Gå til innhold

Kjøpere på Finn som skal «komme å se». Innafor?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Hva tenker dere om henvendelser på Finn om «komme for å se» varen man selger? Om varen ikke lever opp til bilder/beskrivelse så kan man selvsagt droppe å kjøpe der og da. Men jeg tenker at om man skal ha folk inn til seg så bør de ha en klar intensjon om å kjøpe.. hva tenker dere? Synes det er så vanskelig å svare på sånne henvendelser. 

Anonymkode: e5693...c2a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen? 

AnonymBruker
Skrevet

Helt uaktuelt for min del. 

Anonymkode: 397a8...420

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer ann på hva du selger og til hvilken pris, tenker jeg da. Men jeg lot være å svare på slike henvendelser og solgte til noen som skulle ha det. 

Anonymkode: 49a90...27d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Spørs hva det er snakk om. Biler kjøper man jo ikke usett. En genser derimot... 

Anonymkode: 3f95c...c4a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke erfaring med det, men tenker at disse menneskene legger opp til å kunne prute. Er du god på pruting, og forberedt på å gå ned i pris, så ok. Ellers ikke.

Anonymkode: c2cda...fe1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har både kjøpt og solgt en del møbler og litt klær på Finn. For meg er det en selvfølge at den som vil kjøpe noe må¨få komme og se. Vedkommende må jo få komme inn når varen skal hentes/ betales uansett. Jeg har vært inne hos flere med intensjon om å kjøpe, men så har f.eks fargen vært veldig forskjellig fra hva den var i annonse-bildet, og da har jeg jo bare sagt det som det var, og gått igjen.  På samme måte har mange kommet for å se på ting hos meg. Noen ganger har det blitt salg, noen ganger ikke.

Anonymkode: 63187...67f

• Liker 2
Skrevet

"I disse koronatider"....... så nei, da ville jeg ikke hatt et renn av fremmede folk inn til meg som bare skulle inn for å se og klå på tingene. Jo færre som kommer, jo bedre, så helst bare den faktiske kjøperen som sier at "ja, den vil jeg ha, jeg kommer i kveld - passer det?". Dersom det kommer flere som bare skal se, ville jeg møtt dem utenfor og tatt med varen ut. Jeg misliker sterkt å ha vilt fremmede inne i boligen min....

Jeg solgte noe på Finn her i forrige uke selv, og vi avtalte å møtes utenfor blokken min når hun kom og ringte på ute. Jeg tok med varene ned, så hun fikk se på dem. Hun var såpass hensynsfull at hun faktisk var utstyrt med engangshansker i gummi, som hun hadde på seg da hun endevendte og så på varene. Hun bestemte seg for å kjøpe de da, noe jeg også antok, for bildene viste dem slik de var. Ikke noe hokuspokus eller farge som kunne være misvisende (det var gjennomsiktig krystall). Hun bare sjekket at det ikke var skår eller hakk i dem og det var det.

Sa også i fra før hun kom at jeg kun tok betaling pr Vipps, ikke noen kontanter i hendene.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes det er litt frekt å ikke få lov til å komme og se. 

Skulle kjøpe kattunge til 12 000 og klarte ikke bestemme meg for hvilken kattunge jeg ville ha, så jeg ville se de i virkeligheten, men oppdretter nektet. 🙄

Anonymkode: ed8ea...4b3

AnonymBruker
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen? 

Akkurat nå er det jo ikke innafor å (pun intended) slippe noen innafor. ;) Så her og nå kan du bare svare «covid-19».

Sånn til vanlig svarer jeg bare sånne folk at varen er reservert. Og så selger jeg den til noen som ikke e ren vinglepetter. 

Anonymkode: fb20c...2b3

AnonymBruker
Skrevet

Spørs hva det er, er det sofa f.eks. så vil jeg se og prøvesitte før jeg kjøper. Samme gjelder de som kjøper av meg, så klart de får komme og se. Ikke nå med korona, men jeg selger ikke noe nå uansett. 

Anonymkode: d344f...0fa

AnonymBruker
Skrevet

Spørs hvem det er. Er det utenlandske menn så sier jeg nei. Har dårlige erfaringer med de. 

Anonymkode: 54a1e...142

• Liker 2
Skrevet

Spørs hva det er, siste jeg kjøpte var en ps4 og da ville jeg selvsagt se and den virket først. Det var før alt dette her da, nå verken kjøper eller selger jeg på finn. 

Skrevet

Til en viss grad innafor, men bør være med intensjon om å kjøpe. Har kjøpt en del barneutstyr de siste årene. Pleier nå å si at vi kommer for å se, med intensjon om å kjøpe, hvis utstyret ikke fraviker veldig fra bilder og beskrivelse. Brant meg på en barnevogn som ikke var i nærheten så god stand som bildene på Finn. 

Skrevet

Ja, jeg synes generelt at det stort sett er greit. Noen ganger kan en vare se helt annerledes ut når man ser den enn på bilder, så det er gjerne et uttrykk for at man vil se før man bestemmer seg. Og et signal om at titten kan resultere i pruting. 

Litt usikker på hva jeg hadde tenkt i disse dager om varer som medfører at man må komme inn - slipper jo ikke nær familie/venner inn engang nå om dagen.. 

AnonymBruker
Skrevet

Skal man bare ta for god fisk at varen er i orden da? Kommer an på hva det er kanskje, men jeg har vurder å kjøpe et dj mixboard, og da vil jeg jo vite at det funker først liksom før jeg betaler.

Anonymkode: 86f1e...c99

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...