Jente03 Skrevet 10. april 2020 #1 Skrevet 10. april 2020 JEG TRENGER HJELP! jeg tror kanskje jeg er en av de med størst edderkoppfobi eller hva dere skal kalle det på den avanserte måten. Etter fem år med misunnelse av at storebroren min har hatt rom i kjelleren med privatliv og hele den pakka. Så har han flytta ut, og jeg har endelig flytta inn på rommet. Vasket gulvteppet grundige med tepperens. Tak, bad, vinduer OVERALT! Malt over vegger osv. Jeg har blitt advart om edderkopper. Nå er det litt under en uke siden jeg flytta inn. Og allerede dukka det opp en. Rundt 2-3 cm. Jeg hadde insektssprayen klar og tenkte jeg skulle bevise at jeg klarte å være der nede. og sprayet den ned før den løp og forsvant. Løp opp for å finne noe å ta den med som var litt størrelse på som jeg kunne vippe den opp på. Kom ned igjen og da var det enda en på 1 cm. Da gikk alt i svart. Jeg skrek, hoppa opp på stolen og banka i taket så noen kunne komme ned. Og ja, jeg hylgråt! Første året på VGs og jeg står på en stol og hylgriner for to edderkopper som er bortevekk. jeg VET dem ikke er farlige. JEG VET ALT DET! Nei er ikke bare å få vekk fobien, syntes ikke litt synd på dem engang for det finnes helt sikkert fler av dem enn mennesker. VIL IKKE SE BILDER ELLER HØRE HISTORIER. VIL HØRE HVORDAN MAN FÅR DEM VEKK FOR JEG KLARER IKKE DEM!!!! 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #2 Skrevet 10. april 2020 Peppermynte skal hjelpe. Få tak i eterisk olje av peppermynte, putt sammen med vann i en liten sprayflaske og spray rundtomkring. De skal mislike lukta og unngå den. MEN problemet er at i kjellere så bor det edderkopper, de kommer ikke inn utenfra, de er allerede der inne. Jeg har også edderkoppskrekk og skyr kjellere som pesten. Skal ikke fortelle noen historier om kjellerleiligheter som jeg har besøkt, bodd i eller hørt om Anonymkode: 53213...6d7 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #3 Skrevet 10. april 2020 https://www.boligmani.no/gode-tips/bli-kvitt-mus-insekter-mynte/16721 https://no.oldmedic.com/peppermint-oil-and-spiders-know-facts-4679 Anonymkode: 53213...6d7
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #4 Skrevet 11. april 2020 Jeg ha flyttet fra kjelleren, det kommer til å være edderkopper der. Edderkopper er nyttige og harmløse, som du vet, og det er bedre at dere bare unngår hverandre enn at dere skal føre krig. Anonymkode: 2f892...7c0
Jente03 Skrevet 11. april 2020 Forfatter #5 Skrevet 11. april 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ha flyttet fra kjelleren, det kommer til å være edderkopper der. Edderkopper er nyttige og harmløse, som du vet, og det er bedre at dere bare unngår hverandre enn at dere skal føre krig. Anonymkode: 2f892...7c0 Jeg kommer ikke til å komme overens med edderkopper.. og jeg klarer ikke unngå dem når jeg vet det er en edderkopp på rommet mitt. Jeg klarer dem ikke!
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #6 Skrevet 11. april 2020 15 minutter siden, Jente03 said: Jeg kommer ikke til å komme overens med edderkopper.. og jeg klarer ikke unngå dem når jeg vet det er en edderkopp på rommet mitt. Jeg klarer dem ikke! Som sagt, da nytter det ikke å bo i en kjeller. Anonymkode: 2f892...7c0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå