Fersken90 Skrevet 11. april 2020 #1 Del Skrevet 11. april 2020 Vi skal bytte kledning på vårt 70-talls hus, og vurderer liggende dobbelfals med staff for et klassisk uttrykk. Vi har stor grønn hage med flaggstang på flat jord. Huset er i to etasjer, men fra hagen ser det ut som en etasje. Så er det fargevalg da. Ingen av oss ønsker hvitt. Vi har sett litt på jotuns «Kjønnrøk dempet» som er en blå/grålig farge. Er det noen som har erfaring med den fargen eller noen lignende som dere likte veldig godt eller har hørt mye bra om? Vi har også sett på Nordsjøs «Mandelstein» som er i samme fargetone. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fersken90 Skrevet 11. april 2020 Forfatter #2 Del Skrevet 11. april 2020 Ingen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gidavmeg Skrevet 11. april 2020 #3 Del Skrevet 11. april 2020 Vi har den fargen. Var som å få et nytt hus. vi har naturtomt. Føles som om huset passet bedre inn med den fargen. Før var det rødt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gidavmeg Skrevet 11. april 2020 #4 Del Skrevet 11. april 2020 PS. Da vi begynte å male og før det ble ferdig var det mange som lo og lurte på hva vi holdt på med, men da det ble ferdig har de kommet og beklaget og synes huset har blitt penere. Vi har svarte karmer mm 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cascol Skrevet 11. april 2020 #5 Del Skrevet 11. april 2020 Vil dobbeltfals med staff passe til et 70-tallshus? Vanlig dobbeltfals gir etter min mening et mer tidløst inntrykk. Det er få ting som ødelegger karakteren til et hus mer enn å velge feil type kledning når den byttes... Begge fargealternativene ser ut som de kan være fine, min personlige favoritt av de to er Mandelstein. Men det kommer også an på hvilke farger som skal være på detaljene. Hvitt, svart, grått eller annet. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fersken90 Skrevet 11. april 2020 Forfatter #6 Del Skrevet 11. april 2020 5 minutter siden, Gidavmeg skrev: PS. Da vi begynte å male og før det ble ferdig var det mange som lo og lurte på hva vi holdt på med, men da det ble ferdig har de kommet og beklaget og synes huset har blitt penere. Vi har svarte karmer mm Så godt å høre at dere ble fornøyde! 😃 vi vurderer hvite karmer, muligens eggehvit, så da må alle vinduer også males iom at de er i klassisk hvit 🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fersken90 Skrevet 11. april 2020 Forfatter #7 Del Skrevet 11. april 2020 6 minutter siden, Cascol skrev: Vil dobbeltfals med staff passe til et 70-tallshus? Vanlig dobbeltfals gir etter min mening et mer tidløst inntrykk. Det er få ting som ødelegger karakteren til et hus mer enn å velge feil type kledning når den byttes... Begge fargealternativene ser ut som de kan være fine, min personlige favoritt av de to er Mandelstein. Men det kommer også an på hvilke farger som skal være på detaljene. Hvitt, svart, grått eller annet. Per dags dato har vi stående kledning, derfor er det veldig vanskelig å se for seg 🤔 Er det noen andre typer hus som det passer med staff bedre på? Uten staff er kanskje litt «kjedelig», men kanskje det bare er fargevalget som skal til for å piffe det opp litt? Vi har tenkt på hvite karmer, og heller mot eggehvit. Klassisk hvit ble nesten blålig til. Jeg er redd mandelstein blir for blått om du skjønner, men jeg vet ikke.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #8 Del Skrevet 11. april 2020 Uff nei! Velg hva som helst bare ikke grått. Det er så trist hvordan grå hus sprer seg. For en generasjon siden var det mye mer farger i Norge. Har dere sett på før- og etter bilder av norske tettsteder for 20 år siden og nå? Det er til å grine av. Anonymkode: 4be14...ec4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fersken90 Skrevet 11. april 2020 Forfatter #9 Del Skrevet 11. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Uff nei! Velg hva som helst bare ikke grått. Det er så trist hvordan grå hus sprer seg. For en generasjon siden var det mye mer farger i Norge. Har dere sett på før- og etter bilder av norske tettsteder for 20 år siden og nå? Det er til å grine av. Anonymkode: 4be14...ec4 Enig med deg om grått! Men nå er denne fargen mer blå enn grå synes jeg 🤔 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cascol Skrevet 11. april 2020 #10 Del Skrevet 11. april 2020 9 minutter siden, Fersken90 skrev: Per dags dato har vi stående kledning, derfor er det veldig vanskelig å se for seg 🤔 Er det noen andre typer hus som det passer med staff bedre på? Uten staff er kanskje litt «kjedelig», men kanskje det bare er fargevalget som skal til for å piffe det opp litt? Vi har tenkt på hvite karmer, og heller mot eggehvit. Klassisk hvit ble nesten blålig til. Jeg er redd mandelstein blir for blått om du skjønner, men jeg vet ikke.. Mandelsten blir kanskje litt for blå ja, om dere ikke egentlig vil ha blått hus. For min del er staff veldig 90-talls, eller noe som passer på eldre hus. Uten staff er mer tidsriktig for 70-tallet. Jeg tror liggende kledning vil kle huset godt, selv om det i dag er stående. Fargevalget er nok det viktigste for at det ikke blir kjedelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gidavmeg Skrevet 11. april 2020 #11 Del Skrevet 11. april 2020 14 minutter siden, Fersken90 skrev: Enig med deg om grått! Men nå er denne fargen mer blå enn grå synes jeg 🤔 På vårt hus er den blå, men grå på lang avstand Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gidavmeg Skrevet 11. april 2020 #12 Del Skrevet 11. april 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Uff nei! Velg hva som helst bare ikke grått. Det er så trist hvordan grå hus sprer seg. For en generasjon siden var det mye mer farger i Norge. Har dere sett på før- og etter bilder av norske tettsteder for 20 år siden og nå? Det er til å grine av. Anonymkode: 4be14...ec4 Fargen hun spør om er blå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå