Gå til innhold

Tenker du annerledes NÅ enn før de sa at barnehager/skoler skal åpne?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå som barnehager og skoler skal åpne, for det skal de, så lurer jeg om du tenker annerledes om å holde avstand/ha besøk/være med venner og familie tatt i betraktning at man i praksis har sagt at det nå er greit at mange barn, store som små, skal kunne være sammen på avdelinger og skoler over lang tid, og tillegg at de voksne som jobber der skal nå være sammen med hverandre hele dagen? På en storbarnsavdeling i en barnehage kan det være alt fra 5-8 voksne hvis man også har et par støttepedagoger f.eks. Så i en mellomstor barnehage med kokk, styrer, ansatte så er man kanskje 25 voksne som mingler sammen på avdelinger, pauserom, kjøkken osv. Samme med et visst antall lærere på pauserom/arbeidsrom osv.

Tenker du da, at hvis de kan gjøre dette og det er greit, hvorfor skal du praktisere å holde avstand i butikken, på kjøpesenteret, på bussen osv?

Jeg må si at jeg begynt å tenke slik.

Anonymkode: 86b0d...4ae

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, tenker stadig at vi alle bør følge de rådene som blir gitt.

I tillegg er det med avstand en rimelig enkel greie å forholde seg til, så da kommer jeg til å fortsette den praksisen ja. Det er et tiltak som jo tross alt ikke koster noe som helst.

Anonymkode: c13e9...c4c

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg merker at jeg begynner å gi mer faen. Har vært «flink» i en måned nå. Ble derfor mildt sagt sjokkert da det ble klart at også de minste i Oslo nå skal hives ut til smittefest. Da gidder jeg virkelig ikke anstrenge meg sånn på fritida heller. Så nå har vi trappet opp vennetreff for barna.

Anonymkode: eba5c...b95

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

I tillegg er det med avstand en rimelig enkel greie å forholde seg til, så da kommer jeg til å fortsette den praksisen ja. Det er et tiltak som jo tross alt ikke koster noe som helst.

Enkelt i barnehager? Har du vært i en barnehage? 

Anonymkode: 0225a...4fd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enkelt for voksne, vanskelig for barn.

Skrevet

Nei. Jeg tenker at det at vi holder avstand fram til de åpner er med på at vi faktisk kan åpne. Slapper folk av nå, er det høy sannsynlighet for at ting ikke åpner som de skal. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Enkelt i barnehager? Har du vært i en barnehage? 

Anonymkode: 0225a...4fd

Spørsmålet var om JEG vil fortsette å praktisere avstand. Og det synes jeg vi alle bør gjøre, av hensyn til både oss selv og de rundt oss.

Er ikke så vanskelig nei.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg merker at jeg begynner å gi mer faen. Har vært «flink» i en måned nå. Ble derfor mildt sagt sjokkert da det ble klart at også de minste i Oslo nå skal hives ut til smittefest. Da gidder jeg virkelig ikke anstrenge meg sånn på fritida heller. Så nå har vi trappet opp vennetreff for barna.

Nei, jeg er ser den. Det blir jo litt rart å nekte barna sine å treffe venner på fritiden når de uansett skal få treffe vennene i barnehagen/skolen. Hvordan skal barna forstå at det ikke er greit på fritiden, men helt greit i hverdagen ellers?

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Jadzia skrev:

er det høy sannsynlighet for at ting ikke åpner som de skal. 

Tror du kan slappe av, aldri i verden om myndighetene stenger noe ned igjen. Nå kjøres det svenskestil fremover, og hadde man begynt å stenge ned igjen så hadde de fleste i Norge klikket i vinkel.

• Liker 2
Skrevet

Nei. Jeg tenker at jeg skal leve under strenge forhåndsregler helt frem til risikoen er over. Tar ingen sjanser.

• Liker 2
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror du kan slappe av, aldri i verden om myndighetene stenger noe ned igjen. Nå kjøres det svenskestil fremover, og hadde man begynt å stenge ned igjen så hadde de fleste i Norge klikket i vinkel.

Stemmer. Leste at Regjeringen anser det som politisk vanskelig å stenge ned igjen. Det er derfor de åpner opp bare litt i begynnelsen.

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Krantz95 skrev:

Stemmer. Leste at Regjeringen anser det som politisk vanskelig å stenge ned igjen. Det er derfor de åpner opp bare litt i begynnelsen.

Er så lei av å høre at det åpnes opp «bare litt». For meg som har barn i barnehagen og småskolen åpnes praktisk talt «alt». Så for meg personlig er det ikke snakk om noen gradvis opptrapping, akkurat.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er så lei av å høre at det åpnes opp «bare litt».

Enig.

Det eneste som er "stengt" sånn sett er kultur og sportsarrangemneter. 

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig.

Det eneste som er "stengt" sånn sett er kultur og sportsarrangemneter. 

Det var nytt for meg. Skal alle klassetrinnene åpne opp samtidig?

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Krantz95 skrev:

Det var nytt for meg. Skal alle klassetrinnene åpne opp samtidig?

Kverulant. Poenget var at for foreldre til barn fra 1 til 9-10 år, så åpnes praktisk talt ALT over natta. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kverulant. Poenget var at for foreldre til barn fra 1 til 9-10 år, så åpnes praktisk talt ALT over natta. 

Ok, det er bra at praktisk talt alt åpnes opp. Da kommer vi oss gjennom pandemien raskest mulig.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Krantz95 skrev:

Ok, det er bra at praktisk talt alt åpnes opp. Da kommer vi oss gjennom pandemien raskest mulig.

Vet du hva - jeg synes du skal la være å legge deg opp i hva småbarnsforeldre går gjennom nå. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tenker du da, at hvis de kan gjøre dette og det er greit, hvorfor skal du praktisere å holde avstand i butikken, på kjøpesenteret, på bussen osv?

Jeg må si at jeg begynt å tenke slik.

Så, fordi vi ikke beskytter oss alt vi kan, så skal vi ikke beskytte oss i det hele tatt? Det er jo en ganske spennende "logikk". 

Foreslår at du tenker gjennom dette én gang til. 

Anonymkode: 712ec...c7c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker said:

Er så lei av å høre at det åpnes opp «bare litt». For meg som har barn i barnehagen og småskolen åpnes praktisk talt «alt». Så for meg personlig er det ikke snakk om noen gradvis opptrapping, akkurat.

5-7 klasse er stengt. Ungdomsskolen er stengt. Vidergående er stengt. Høyere utdanning er stengt. De som kan har hjemmekontor. Alle fritidsaktiviteter og idrett er stengt. Social distancing. Etc.

Nei, alt åpner ikke nå

Anonymkode: 0c810...8d1

• Liker 3
  • Opprett ny...