AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #1 Skrevet 11. april 2020 Vi skal kjøpe nye hagemøbler, men har ikke plass til å stue de bort om vinteren. De gamle møblene våres har rusta og blitt råtne, så jeg lurer på om det finnes noen typer hagemøbler som tåler å stå ute hele året i all slags vær? Anonymkode: 96192...236
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #2 Skrevet 11. april 2020 Ja, i den forstand at de ikke råtner eller ruster. Plastrotting f eks gjør ikke det. Men jeg kommer ikke på noe som ikke taper seg av vær og vind. Glansen forsvinner osv. Vi setter våre ute, men under tak, det går bra. Anonymkode: ba32f...039
newman01 Skrevet 11. april 2020 #3 Skrevet 11. april 2020 Man bør vaske plastrotting hvert år på våren, og samtidig spraye dem inn med beskyttelsesspray. Da får man glans tilbake, samt at det blir lettere å vaske etter en utendørs vinter. Denne er veldig fin: http://www.woca.no/shop/product/kunstrottingbeskytter-multi
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #4 Skrevet 11. april 2020 Vår plastrotting løste seg opp etterhvert. For snart 4 år siden kjøpte vi utemøbler i aluminium. De trekker vi bare presenning over om vinteren. Like fine. Var litt dyre Anonymkode: e5cfe...c3a
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #5 Skrevet 11. april 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi skal kjøpe nye hagemøbler, men har ikke plass til å stue de bort om vinteren. De gamle møblene våres har rusta og blitt råtne, så jeg lurer på om det finnes noen typer hagemøbler som tåler å stå ute hele året i all slags vær? Anonymkode: 96192...236 Du kan kjøpe plastrotting som tåler frost. Den billige varianten gjør det ikke. Og uansett må du ha presenning, selvsagt. Bor du værhardt til så må du også ha lastestropper og anker eller tjore dem til noe som står uansett vær, så møblene ikke havner inn stuevinduet. Så å la ting stå ute er mye bry. Og du må oppi pris. Jeg valgte å kjøpe en utesofa som er demonterbar. Den tar hver vinter opp 1x1 meter i boden, helt til taket, og er nå satt ut på 7. året, akkurat like fin. Er du sikker på at du ikke har plass til noe tilsvarende? Anonymkode: eb872...62f
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #6 Skrevet 11. april 2020 Takk for alle svar. Pris er egentlig ikke noe tema, så lenge vi finner noe som varer lenge. Men vi kjøpte dyrt forrige gang, og det har kun holdt i fire år. Vi har en liten bod på verandaen, men med gressklipperen og sykler så er den allerede stappfull. Men om det finnes noe som er lett å sammen så hadde vi sikkert klart å skvise det inn. TS Anonymkode: 96192...236
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #7 Skrevet 12. april 2020 Jeg har impregnerte, beisede tremøbler som må stå ute på balkongen året rundt (de er utsatt for sol, snø og regn). Pleier å dekke dem til på vinteren. Disse har jeg hatt i minst 5 år, og de er like fine, bortsett fra at de nok trenger å beises på nytt i år Husker ikke helt om jeg kjøpte dem på Plantasjen eller Hageland, og akkurat disse ville du nok ikke funnet uansett siden de er såpass gamle. De var ganske dyre, men ser jo ut for å være verdt pengene. Anonymkode: 7c8e0...400
AnonymBruker Skrevet 12. april 2020 #8 Skrevet 12. april 2020 Så lenge du kjøper noe å dekke det til med om vinteren kan det meste fint stå ute Det er fukt og sol som er hovedproblemet, det meste tåler frost. På Plantasjen får du kjøpte dekke spesifikt til hagemøbler. Anonymkode: de932...48f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå