for å forsøke et produkt med "vanlig" retinol, da det også har god effekt på akne. Et produkt i grei prisklasse som er tilpasset sensitiv aknehud, er dette. Et litt dyrere produkt er dette. Når det gjelder fuktighetskrem som gir fukt og beroliger huden uten at den blir fet, så inneholder denne mange av de samme ingeidensene som den fra Osmosis. Du kan også prøve denne (prøvestørrelse) eller denne LaRoche Posay har gode solkremer for sensitiv hud,, Hva er forskjellen på de retinol produktene som er ment mot acne vs rynker? Anonymkode: 509c6...f76 1
Roci Skrevet 20. april 2020 #32 Skrevet 20. april 2020 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er forskjellen på de retinol produktene som er ment mot acne vs rynker? Anonymkode: 509c6...f76 Det er ikke slik at ulike retinoider er "ment" for ulike hudtilstander, men noen retinoider har litt bedre effekt på f.eks. akne, mens andre retinoider er mildere mot huden osv. Retinoider er en gruppe A-vitaminderivativer som har omtrent samme virkning på huden, dvs. å stimulere cellefornyelse og kollagenproduksjon. Retinsyre, dvs. tretinoin, er det eneste retinoidet i ren form som huden fakisk kan nyttiggjøre seg av. De andre retinoidene må igjennom en konverteringsprosess for å bli til retinsyre, og den prosessen ser slik ut: Retinolester -> Retinol -> Retinaldehyd -> Retinsyre (tretinoin). Retiinaldehyd er ett steg nærmere retinsyre og trenger bare ett "konverteringssteg" for å bli til retinsyre i kontakt med enzymene i huden. Den skal derfor være mer effektiv enn retinol, men samtidig mindre irriterende. Retinol er likevel regnet som "gullstandarden" innenfor antialdring med flere tiårs forskning og dokumentasjon bak seg, mens retinaldehyd i hudpleie foreløpig ikke har like bred dokumentasjon. Men foreliggende forskningsresultater viser bl.a. spesielt gode resultater i behandling av akne. Logikken i det er jo at retinsyre i utgangspunktet ble brukt i behandling av alvorlig akne, og så ble det oppdaget at de personene som ble behandlet, også opplevde en reduksjon av rynker, nærmest som en "bieffekt". Det betyr ikke at retinaldehyd ikke er effektivt mot rynker også. 2
K@tt Skrevet 20. april 2020 #33 Skrevet 20. april 2020 (endret) 6 timer siden, Roci skrev: Ser at du har fått flere anbefalinger om å gå til hudlege, og det kan nok være en ide, men det utelukker jo ikke at du kan forsøke å få huden i balanse på egenhånd først. Jeg ser at den enzymrensen du fikk foreslått fra SkinCity er på tilbud for kr. 149,- i 50 ml størrelse, så det er jo en ypperlig mulighet til å få testet ut produktet. En annen enzymrens du kan prøve er denne. Den inneholder riktignok litt parfyme og fargestoffer, men i så små mengder at det ikke burde være noe problem. Du kan også prøve denne, som er spesielt beregnet til sensitiv aknehud. Du har videre fått foreslått et retinaldehydprodukt. Dette er et form for retinol som er spesielt egnet for akne og fet hud, og er relativt nytt i Norge, så det var vanskelig å finne noen prisgunstige produkter her. Det er imidlertid ingen ting i veien for å forsøke et produkt med "vanlig" retinol, da det også har god effekt på akne. Et produkt i grei prisklasse som er tilpasset sensitiv aknehud, er dette. Et litt dyrere produkt er dette. Når det gjelder fuktighetskrem som gir fukt og beroliger huden uten at den blir fet, så inneholder denne mange av de samme ingeidensene som den fra Osmosis. Du kan også prøve denne (prøvestørrelse) eller denne LaRoche Posay har gode solkremer for sensitiv hud,, Får se hva jeg gjør angående hudlege, om jeg får kontroll på huden min selv så er det jo kanskje ikke nødvendig. Tusen takk for produktanbefalinger, skal sette meg ned og bestille nå. Kan jeg fortsatt bruke The Ordinary Direct Acids Salicylic Acid 2% Masque, eller vil det irritere huden? Skjønte det som at jeg burde være forsiktig med peels so good? Endret 20. april 2020 av K@tt 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #34 Skrevet 20. april 2020 58 minutter siden, K@tt skrev: Får se hva jeg gjør angående hudlege, om jeg får kontroll på huden min selv så er det jo kanskje ikke nødvendig. Tusen takk for produktanbefalinger, skal sette meg ned og bestille nå. Kan jeg fortsatt bruke The Ordinary Direct Acids Salicylic Acid 2% Masque, eller vil det irritere huden? Skjønte det som at jeg burde være forsiktig med peels so good? Prøv det først, men har du fortsatt samme hudproblem etter 3 mnd så «må» du til hudlege:) Oppdater gjerne etterhvert så vi får høre hvordan det går. Anonymkode: 8c3d4...f48 1
K@tt Skrevet 20. april 2020 #35 Skrevet 20. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Prøv det først, men har du fortsatt samme hudproblem etter 3 mnd så «må» du til hudlege:) Oppdater gjerne etterhvert så vi får høre hvordan det går. Anonymkode: 8c3d4...f48 Jeg tenkte å kontakte hudlege om det ikke hjelper, men jeg er litt somlete på slike ting. 😅 Skal oppdatere, men spent på hvor lang tid det tar å få produktene. 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #36 Skrevet 20. april 2020 1 minutt siden, K@tt skrev: Jeg tenkte å kontakte hudlege om det ikke hjelper, men jeg er litt somlete på slike ting. 😅 Skal oppdatere, men spent på hvor lang tid det tar å få produktene. Jeg er av den typen selv haha derfor tik det meg 10 år å gå til hudlege etter forrige gang jeg fikk utskrevet antibiotika av legen. Så nå som huden er kvisefri, silkemyk, men med arr så angrer jeg så innmari på at jeg ikke oppsøkte hjelp tidligere med kvisene mine:( Anonymkode: 8c3d4...f48 1
Roci Skrevet 21. april 2020 #37 Skrevet 21. april 2020 11 timer siden, K@tt skrev: Får se hva jeg gjør angående hudlege, om jeg får kontroll på huden min selv så er det jo kanskje ikke nødvendig. Tusen takk for produktanbefalinger, skal sette meg ned og bestille nå. Kan jeg fortsatt bruke The Ordinary Direct Acids Salicylic Acid 2% Masque, eller vil det irritere huden? Skjønte det som at jeg burde være forsiktig med peels so good? Jeg synes du skal kutte ut eksfoliering en stund og se hvordan det går, bare gi huden din tid til å roe seg🙂 Et produkt du kan vurdere å legge til, er niacinamide, som en annen bruker foreslo tidligere. Niacinamide har bl.a. betennelsesdempende egenskaper. Serumet fra The Ordinary er et bra budsjettkjøp. 1
K@tt Skrevet 21. april 2020 #38 Skrevet 21. april 2020 10 timer siden, Roci skrev: Jeg synes du skal kutte ut eksfoliering en stund og se hvordan det går, bare gi huden din tid til å roe seg🙂 Et produkt du kan vurdere å legge til, er niacinamide, som en annen bruker foreslo tidligere. Niacinamide har bl.a. betennelsesdempende egenskaper. Serumet fra The Ordinary er et bra budsjettkjøp. Ok, det er sikkert lurt. Er det denne? https://theordinary.deciem.com/product/rdn-niacinamide-10pct-zinc-1pct-30ml?redir=1 1
Roci Skrevet 21. april 2020 #39 Skrevet 21. april 2020 3 timer siden, K@tt skrev: Ok, det er sikkert lurt. Er det denne? https://theordinary.deciem.com/product/rdn-niacinamide-10pct-zinc-1pct-30ml?redir=1 Stemmer 🙂 Lykke til, håper du får bukt med hudproblemene dine etter hvert. 1
K@tt Skrevet 21. april 2020 #40 Skrevet 21. april 2020 5 minutter siden, Roci skrev: Stemmer 🙂 Lykke til, håper du får bukt med hudproblemene dine etter hvert. Tusen takk for all hjelp! Det hadde vært fantastisk å fått fikset huden min, satser på at dette hjelper. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå