AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #1 Skrevet 11. april 2020 Jeg er så heldig at jeg har fått tilbud om 2 jobber. Tilbudet om jobb 1 kom først og svarfristen var kort, så jeg signerte arbeidsavtalen. Noen dager senere kom muntlig tilbud om jobb 2, med beskjed om at skriftlig tilbud bare ville komme hvis jeg var helt sikker på at jeg ville ta jobben. Jeg var usikker, men sa at jeg var sikker for å "kjøpe" meg betenkningstid. Så jeg har lovet å ta jobb 2, men signert kontrakt med jobb 1 Jobb 1: Privat bedrift Noe vagt definerte arbeidsoppgaver, men mye variert og stadig nye utfordringer. Stor ansattgruppe (30-40 pers), skal nok ikke samarbeide med alle men ganske mange tror jeg. Jobb 2: Offentlig. Har jobbet der før, så kjenner de fleste kolleger og kan mange av arbeidsippgavene fra før. Rutinejobb med mindre variasjon og mindre faglige utfordringer enn den andre. Liten ansattgruppe. Jeg fikk toppkarakterer når jeg studerte, men har sosial angst og lav selvfølelse. Jobb 2 føles derfor tryggere - liten gruppe og kjenner de fleste kolleger fra tidligere. Jobb 1 har større muligheter for faglig utvikling og utfordringer, noe jeg verdsetter høyt. Hvis jeg tar jobb 1 og slutter/blir oppsagt/permitteres vil det være naturlig ift utdanningen min å søke meg tilbake til det offentlige. Men de offentlige jobbene her i byen snakker sammen, og jeg tror jeg vil få et dårlig rykte der hvis jeg først har lovet å ta jobb 2 men så trekker meg. Føler at jeg svikter meg selv ved å ikke ta jobb 1, lar angsten vinne Anonymkode: 1f732...b54
FrodeF Skrevet 11. april 2020 #3 Skrevet 11. april 2020 Ok. Ettersom du ikke har noen spørsmål er det bare å gratulere med to jobber. 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #4 Skrevet 11. april 2020 Du har skrevet under arbeidskontrakt på jobb 1? Da er det vel ikke noe spørsmål, da er du jo bundet der hen. Det var ikke lurt å takke ja til jobb 2, når du da plutselig ikke kan ta jobben likevel, så "registreres" jo det i systemet og du kan få et "dårlig" rykte. Dumt hvis du ikke er den absolutt eneste med den kompetansen de trenger. Anonymkode: 5bff3...3a1
Serafin Skrevet 11. april 2020 #5 Skrevet 11. april 2020 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har skrevet under arbeidskontrakt på jobb 1? Da er det vel ikke noe spørsmål, da er du jo bundet der hen. Det var ikke lurt å takke ja til jobb 2, når du da plutselig ikke kan ta jobben likevel, så "registreres" jo det i systemet og du kan få et "dårlig" rykte. Dumt hvis du ikke er den absolutt eneste med den kompetansen de trenger. Anonymkode: 5bff3...3a1 Man er ikke bundet til jobben. Man har vanligvis prøvetid i 6 måneder i ny jobb. Med 14 dagers oppsigelsestid dersom man velger å si opp jobben.
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #6 Skrevet 11. april 2020 5 minutter siden, Serafin skrev: Man er ikke bundet til jobben. Man har vanligvis prøvetid i 6 måneder i ny jobb. Med 14 dagers oppsigelsestid dersom man velger å si opp jobben. aldri vært borti kun 14 dager i de første 6 månedene, kun 1 måned. det er vel heller ikke alle steder du har prøvetid de første 6 månedene. Anonymkode: 5bff3...3a1
Love&Hate Skrevet 11. april 2020 #7 Skrevet 11. april 2020 Viktig at du trives på jobb. Så tenk godt etter
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #8 Skrevet 11. april 2020 Ts her. Ønsker råd ov hva jeg bør gjøre. Jobb 2 vet at jeg har signert kontrakt hos jobb 1. Må selvfølgelig si opp jobb 1 hvis jeg skal ha jobb 2. Anonymkode: 1f732...b54
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #9 Skrevet 11. april 2020 Ts her. Har prøvetid med 1 mnd oppsigelsestid i jobb 1. Anonymkode: 1f732...b54
Fireflies Skrevet 11. april 2020 #10 Skrevet 11. april 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: aldri vært borti kun 14 dager i de første 6 månedene, kun 1 måned. det er vel heller ikke alle steder du har prøvetid de første 6 månedene. Anonymkode: 5bff3...3a1 Veldig vanlig med 14 dagers oppsigelsestid. Jeg har aldri vært borte i et sted uten prøvetid. 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #11 Skrevet 11. april 2020 4 minutter siden, Love&Hate skrev: Viktig at du trives på jobb. Så tenk godt etter Ts her. Holder på å tenke meg i hjel Valget står mellom spennende jobb + masse angst, eller mindre spennende jobb + lite angst Anonymkode: 1f732...b54 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #12 Skrevet 11. april 2020 38 minutter siden, FrodeF skrev: Ok. Ettersom du ikke har noen spørsmål er det bare å gratulere med to jobber. Jeg er ute etter råd for hva jef bør gjøre. Kan selvsagt ikke ta begge jobbene. Anonymkode: 1f732...b54
Love&Hate Skrevet 11. april 2020 #13 Skrevet 11. april 2020 Mindre stressende jobb selvfølgelig.. den spennende jobben kommer til å lage utfordringer for deg etterhvert. Bedre å ha stabilt og rolig jobb. Etter min mening da. Eller en uke i hver
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #14 Skrevet 11. april 2020 1 minutt siden, Love&Hate skrev: Mindre stressende jobb selvfølgelig.. den spennende jobben kommer til å lage utfordringer for deg etterhvert. Bedre å ha stabilt og rolig jobb. Etter min mening da. Eller en uke i Hva tenker du blir stressende og hvilke utfordringer tenker du jobben vil lage? Dette er ikke et angrep altså, vil bsre høre mer hva du tenker Anonymkode: 1f732...b54
Love&Hate Skrevet 11. april 2020 #15 Skrevet 11. april 2020 Kollegaer kjære.. Hvis du ikke er den som liker å tråkke på andre så kommer andre til å tråkke ned på deg i sånne spennende jobber.
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #16 Skrevet 11. april 2020 Akkurat nå, Love&Hate skrev: Kollegaer kjære.. Hvis du ikke er den som liker å tråkke på andre så kommer andre til å tråkke ned på deg i sånne spennende jobber. Er det automatikk i at noen tråkker på noen? Bare spør altså Anonymkode: 1f732...b54
Love&Hate Skrevet 11. april 2020 #17 Skrevet 11. april 2020 Jeg har jobba på mange forsjellige arbeidsplasser og det er bare min erfaring fra spennende jobber. Det er kanskje annerledes for andre. Men det er jo du som bestemmer da. Ikke hør på oss andre. Du må.høre på hva hjertet og hjernen din sier
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #18 Skrevet 11. april 2020 Utfordre deg selv med jobb nr 1. Det går seg nok til. Og idiotisk å si opp allerede før du har begynt! Anonymkode: 1adbe...60c
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #19 Skrevet 11. april 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er så heldig at jeg har fått tilbud om 2 jobber. Tilbudet om jobb 1 kom først og svarfristen var kort, så jeg signerte arbeidsavtalen. Noen dager senere kom muntlig tilbud om jobb 2, med beskjed om at skriftlig tilbud bare ville komme hvis jeg var helt sikker på at jeg ville ta jobben. Jeg var usikker, men sa at jeg var sikker for å "kjøpe" meg betenkningstid. Så jeg har lovet å ta jobb 2, men signert kontrakt med jobb 1 Jobb 1: Privat bedrift Noe vagt definerte arbeidsoppgaver, men mye variert og stadig nye utfordringer. Stor ansattgruppe (30-40 pers), skal nok ikke samarbeide med alle men ganske mange tror jeg. Jobb 2: Offentlig. Har jobbet der før, så kjenner de fleste kolleger og kan mange av arbeidsippgavene fra før. Rutinejobb med mindre variasjon og mindre faglige utfordringer enn den andre. Liten ansattgruppe. Jeg fikk toppkarakterer når jeg studerte, men har sosial angst og lav selvfølelse. Jobb 2 føles derfor tryggere - liten gruppe og kjenner de fleste kolleger fra tidligere. Jobb 1 har større muligheter for faglig utvikling og utfordringer, noe jeg verdsetter høyt. Hvis jeg tar jobb 1 og slutter/blir oppsagt/permitteres vil det være naturlig ift utdanningen min å søke meg tilbake til det offentlige. Men de offentlige jobbene her i byen snakker sammen, og jeg tror jeg vil få et dårlig rykte der hvis jeg først har lovet å ta jobb 2 men så trekker meg. Føler at jeg svikter meg selv ved å ikke ta jobb 1, lar angsten vinne Anonymkode: 1f732...b54 Ta den jobben hjertet ditt taler for og vær ærlig med dem. Prat først med arbeidsgiver 1. Ikke si noe til arbeidsgiver 2 før du har klarert opp med arbeidsgiver 1. Begge deler er bindende både skriftlig og muntlig. Men det er klart den skriftlige står sterkest og der er nok ballen i gang og ruller allerede. Anonymkode: 4a3c5...028
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå