AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #1 Skrevet 11. april 2020 Jeg har vært 100% sykmeldt en liten stund, men omtrent en uke før sykemeldingen gikk ut fikk jeg et prosjekt (tilsvarende rett under 50% ) tilsendt fra arbeidsgiver, der utgangspunktet var at det var mitt ansvar at arbeidet der kom i gang. Jeg tror (?) arbeidsgiver tenkte at dette liksom var arbeid til uka etter, problemet var jo at oppstarten måtte være den uka jeg egentlig var sykmeldt. Valgene mine sto mellom å sette det i gang, men forsøke å ikke jobbe altfor mye med det den uka (både jeg og arbeidsgiver trodde da at jeg var på vei tilbake fra uka etter), eller jobbe tilsvarende mye for å få satt det i gang "uten meg". Opplevde dermed at dette var noe jeg bare måtte gjøre ,fordi problemet var utelukkende mitt uansett hvordan jeg snudde og vendte på det. Da jeg skulle fylle ut søknad om sykepenger fylte jeg derfor ut at jeg hadde jobbet noe, og estimerte dette til 25%. Fikk deretter en henvendelse fra min leder, med beskjed om at jeg ikke kunne registrere gradert sykmelding når legen hadde sykmeldt meg 100% , da regnet nemlig legen meg som ikke arbeidsfør. Jeg kan forstå det, men 1) NAV oppgir det som en mulighet og 2) det var arbeidsgiver som påla meg dette, ikke noe jeg tok på meg fordi jeg hadde faka en sykmelding. Det skal også sies at jeg per nå er gradert sykmeldt fortsatt, og antagelig kommer til å være det en stund, da jeg ikke blir bedre, heller verre. Føler alikevel et stort ansvar for dette prosjektet, spesielt i disse tider, og føler derfor at jeg må gjøre det. Uansett,spørsmålet mitt er knyttet til om 100% sykmelding gjør at man ikke kan oppgi å ha jobbet gradert? Anonymkode: 18077...232
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #2 Skrevet 11. april 2020 Jo du kan jobbe så mye du vil så lenge du oppgir hvor mye på søknaden om sykepenger... dette for at nav skal utbetale korrekt beløp med sykepenger, sjefen din vil sikkert bare at nav skal betale 100% sykelønn så han vil du skal jukse nav og slippe unna lønnsbetaling. Anonymkode: a31b9...497 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå