Jajariktigriktig Skrevet 11. april 2020 #1 Skrevet 11. april 2020 De fleste som får sykdommen Covid-19 får kun milde symptomer (dvs 80%!) En med Covid-19 smitter 2-3 andre. En med influensa smitter 1-2 andre. Dødligheten for folk under 30 er kun 0.2 prosent. Hvorfor har du panikk? Hvorfor holder ikke de i risikogruppen seg hjemme og resten fortsetter som normalt? Hvorfor er viruset hyped opp så mye? 14
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #2 Skrevet 11. april 2020 Jeg tror de færreste har panikk, men enkelte her på kg hauser det ekstremt opp. Anonymkode: c27d4...570 20
CAPS LOCK Skrevet 11. april 2020 #3 Skrevet 11. april 2020 Media forvrenger fakta ved å konsekvent presentere bare de ekstremt negative tilfellene. Når de gjør dette i uke etter uke, så fester det seg et inntrykk hos mange at dette er mye verre enn det egentlig er. 14
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #4 Skrevet 11. april 2020 Ehh.. fordi jeg ikke er under 30! neida... ikke derfor! Men fordi jeg jobber med risikogruppa, og har en mor i risikogruppa. Og hvis jeg blir syk og borte fra jobb så er det uheldig for kollegaene mine. Og du, man kan være ganske heftig syk og man vil fortsatt kalle det for milde symptomer. Anonymkode: ed2d0...5b3 15
Gjest Lawyam Skrevet 11. april 2020 #5 Skrevet 11. april 2020 (endret) 6 minutter siden, Jajariktigriktig skrev: De fleste som får sykdommen Covid-19 får kun milde symptomer (dvs 80%!) En med Covid-19 smitter 2-3 andre. En med influensa smitter 1-2 andre. Dødligheten for folk under 30 er kun 0.2 prosent. Hvorfor har du panikk? Hvorfor holder ikke de i risikogruppen seg hjemme og resten fortsetter som normalt? Hvorfor er viruset hyped opp så mye? Vi er bedt om å ikke oppføte oss som normalt. DERFOR. OG det er IKKE mediene som ba oss om det heller. Endret 11. april 2020 av Lawyam
Lillyann Skrevet 11. april 2020 #6 Skrevet 11. april 2020 Media hauser det opp, ja det har vært ekstremt i Italia, Spania, Storbritannia og USA, men vi kommer aldri på de nivåene i Norge. 5
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #7 Skrevet 11. april 2020 1 minutt siden, CAPS LOCK skrev: Media forvrenger fakta ved å konsekvent presentere bare de ekstremt negative tilfellene. Når de gjør dette i uke etter uke, så fester det seg et inntrykk hos mange at dette er mye verre enn det egentlig er. Helt enig, ikke sikkert de forvrenger historiene de forteller -men de tar kun de ensidige «skrekkeksempler» og veier ikke opp med noe annet. Da vil jo noen få panikk og ikke klare å se nyansene. Anonymkode: fb64a...870 7
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #8 Skrevet 11. april 2020 Har ikke panikk, men er bekymret da jeg vet kroppen ikke hadde tålt det bra. Etter en infeksjon etter operasjon gikk jeg på sterke antibiotika i ett halvt år. Blodprøvene har enda ikke gått ned på normalt nivå ett år etter da immunforsvaret er så dårlig at jeg er forkjølt året rundt. Har hostet så mye siste året at jeg er hes i stemmen døgnet rundt. Så å få en annen sykdom som angriper lungene enda mer oppå den eksisterende forkjølelsen vil ikke gå bra. Så når andre ikke følger de nødvendige minimumsrådene og kravene er det ikke rart jeg blir bekymret. Anonymkode: e6f0f...310 7
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #9 Skrevet 11. april 2020 Jeg er ikke i panikk, men folk må slutte å tro at Covid-19 er ufarlig. Hva tror du skjer hvis ingen bryr seg og alle gjør som de vil? Anonymkode: 6b67f...062 29
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #10 Skrevet 11. april 2020 1 minutt siden, Lawyam said: Vi er bedt om å ikke oppføte oss som normalt. DERFOR. Alt er stengt ned og det er veldig ødeleggende for mange unge mennesker. Denne sykdommen er ikke farlig. De burde ikke be oss holde alt stengt og holde oss hjemme. Anonymkode: a8281...70e 5
Gjest Lawyam Skrevet 11. april 2020 #11 Skrevet 11. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Helt enig, ikke sikkert de forvrenger historiene de forteller -men de tar kun de ensidige «skrekkeksempler» og veier ikke opp med noe annet. Da vil jo noen få panikk og ikke klare å se nyansene. Anonymkode: fb64a...870 Hallo. Du får beskjed om at ting stenges ned, det gjør de folk mister jobbene sine, folk går konkurs. Skoler og barnehager stenges. Du blir bedt om å holde deg rolig og holde deg 2 meter fra folk, osv. Landet et stengt. Folk får ikke gå i begravelser. Katantener og isolat. Regjeringen hiver ut tiltakspakker. Og du tør å påstå at det er pga MEDIA vi er i den situasjonen? Jeg ser forøvrig ikke noe til særlig panikk her, jeg - ikke for selve coronnaen hvertfall, mer det at det skal ta lang tid å komme tilbake til normalen.
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #12 Skrevet 11. april 2020 1 minutt siden, Lawyam skrev: Hallo. Du får beskjed om at ting stenges ned, det gjør de folk mister jobbene sine, folk går konkurs. Skoler og barnehager stenges. Du blir bedt om å holde deg rolig og holde deg 2 meter fra folk, osv. Landet et stengt. Folk får ikke gå i begravelser. Katantener og isolat. Regjeringen hiver ut tiltakspakker. Og du tør å påstå at det er pga MEDIA vi er i den situasjonen? Jeg ser forøvrig ikke noe til særlig panikk her, jeg - ikke for selve coronnaen hvertfall, mer det at det skal ta lang tid å komme tilbake til normalen. Når enkelte kler seg i fullt smittevernsutstyr når de drar på butikken er det klart at enkelte er paniske. Heldigvis er ikke de fleste sånn, og de i reelle risikogrupper får andre til å handle inn for dem. Anonymkode: 55afb...2d2 6
Gjest Tutte Skrevet 11. april 2020 #13 Skrevet 11. april 2020 22 minutter siden, Jajariktigriktig skrev: De fleste som får sykdommen Covid-19 får kun milde symptomer (dvs 80%!) En med Covid-19 smitter 2-3 andre. En med influensa smitter 1-2 andre. Dødligheten for folk under 30 er kun 0.2 prosent. Hvorfor har du panikk? Hvorfor holder ikke de i risikogruppen seg hjemme og resten fortsetter som normalt? Hvorfor er viruset hyped opp så mye? Så risikogruppa skal sitte helt isolert mener du? Hvor lenge da, 1-2 år?
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #14 Skrevet 11. april 2020 1 minutt siden, Tutte said: Så risikogruppa skal sitte helt isolert mener du? Hvor lenge da, 1-2 år? Jeg mener at de som ikke er i risikogruppa skal få lov til å holde åpent, dra på byen, feire russetid, gå på skole, dra på hyttetur også kan de i risikogruppa gjøre hva faen de vil. Holde seg hjemme for eksempel. Anonymkode: a8281...70e 6
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #15 Skrevet 11. april 2020 Jeg har ikke panikk, men å si at det ikke er farlig er litt naivt. Selv folk som er friske kan bli syke og selv om man ikke dør så er ikke det noe jeg vil ha. I tillegg har jeg foreldre som er eldre og de kan risikere å bli veldig syke. Så jeg er nok mer bekymret på deres vegne, men vet at de tar sine forholdsregler. Folk får nesten bare godta at vi er i unntakstilstand en stund. Jeg vil heller at færrest mulig skal dø enn at folk bare skal gjøre som de vil. Samfunnet blir jo gradvis åpnet opp igjen, men at dette kommer til å vare en stund er det ingen tvil om. Anonymkode: 622f0...8f2 12
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #16 Skrevet 11. april 2020 21 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er ikke i panikk, men folk må slutte å tro at Covid-19 er ufarlig. Hva tror du skjer hvis ingen bryr seg og alle gjør som de vil? Anonymkode: 6b67f...062 Jeg lurer på hva du tror skjer... jeg tror mange flere får sykdommen. Noen vil dø, men hovedsaklig gamle og folk i risikogruppen. De fleste vil blir litt syk også ferdig med saken. Anonymkode: a8281...70e 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #17 Skrevet 11. april 2020 De som fortsatt tror at denne sykdommen ikke er farlig, bør søke hjelp øyeblikkelig! Anonymkode: 595f9...c19 17
Gjest Lawyam Skrevet 11. april 2020 #18 Skrevet 11. april 2020 (endret) 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når enkelte kler seg i fullt smittevernsutstyr når de drar på butikken er det klart at enkelte er paniske. Heldigvis er ikke de fleste sånn, og de i reelle risikogrupper får andre til å handle inn for dem. Anonymkode: 55afb...2d2 Men DET er det ikke for mange av da, og det er kanskje ikke så rart - det er vel naturlig med enn viss engstelse, de trenger ikke være/bli kalt paniske for det.Alle kan ikke være like roligr, men den panikken har jeg til gode å se. Jeg kallet det å ta forholdsregler. Og det har vi blitt bedt om å ta. Av myndighetene. Det eneste tilløp til panikk jeg har sett et disse idiotiske konspirasjonsteoriene som enkelte tror de skal skremme oss med (fake news fra mainstream media, 5G og vaksine).... Og jo, det kan være farlig - og med litt vett tar du det alvorlig, viruset. Men igjen, det er ikke fordi vi sluker alt som blir presentert. VI er ikke en gjeng med idioter heller. Endret 11. april 2020 av Lawyam
Chiyo Skrevet 11. april 2020 #19 Skrevet 11. april 2020 Jeg har ikke panikk, men jeg har fått med meg at det dør rundt 1000 mennesker daglig i andre land. Så... jeg tenker vi kan konkludere med at Covid-19 er farlig. 13
Million Skrevet 11. april 2020 #20 Skrevet 11. april 2020 (endret) Jeg har aldri hatt direkte panikk over dette, men jeg er bekymret. Ikke så mye for min egen del, men for min eldre far, som er i risikogruppen dobbelt opp; både pga alder og pga kronisk, alvorlig lungesykdom. Får han korona, vil han sannsynligvis stryke med. Så han har jeg ikke besøkt på en måned nå. Trist. Endret 11. april 2020 av Million 7
Anbefalte innlegg