AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #1 Skrevet 11. april 2020 Hvordan vet jeg om jeg har rosacea eller bare kviser? Har kviser i t-sonen, noen ganger små og noen ganger større kviser som ligger dypt i huden. Har hudormer på nese, hake og litt i kinnområdet og store porer. Har antydning til rødhet i t-sonen, men om det kommer av kviser o.l vet jeg ikke. Synes å huske at legen min ga meg en krem mot rosacea eller noe annet en gang pga kviseproblemene mine: Dalacin. Jeg vet jeg burde gå til hudpleier, men da får jeg bare prakket på en haug med rådyre produkter som ikke fungerer. Anonymkode: 0c2be...8bd 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #2 Skrevet 11. april 2020 Legg ved ett bilde? Jeg har selv rosacea og kjenner lett igjen Anonymkode: db2cf...83d 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #3 Skrevet 15. april 2020 På 11.4.2020 den 16.17, AnonymBruker skrev: Legg ved ett bilde? Jeg har selv rosacea og kjenner lett igjen Anonymkode: db2cf...83d Kan man legge inn bilde uten å legge det på en nettside først? Anonymkode: 0c2be...8bd 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #4 Skrevet 15. april 2020 Burde gå til hudlege, ikke hudpleier. Det er ikke så uvanlig med både kvisete hud og rosacea. Mulig du har litt inflammatorisk hud, som gir både rødhet og av og til dype kviser. Umulig å si uten bilde. Anonymkode: 02768...584 2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #6 Skrevet 15. april 2020 Hvordan hudpleieprodukter pleier du å bruke? Anonymkode: 509c6...f76 1
K@tt Skrevet 15. april 2020 #7 Skrevet 15. april 2020 en rens, toner og ansiktskrem for blandingshud. Peel so good noen ganger i uka og en Salicylic Acid-maske noen ganger i uken. Huden min var bedre for noen dager siden, men så greide jeg ikke holde meg fra å pirke og klore på kviser og urenhetene mer. Merker jeg har mer urenheter på ene siden enn den andre. 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #8 Skrevet 15. april 2020 Nei, som en over sier, så burde du ikke gå til hudpleier, men hudlege. Jeg har selv rosacea, og brukte masse energi og penger hos hudpleiere og de som jobbet på parfymeri. Siden de ikke hadde peiling, ble jeg alltid tilbudt produkter som bare gjorde huden verre. Ble satt på isotretinoin over lang tid. Nå er alt bedre. Anonymkode: d648c...61e 3
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #9 Skrevet 15. april 2020 On 4/11/2020 at 2:50 PM, AnonymBruker said: Hvordan vet jeg om jeg har rosacea eller bare kviser? Har kviser i t-sonen, noen ganger små og noen ganger større kviser som ligger dypt i huden. Har hudormer på nese, hake og litt i kinnområdet og store porer. Har antydning til rødhet i t-sonen, men om det kommer av kviser o.l vet jeg ikke. Synes å huske at legen min ga meg en krem mot rosacea eller noe annet en gang pga kviseproblemene mine: Dalacin. Jeg vet jeg burde gå til hudpleier, men da får jeg bare prakket på en haug med rådyre produkter som ikke fungerer. Anonymkode: 0c2be...8bd Dalacin er mot kviser, ikke rosacea. For meg høres det ut som du har kviser. Jeg forstår deg også dithen at pris er viktig i valg av produkter. Det jeg hadde gjort om jeg var deg... Jeg hadde kjøpt en gel rens, og en svært lite fet ansiktskrem. Hadde renset morgen og kveld og tatt på en krem, hadde kanskje renset en gang midt på dagen også. Anonymkode: b6553...116 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #10 Skrevet 15. april 2020 The ordinary! Fåes kjøpt på feks hm. Kjøp niaciamide serumet, tror det hvil hjelpe deg. Ser ut som du har litt fet hud, men den kan fremdeles være fuktfattig, så du kan supplere med hyaluronic acid serumet. De har også rens og fuktighetskrem Anonymkode: bb9b9...305 2
K@tt Skrevet 15. april 2020 #11 Skrevet 15. april 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Dalacin er mot kviser, ikke rosacea. For meg høres det ut som du har kviser. Jeg forstår deg også dithen at pris er viktig i valg av produkter. Det jeg hadde gjort om jeg var deg... Jeg hadde kjøpt en gel rens, og en svært lite fet ansiktskrem. Hadde renset morgen og kveld og tatt på en krem, hadde kanskje renset en gang midt på dagen også. Anonymkode: b6553...116 Pris er ikke så viktig, om det finnes et produkt som garanterer meg fin, ren, kvisefri hud betaler jeg gladelig dyrt for det. Problemet er at jeg er redd det ikke finnes og jeg har opplevd å bruke mye penger på hudpleie som ikke fungerer. Greia med hudpleiere er at jeg blir lovet gull og grønne skoger til en høy pris og det virker ikke. Jeg bruker en gel-rens og en ansiktskrem som jeg tror er lite fet. Den er for blandingshud så jeg antar den er tilpasset. Virker ikke fet. Har brukt ansiktskrem før som jeg følte ikke ga nok fuktighet, men denne gir nok samtidig som jeg føler den ikke er fet. 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: The ordinary! Fåes kjøpt på feks hm. Kjøp niaciamide serumet, tror det hvil hjelpe deg. Ser ut som du har litt fet hud, men den kan fremdeles være fuktfattig, så du kan supplere med hyaluronic acid serumet. De har også rens og fuktighetskrem Anonymkode: bb9b9...305 Har Salicylic Acid 2% Masque som jeg bruker noen ganger i uken, har ikke brukt den lenge nok til å se ordentlige resultater. Kan jeg bruke den du anbefaler i tillegg eller blir det for mange masker og serum? Bruker Peel so good fra ame pure også. Har de The ordinary på H&M? Da skal jeg ta meg en tur og sjekke! 1
Roci Skrevet 16. april 2020 #12 Skrevet 16. april 2020 (endret) Det er viktig å ikke "overbehandle" huden også, det kan faktisk føre til mer irritasjon og kviser. Det kan faktisk tenkes at huden din er sensitiv, og at du bør ta hensyn til det. Edit: Jeg har sjekket ingreidensene i Amê Pure, og produktet inneholder noen ingredienser som kan gi reaksjoner ved sensitiv hud, bl.a. trollhassel og sitronsyre. Endret 16. april 2020 av Roci 2
K@tt Skrevet 16. april 2020 #13 Skrevet 16. april 2020 8 timer siden, Roci skrev: Det er viktig å ikke "overbehandle" huden også, det kan faktisk føre til mer irritasjon og kviser. Det kan faktisk tenkes at huden din er sensitiv, og at du bør ta hensyn til det. Edit: Jeg har sjekket ingreidensene i Amê Pure, og produktet inneholder noen ingredienser som kan gi reaksjoner ved sensitiv hud, bl.a. trollhassel og sitronsyre. Hva er det som tyder på at huden min er sensitiv?🤔 Har aldri fått tilbakemeldinger om det, men synes dette er kjempevanskelig. 😅 1
Roci Skrevet 18. april 2020 #14 Skrevet 18. april 2020 På 16.4.2020 den 20.57, K@tt skrev: Hva er det som tyder på at huden min er sensitiv?🤔 Har aldri fått tilbakemeldinger om det, men synes dette er kjempevanskelig. 😅 Jeg kan ikke påstå at det er noe som egentlig tyder på det, men det er faktisk ikke uvanlig at aknehud også er sensitiv. For "hardhendt" behandling av huden kan faktisk gjøre problemet verre. Jeg vil igjen foreslå den hudtesten hos SkinCity, den er gratis, online og uten kjøpeplikt, selv om du får produktforslag. 2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #15 Skrevet 18. april 2020 Jeg har akne og fet hud, men min hud er sensitiv i tillegg og jeg kan derfor ikke bruke veldig sterke produkter hver dag. Det gjorde jeg tidligere, men huden ble helt ødelagt av det. Jeg kan ikke bruke noe særlig produkt med parfyme eller eteriske oljer. Ingen av produktene jeg bruker er noe som fikser problemet, men etter mye prøving og feiling så har jeg funnet produkter jeg liker og som i hvert fall ikke gjør det verre. Jeg bruker en del produkter fra Clinique siden jeg liker at deres produkter ikke inneholder masse rart. De har en egen serie for akne og fet hud, men å bruke alle produktene i den serien blir for sterkt for meg. Så har en fuktighetskrem som gir litt mer fuktighet. Jeg bruker også peeling fra The ordinary. Den med bha og aha, men bruker den kun én gang i uka siden den er veldig sterk. Det jeg synes er viktig er å tilføre fuktighet og ikke bare behandle huden. Tror mange ikke prioriterer fukt om de har fet hud, men det som er viktig er å tilføre fukt og ikke fett. I tillegg til å ikke overbehandle huden, men helt ærlig så tror jeg at det er vanskelig å finne noe som fikser problemet helt. Lyko har også en hudtest der du kan velge hvilken prisklasse du ønsker at produktene de anbefaler skal være i, så kan du sende bilde av huden og svarer på noen spørsmål. Synes den var grei, og har kjøpt et av produktene for å prøve. Anonymkode: 0f4ec...3c5 1
K@tt Skrevet 18. april 2020 #16 Skrevet 18. april 2020 1 time siden, Roci skrev: Jeg kan ikke påstå at det er noe som egentlig tyder på det, men det er faktisk ikke uvanlig at aknehud også er sensitiv. For "hardhendt" behandling av huden kan faktisk gjøre problemet verre. Jeg vil igjen foreslå den hudtesten hos SkinCity, den er gratis, online og uten kjøpeplikt, selv om du får produktforslag. Skjønner. Jeg har tatt en hudtest hos Skincity, fikk ikke noen info om hva slags hud jeg har der men her er i alle fall hva jeg fikk anbefalt å bruke: Purify Enzyme Cleanser Calm Gentle Retinal Serum Quench Nourishing Moisturizer Physical Sunscreen SPF30 Physical Sunscreen SPF30 Alle fra Osmosis skincare Nå føler jeg virkelig at jeg har gått meg vill i jungelen her, jeg begynte jo med Ren hudpleie tidligere denne måneden, men vet ikke om det er riktig for huden min, og så leser jeg at jeg skal la det gå litt tid før man ser forandring. 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har akne og fet hud, men min hud er sensitiv i tillegg og jeg kan derfor ikke bruke veldig sterke produkter hver dag. Det gjorde jeg tidligere, men huden ble helt ødelagt av det. Jeg kan ikke bruke noe særlig produkt med parfyme eller eteriske oljer. Ingen av produktene jeg bruker er noe som fikser problemet, men etter mye prøving og feiling så har jeg funnet produkter jeg liker og som i hvert fall ikke gjør det verre. Jeg bruker en del produkter fra Clinique siden jeg liker at deres produkter ikke inneholder masse rart. De har en egen serie for akne og fet hud, men å bruke alle produktene i den serien blir for sterkt for meg. Så har en fuktighetskrem som gir litt mer fuktighet. Jeg bruker også peeling fra The ordinary. Den med bha og aha, men bruker den kun én gang i uka siden den er veldig sterk. Det jeg synes er viktig er å tilføre fuktighet og ikke bare behandle huden. Tror mange ikke prioriterer fukt om de har fet hud, men det som er viktig er å tilføre fukt og ikke fett. I tillegg til å ikke overbehandle huden, men helt ærlig så tror jeg at det er vanskelig å finne noe som fikser problemet helt. Lyko har også en hudtest der du kan velge hvilken prisklasse du ønsker at produktene de anbefaler skal være i, så kan du sende bilde av huden og svarer på noen spørsmål. Synes den var grei, og har kjøpt et av produktene for å prøve. Anonymkode: 0f4ec...3c5 Jeg tror hudpleieren jeg var til sist snakket om at hun ville gi meg noen anbefalinger på noe for å roe ned huden, men av en eller annen grunn ble det ikke til at jeg gjorde det. Jeg har også ofte følt at huden min ikke får nok fukt selv om jeg har fet hud, så det stemmer nok veldig godt med hva du sier. Skal teste ut Lykos hudtest. 1
Roci Skrevet 18. april 2020 #17 Skrevet 18. april 2020 1 time siden, K@tt skrev: Skjønner. Jeg har tatt en hudtest hos Skincity, fikk ikke noen info om hva slags hud jeg har der men her er i alle fall hva jeg fikk anbefalt å bruke: Purify Enzyme Cleanser Calm Gentle Retinal Serum Quench Nourishing Moisturizer Physical Sunscreen SPF30 Physical Sunscreen SPF30 Alle fra Osmosis skincare Nå føler jeg virkelig at jeg har gått meg vill i jungelen her, jeg begynte jo med Ren hudpleie tidligere denne måneden, men vet ikke om det er riktig for huden min, og så leser jeg at jeg skal la det gå litt tid før man ser forandring. Jeg tror hudpleieren jeg var til sist snakket om at hun ville gi meg noen anbefalinger på noe for å roe ned huden, men av en eller annen grunn ble det ikke til at jeg gjorde det. Jeg har også ofte følt at huden min ikke får nok fukt selv om jeg har fet hud, så det stemmer nok veldig godt med hva du sier. Skal teste ut Lykos hudtest. Litt overraskende at du kun fikk produktanbefalinger fra SkinCity, men kanskje de har gjort noen endringer. Når det gjelder REN, så inneholder produktene deres dessverre en del sitrusoljer og parfymer som kan irritere huden. Den hudpleieren du var i kontakt med var definitivt inne på noe. Akne er jo en betennelse i porene/hårsekkene i huden, så det er jo et poeng å "roe ned" betennelsen. Dalacin, som du nevnte at du fikk utskrevet av legen tidligere, er faktisk antibiotika, altså betennelsesdempende. Det er fullt mulig å ha fet og samtidig fuktfattig/dehydrert hud, og mangel på fukt kan til og med øke hudens talgproduksjon. Jeg synes de forslagene du fikk fra SkinCity høres fornuftig ut, da produktene er milde, beroligende, fuktgivende og betennelsesdempende. Jeg er klar over at det er dyre produkter, så hvis du gir meg litt tid, kan jeg finne noen rimeligere alternativer. 1
K@tt Skrevet 18. april 2020 #18 Skrevet 18. april 2020 2 timer siden, Roci skrev: Litt overraskende at du kun fikk produktanbefalinger fra SkinCity, men kanskje de har gjort noen endringer. Når det gjelder REN, så inneholder produktene deres dessverre en del sitrusoljer og parfymer som kan irritere huden. Den hudpleieren du var i kontakt med var definitivt inne på noe. Akne er jo en betennelse i porene/hårsekkene i huden, så det er jo et poeng å "roe ned" betennelsen. Dalacin, som du nevnte at du fikk utskrevet av legen tidligere, er faktisk antibiotika, altså betennelsesdempende. Det er fullt mulig å ha fet og samtidig fuktfattig/dehydrert hud, og mangel på fukt kan til og med øke hudens talgproduksjon. Jeg synes de forslagene du fikk fra SkinCity høres fornuftig ut, da produktene er milde, beroligende, fuktgivende og betennelsesdempende. Jeg er klar over at det er dyre produkter, så hvis du gir meg litt tid, kan jeg finne noen rimeligere alternativer. Supert at du finner noen rimelige alternativer! Du er helt supert med anbefalinger og så mye peiling du har på ting! 1
Roci Skrevet 18. april 2020 #19 Skrevet 18. april 2020 1 time siden, K@tt skrev: Supert at du finner noen rimelige alternativer! Du er helt supert med anbefalinger og så mye peiling du har på ting! Tusen takk for gode ord, da skal jeg finne noen produktforslag til deg🙂 2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #20 Skrevet 18. april 2020 På 11.4.2020 den 14.50, AnonymBruker skrev: Hvordan vet jeg om jeg har rosacea eller bare kviser? Har kviser i t-sonen, noen ganger små og noen ganger større kviser som ligger dypt i huden. Har hudormer på nese, hake og litt i kinnområdet og store porer. Har antydning til rødhet i t-sonen, men om det kommer av kviser o.l vet jeg ikke. Synes å huske at legen min ga meg en krem mot rosacea eller noe annet en gang pga kviseproblemene mine: Dalacin. Jeg vet jeg burde gå til hudpleier, men da får jeg bare prakket på en haug med rådyre produkter som ikke fungerer. Anonymkode: 0c2be...8bd Hva er alderen din? Anonymkode: 8c3d4...f48 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå