Gå til innhold

Nyfødt kattunge går ned i vekt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Katten fødte 3 kattunger i går kl 6 om morgenen. En på 133 gram, en på 128 gram og en på 127.

De to har gått opp 7 og 8 gram så de er jeg ikke bekymret for men hun på 128 har gått ned til 121 gram. Hun er ikke svak ennå men hun er ikke flink til å finne puppene på egenhånd. Hun klarer kun å suge når jeg holder henne inntil en av puppene. Er det noe annet jeg kan gjøre for å hjelpe henne? 

Anonymkode: d8a06...561

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hun på 128 har gått ned 121? 😳 regner med at det er en skrivefeil 

du bør skaffe kattemelk (ikke sånn de har på butikken) som du kan tillegsmate den lille med. 

Anonymkode: 5f2d5...628

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hun på 128 har gått ned 121? 😳 regner med at det er en skrivefeil 

du bør skaffe kattemelk (ikke sånn de har på butikken) som du kan tillegsmate den lille med. 

Haha! Så nå at det sto TIL 121 gram 😂

Gjest Heartgirl
Skrevet

Åpne munnen på kattungen, og se om katten har ganespalte. Da kan katten gå ned i vekt. Hvis det er ganespalte får ikke kattungen i seg melk fordi kattungen får ikke til å suge melk.

Dersom det ikke er ganespalt må du få i den morsmelk. Kjøp kattungemorsmelkerstatning for å for den med. 

I verste fall undersøk i på et katteforum på facebook om det er noen som har en kattemamma som kan ta kattungen som amme.

Lykke til ❤️❤️❤️ 

Skrevet

Ta kontakt med dyrlege vakta, nå som det er helligdager to dager på rad kan det bære lurt å ha kattemelk og begynner med det med en gang. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...