Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lyst til å studere og få en bedre betalt jobb. 
ett problem er at jeg har runda 30, fått barn og er etablert med bolig og regner meg selv som ikke flyttbar. Noen av studiene jeg kunne tenkt meg tilbys ikke bare en time unna. Jeg har i tillegg ikke lyst til å bli student på fulltid, da jeg trenger jobben jeg har nå for å betjene lån på bil og hus.

Online deltids studie er altså det som er aktuelt men jeg sliter med å finne hvilke studier som tilbys?

Her er interessefelt jeg kunne vurdert utdanning som

- Eiendomsmegler

- Anleggsgartner/gartner

- Landskapsarkitekt

Uten at jeg vet veldig mye om lønn på disse yrkene. Kan dette studeres deltid over nett?

Anonymkode: 9b607...75a

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Verken eiendomsmegler eller landskapsarkitekt tilbys som deltidsstudier på nett.

For å finne ut hvilke studier som er nettbasert og på deltid går du inn på Samordna opptak, videre inn på studieoversikten og velger enten universitet/høyskole eller fagskole. Du kan søke opp navnet på studiet og se hvor det tilbys, om det er heltid eller deltid og om det er nett- eller samlingsbasert. Du kan også krysse av for nettbasert og deltid og se hva som dukker opp. Kanskje det finnes andre ideer til ting å studere hvis du ser gjennom hele lista som kommer opp. :) 

Landskapsarkitekt og eiendomsmegler er høyskole/universitetsstudier, gartner og anleggsgartner er i utgangspunktet videregående skole, men det finnes videreutdanninger på fagskolenivå.  

Du kan også google hvert yrke du er interessert i og sjekke hvor utdanningen gis og om den gis nettbasert og på deltid.  

De fleste studier som er nettbasert har også samlinger. Antall samlinger varierer. Noen har én samling på etpar dager per semester, andre har flere. Når studiene er nett- eller samlingsbasert er det meningen at man kan bo et annet sted enn studiet foregår, og mange som tar slike studier er "voksne" og etablert. 

Endret av Ullvott
AnonymBruker
Skrevet

Når det gjelder gartnerfag, sjekk Vea sin nettside. De har noe nett/samlingsbaset utdanning, tror jeg.

Anonymkode: 44a5d...7a7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Eiendomsmeglere utdanner BI masse av så jeg ville valgt noe som ikke spisset seg så inn på en type jobb. Ta økonomi på Bi f.eks.

Anonymkode: 3fdfb...d5c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...