Leamur Skrevet 10. april 2020 #1 Skrevet 10. april 2020 Æææh! Nå har vi bestemt oss! Snart går jeg av pillen og vi skal så etterhvert prøve på en bebis! Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget for jeg føler en blanding av glede, skrekk og angst. Jeg har pcos - men normal syklus siden jeg går på piller. Men jeg har hørt så mange skrekkhistorier om spontanaborter og folk som ikke får det til å klaffe.. Jeg har ventet lenge, utsatt det lenge. Jeg blir 31 i år. Kanskje jeg ventet for lenge mtp diagnosen men samtidig så vil man ikke ha barn med hvem som helst. Finnes det noen ting jeg burde ta med meg inn i prøvingen? Apper? Andre råd?
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #2 Skrevet 10. april 2020 App for å registrere syklus kan være greit, ellers tror jeg det er lurt å vente med eggløsningstester og temping og slikt en stund. Tror det fort kan bli veldig teknisk og styrete. Ha sex også for glede og kos, ikke bare for å få baby. Anonymkode: c2eb6...6d7 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #3 Skrevet 11. april 2020 Lykke til! Vi har nettopp fått det som nok blir siste barn. Jeg syns den tida dere går inn i nå, er så spennende at jeg måtte bare svare. Jeg likte appen Ovia Fertility Jeg har noen venninner som har pcos, men som likevel ble lett gravide da de begynte å prøve. Vi strevde ganske lenge med nr. 1 selv om jeg har regelmessig syklus. Selv om det etter hvert var vondt når det gikk måned etter måned uten klaff, ser jeg tilbake på tida med prøving som fin fordi den var full av forventinger og håp også. Anonymkode: 5c38a...00d 1
Leamur Skrevet 28. mai 2020 Forfatter #4 Skrevet 28. mai 2020 Da er siste p-pille inntatt og jeg skal for første gang på 16-17 år se om det finnes en syklus her hos meg 🤣 Noe bekymret for symptomene fra PCOS’en - har en tendens til å se ut som en gutt i puberteten når jeg slutter på Diane så dette skal bli spennende 🙈 Men vi begge gleder oss til neste fase - vi har tilogmed begynt å se etter hus 🥳 fått tak i en hel haug med EL testere og fått tips om en app som heter Flo. hva mer trenger man i startfasen? 🌸
Leamur Skrevet 31. mai 2020 Forfatter #6 Skrevet 31. mai 2020 På 28.5.2020 den 20.55, AnonymBruker skrev: Ta folat. Anonymkode: c7ea9...203 Det har jeg kjøpt! 😁 takk for tips!
Leamur Skrevet 9. juni 2020 Forfatter #7 Skrevet 9. juni 2020 Da har jeg startet på folat og plutselig ble det hele så virkelig. Jeg håper så inderlig vi får det til 🤞🏻🤞🏻🤞🏻 Er det merkelig å bekymre seg for at barnet skal bli utsatt slik at det ikke klaffer med barnehage? Kjenner det er skikkelig slitsomt å føle at «det må» gå innen en viss periode. Barnet er alltids velkommen men vi er ikke i posisjon til å ta ulønnet permisjon hvis vi kjøper hus til neste år. hvordan løste dere andre det? Var dere hjemme uten lønn? Dagmamma? «få mer barn» sier Erna, men det tilrettelegges ikke noe særlig for det. Kan hende jeg er litt negativ nå og svartmaler det hele.. det går seg vel til. det viktigste er en frisk baby. Uavhengig når på året det kommer.
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #8 Skrevet 9. juni 2020 Du synes ikke 49 uker med full lønn er nok, du vil at det skal legges mer tilrette for deg? Anonymkode: 3579d...48f 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #9 Skrevet 9. juni 2020 Jeg forstår hva du mener! Sluttet selv på pillen en av de siste dagene i juli i fjor. Det føltes uvirkelig, og jeg må si at jeg var oppslukt de første månedene. Flo appen brukte jeg helt til jeg ble gravid, så den er virkelig å anbefale. Vi brukte 6mnd på å bli gravide, var til legen for å ta blodprøver mtp pcos osv samme dag som jeg fikk positiv test faktisk. En blir skremt av å lese her inne om alle de som mister, men husk at det er mange som aldri opplever det også. Håper du greier å være litt mindre oppslukt enn det jeg var, da blir ikke tiden så uutholdelig. Angående barnehage så var det absolutt noe vi tenkte på. Så planen var å klaffe det innenfor april-november, noe vi greide heldigvis! Har venninner som har måttet planlegge feriene sine og vaktene sine for å få det til å gå opp frem til barnehagestart. Jeg tenker at det fungerer en kort periode, men om jeg skulle fått et Januar barn så er det plutselig snakk om 7mnd uten bhg plass og det hadde blitt alt for lenge for vår del. Selvfølgelig noen som greier å løse det og ikke ser problemene, og de er flinke for vi trenger absolutt barn som er født i vintermånedene også! Anonymkode: f84ac...ca5 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #10 Skrevet 9. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du synes ikke 49 uker med full lønn er nok, du vil at det skal legges mer tilrette for deg? Anonymkode: 3579d...48f Dersom man føder fra desember til juli har man ikke rett på barnehageplass før august etter barnet har fylt 1 år. For oss er det da vanskelig å få kabalen til å gå opp med en kommende desemberbaby. 49 uker holder ikke og vi må ta ulønnet perm eller håpe vi finner en dagmamma i mellomtiden 🙄 Anonymkode: 2e20f...eb8 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #11 Skrevet 10. juni 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Dersom man føder fra desember til juli har man ikke rett på barnehageplass før august etter barnet har fylt 1 år. For oss er det da vanskelig å få kabalen til å gå opp med en kommende desemberbaby. 49 uker holder ikke og vi må ta ulønnet perm eller håpe vi finner en dagmamma i mellomtiden 🙄 Anonymkode: 2e20f...eb8 Da får man kontantstøtte på 7500,- Vi er utrolig heldig her i Norge. Og helt ærlig burde man ha god nok økonomi til å klare dette før man får barn. Det skal ikke være staten som skal betale for at du ønsker barn. Men hva forventer du,da? Full lønn i et halvt år til? Anonymkode: 3579d...48f 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #12 Skrevet 10. juni 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Da får man kontantstøtte på 7500,- Vi er utrolig heldig her i Norge. Og helt ærlig burde man ha god nok økonomi til å klare dette før man får barn. Det skal ikke være staten som skal betale for at du ønsker barn. Men hva forventer du,da? Full lønn i et halvt år til? Anonymkode: 3579d...48f Nei, men barnehagene skulle hatt muligheten til løpende opptak i stedet for å bare ha muligheten til å ta inn barn fra august til november. Anonymkode: 2e20f...eb8
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #13 Skrevet 10. juni 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, men barnehagene skulle hatt muligheten til løpende opptak i stedet for å bare ha muligheten til å ta inn barn fra august til november. Anonymkode: 2e20f...eb8 Barnehager tar opp barn når det er ledig plass. Men skal barnehagen ha ledige plasser for barn født etter november må det mer penger i kassen. Barnehagen har ikke økononi til å ha flere ansatte enn de får tilskudd til i forhold til barn. Bare å engasjere seg politisk, og i samme slengen kan man engasjere seg for å få flere ansatte gjennom hele åpningstiden 👍 Anonymkode: c2eb6...6d7
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #14 Skrevet 10. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Barnehager tar opp barn når det er ledig plass. Men skal barnehagen ha ledige plasser for barn født etter november må det mer penger i kassen. Barnehagen har ikke økononi til å ha flere ansatte enn de får tilskudd til i forhold til barn. Bare å engasjere seg politisk, og i samme slengen kan man engasjere seg for å få flere ansatte gjennom hele åpningstiden 👍 Anonymkode: c2eb6...6d7 Så jævla ekkel og besserwisser du er. Anonymkode: 462cd...cf0
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #15 Skrevet 10. juni 2020 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så jævla ekkel og besserwisser du er. Anonymkode: 462cd...cf0 Hva er dette for en kommentar? Anonymbrukeren du siterte har jo helt rett! Anonymkode: 860bb...56f
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #16 Skrevet 10. juni 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Så jævla ekkel og besserwisser du er. Anonymkode: 462cd...cf0 Beklager at jeg ikke la til at det finnes kommuner som har løpende opptak. Gjelder spesielt kommuner som ønsker flere tilflyttere og da kan reklamere med barnehageplass uansett når på året ungen er født. Anonymkode: c2eb6...6d7
Leamur Skrevet 26. juli 2020 Forfatter #17 Skrevet 26. juli 2020 Jeg var ikke klar over at kontantstøtten er på 7500. Jeg trodde den var langt lavere. Får ta tilbake dagboken min og spore tilbake: ingenting har skjedd siden sist. Men jeg stresser ikke. Logger i vei. Trener som før og avstår fra alkohol. Det må jo klaffe før eller siden. Føles så fjernt å bekymre seg for barnehage/løsninger for permisjon når man ikke engang har blitt gravid så jeg tror den tanken får ligge litt til 😅 sykluslengden varierer fra 26-28 så begynner å se ett mønster. Flere rundt meg annonserer graviditeter og fødsler. Kjenner jeg gleder meg til det er min tur. Jeg håper jeg får muligheten i allefall. håper dere andre har hatt en god sommer så langt ☀️
Leamur Skrevet 15. september 2020 Forfatter #18 Skrevet 15. september 2020 Fortsatt ingen fremgang. Vi peiser på videre (bokstaveligtalt 🤭) Syklusene er veldig varierende enda, men fortsatt innenfor det de kaller «normalen». Om en liten uke har jeg i følge appen eggløsning igjen så da er det frem med testerne og bare å hive seg rundt. Vi gir ikke opp håpet enda 🤞🏻🤞🏻
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #19 Skrevet 15. september 2020 Så gøy, håper spiren sitter snart 🤞🏼 Anonymkode: 2103e...7a3
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #20 Skrevet 15. september 2020 Kan du ikke opprette en dagbok? Anonymkode: 7996d...03f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå