Gå til innhold

Dalgona kaffe, er det godt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har blitt påvirket og syns Dalgona kaffe ser veldig spennende ut!

Men er det godt?
Er ikke så glad i smaken av pulverkaffe, og syns det ser ut til å være mye sukker i oppskriftene rundtom. Har ikke pulverkaffe, og prøver å bli enig med meg selv om det er verdt pengene.

Anonymkode: a852c...8b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg synes det. Jeg er egentlig ikke så glad i iskaffe (synes ofte det er for søtt), men de vi har laget har hatt veldig god kaffesmak. 

Anonymkode: 9a223...de3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fryktelig søtt og kaffe av dårlig kvalitet. Men at frappegenerasjonen syns det er godt er ikke så underlig, der er ikke kaffekvalitetn det viktigste. 

Anonymkode: 92928...506

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ts her. Kjøpte med meg en pose pulverkaffe i sta og prøvde det nå. Er litt kald, så forsøkte med varm melk. 

Det blir første og eneste gang. Virkelig ikke godt. Går og lager meg trakterkaffe i stedet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Greit nok, men noe favoritt blir det ikke.

Anonymkode: 3ab1f...bf0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Går fint an å bruke sukrin. Tror ikke du helt fikk den opplevelsen pga du brukte varm melk.

Jeg syns den er ok. Ungene syns det er artig å lage da.

Anonymkode: 9f449...89d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei. Dette var hipster kult i starten. Nå når alle lager det så er det bare pinlig å snappe/legge ut på insta. Ikke er det kult/unikt og ikke smaker det godt. 

Anonymkode: 89581...b3d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg liker det. Men jeg legger det ikke ut på instagram. 

Anonymkode: f2db1...d46

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Går fint an å bruke sukrin. Tror ikke du helt fikk den opplevelsen pga du brukte varm melk.

Jeg syns den er ok. Ungene syns det er artig å lage da.

Anonymkode: 9f449...89d

Leste en plass at det gikk fint med både varm og kald melk. Kanskje jeg kan gi det er forsøk til. 

Men jeg ser ikke hvordan den skal løse seg opp i den kalde melken? Skummet ble en ganske seig masse. Kan jeg ha vispet for lenge tro? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For søtt, prøver nok igjen men da skal jeg halvere sukkeret. 

Pulverkaffen løste seg fint opp i den kalde væsken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg byttet ut vanlig pulverkaffe med espressopulverkaffe (Nescafe Azera Espresso) for å få en kraftigere kaffesmak. Synes det er godt som iskaffe, men med varm melk synes jeg det var noe særlig.

Anonymkode: 74323...485

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Liker det veldig godt. Til to porsjoner har jeg to toppa spiseskjeer pulverkaffe, en skje sukker og tre spiseskjeer vann ca. 

Isbiter i et glass, fyller opp med Tine melk med vaniljesmak (eller vanlig melk, men vanilje er helt super!) Og fordeler kaffekremen over melken. Man må jo røre underveis ellers blir det jo bare melk man drikker, så den er jo egentlig bare spesiell å se på en liten stund. Godt er det hvert fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...