AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #1 Skrevet 11. april 2020 Jeg er fan av å kjøpe brukt for å spare penger, men er parkdress en ting man bør kjøpe ny? Skal brukes i barnehage og bør være slitesterk da utearealet er av kunstgress e.l, uten sandkassen er det ingen naturlig bakke som mykt gress osv. Hun er bare 1.5 år, men går veldig fint nå i vinterdress, blir nok enda bedre i en lettere og tynnere dress. Anonymkode: bf913...a4c
Applehead Skrevet 11. april 2020 #2 Skrevet 11. april 2020 Jeg kunne gjerne kjøpt brukt, men ville ikke kjøpt usett. Ville forsikret meg om at dressen var hel og at strikkene var intakt. 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #3 Skrevet 11. april 2020 Jenta mi begynner i bhg i august så jeg har egentlig ikke peiling, men tenker at dress bør kjøpes nytt og så kan jeg heller kjøpe andre ting som er brukt. Anonymkode: 2f102...afd
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #4 Skrevet 11. april 2020 Brukt er veldig bra, også ved kjøp av parkdress. Kjøp et godt merke, f. Eks reimatec. Vi har nettopp gitt vår reimatecdress til bhg så de kan bruke den som lånetøy, etter at 2 barn har brukt den 2 sesonger hver. Fremdeles masse bruk igjen Anonymkode: e9b96...a60 4
minister-mio Skrevet 11. april 2020 #5 Skrevet 11. april 2020 Ingen grunn til å kjøpe ny. Hvis strikkene blir slitt kan de byttes. Dersom det skulle bli slitt på knær eller i rumpa er det sikkert ikke lenge til de skal over i neste størrelse uansett. 5
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #6 Skrevet 11. april 2020 Jeg kjøper gjerne klær og utstyr brukt, men akkurat yttertøy synes jeg er greit å legge litt penger i nytt. Jeg mener å ha lest at vanntettheten på yttertøy halveres for hver tredje maskinvask. Mange vasker yttertøy altfor ofte i maskin, og da aner man ikke hva vannsøylen faktisk er. Anonymkode: 87be1...b47 2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #7 Skrevet 11. april 2020 Jeg kjører nye dresser til å ha i barnehagen og brukte til å ha hjemme. Anonymkode: 9fb6e...fd5
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #8 Skrevet 11. april 2020 I de små str så brukes det ikke så lenge så jeg kjøper brukt. Så får vi ta ny vurdering om det lønner seg når hun er 3-4 år. Parkdressen til min som vi kjøpte ny på salg i fjor (1,5 da, 2 nå) er nesten som ny. Brukt vinterdress mye mer. Anonymkode: 799c9...bf7 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #9 Skrevet 11. april 2020 Det selges mye bra og brukt på Finn!😀 (Selv kjøper vi det meste nytt..) Anonymkode: ab144...448
Gjest Geirfuglen Skrevet 11. april 2020 #10 Skrevet 11. april 2020 Vi har kjøpt nytt, men jeg synes det i liten grad blir slitt. De vokser så fort foreløpig, at vi bytter jo dress hele tiden. Kunne fint kjøpt brukt hvis jeg hadde fått tak i nærheten.
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #11 Skrevet 11. april 2020 Er barnet under tre år, så er brukt bra fordi det er begrenset hvor mye småbarn under tre år er ute i barnehagen og dermed mindre slitasje på dressene. Barn over tre år og er mye mer ute i barnehage når de går på storbarnsavdeling med er annen type lek så dressene blir med slitt. Støtter det med å hvertfall se på dressen før man kjøper brukt hvis barnet er eldre enn tre år Anonymkode: ced7c...cb3 2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #12 Skrevet 11. april 2020 Selvfølgelig kan du kjøpe brukt Har jobbet i barnehage i mange år, mange kjøper brukt og så lenge dressen er brukbar er det ikke noe problem. Anonymkode: 7586d...a61 2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #13 Skrevet 11. april 2020 Takk for tilbakemeldinger! Det blir nok bruktkjøp da, ja 🥰 Vi har kjøpt brukte ytterklær til nå og de tar aldri vært et problem, og skjønner at det enda er en stund til de blir slitt nok til at det bør ha noe å si. Noen som har noen formening om hvor stor størrelse man bør kjøpe i Parkdress? Hun bruker 80 i vanlige klær og tror hun blir å bruke det en stund til. Anonymkode: bf913...a4c
Blingblingtahei Skrevet 11. april 2020 #15 Skrevet 11. april 2020 Min er snart 1,5 år og bruker 86 I både klær og dress, men dressen ser jeg med fordel kunne vært et hakk større siden det er greit å få dratt den godt over skoa, men med strikk fungerer det helt fint 😊
Gjest WhisperingWind Skrevet 11. april 2020 #16 Skrevet 11. april 2020 5 timer siden, Applehead skrev: Jeg kunne gjerne kjøpt brukt, men ville ikke kjøpt usett. Ville forsikret meg om at dressen var hel og at strikkene var intakt. Strikken under beina? De selges separat fordi de slites ut temmelig kjapt. Utover det ville jeg sett på at det ikke var slitasjer på albue, rumpe og knær. Det er hovedsaklig der de slites mest. Noen vokser så fort at de gjerne knapt får brukt de og så og si er som ny.
WhiteSwan Skrevet 11. april 2020 #17 Skrevet 11. april 2020 Nei absolutt ikke, har bare kjøpt det brukt og aldri vært noe problem med de
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #18 Skrevet 11. april 2020 Kjøper mye brukt, også til barnehagebruk. Så lenge den ikke er tydelig slitt på knær og i baken går det som regel fint. Strikk under beina og knapper til disse kan fikses meget enkelt og er noe som slites stadig vekk. Anonymkode: 1f672...b60 1
Diamant20 Skrevet 11. april 2020 #19 Skrevet 11. april 2020 Hvis den blir slitt på knærne kan du feks kjøpe sånne klistrelapper som er vanntette, de kan du bare klistre på.
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #20 Skrevet 11. april 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for tilbakemeldinger! Det blir nok bruktkjøp da, ja 🥰 Vi har kjøpt brukte ytterklær til nå og de tar aldri vært et problem, og skjønner at det enda er en stund til de blir slitt nok til at det bør ha noe å si. Noen som har noen formening om hvor stor størrelse man bør kjøpe i Parkdress? Hun bruker 80 i vanlige klær og tror hun blir å bruke det en stund til. Anonymkode: bf913...a4c Vår brukte 74 i klær ved bhg start og har ytterklærne i 80. Nå bruker hun 86 og ytterklærne passer enda. De var veldig store i begynnelsen. Virker som det meste ytterklær er store i str Anonymkode: 799c9...bf7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå