Minya Skrevet 12. april 2020 #21 Skrevet 12. april 2020 On 4/11/2020 at 7:35 AM, AnonymBruker said: Dette må være en tulletråd. Hvem velger å la det gå så langt som det TS beskriver? Maur i store mengder på vegger og tak, og på en selv når man sitter i sofaen?? Før det kommer så langt, har nok 99,9% gjort noe mer drastisk med problemet enn kanel. Anonymkode: acdaa...169 Den forrige leieboeren vår. Hun sa bare at det var maur inne, og vi ba henne sette ut åtebokser, noe hun ikke gjorde, og da vi til slutt ble gjort oppmerksom på hvor ille det var, viste det seg at det ikke engang var sukkermaur, som vi hadde antatt det var utifra hennes forklaringer, men stokkmaur, og de SVERMET inne både på kjøkkenet og i stua. Det var helt sinnsykt mye maur... Vi fikk tak i en skadedyrbekjemper fra Anticimex og det viste seg at stokkmauren hadde kommet inn under muren via et helvetes rot hun hadde langs siden av huset, hvor det var råtnende papp, treverk og annet rask. Vi fikk fjernet alt som lå langs huset, sprøytet permex i veggene og under gulvet (krypkjeller) og problemet ble borte. TS; Finn ut hvilken maur det er først og fremst. Det finnes mye gode bilder på Pelias, Anticimex og andre skadedyrfirmasider. Er det sukkermaur eller svart jordmaur, er det enkelt å legge ut åtestasjoner med gift. Du får tak i åtestasjoner og gift på feks Biltema, Jernia eller lignende butikker. Er det andre typer maur, kan det hende det må sterkere lut til, men det ser du utifra beskrivelsene på sidene til skadedyrfirmaene. 2
Minya Skrevet 12. april 2020 #22 Skrevet 12. april 2020 Har du bekreftet at det er sukkermaur eller svart jordmaur, og de ikke virker interessert i åteboksene, må du ta en skikkelig rundgang i alle skap og hyller og ta ut alt du har der, støvsuge, vaske og rengjøre hyllene skikkelig og sette evt mat i tette plastbokser, for så å legge ut snadder til mauren. Siden de virker uinteressert i åtet, har de garantert et annet sted de finner noe snask. De kan også ha funnet en gullgruve bak/i sofaen, så det er lurt å gjøre en skikkelig vårrengjøring overalt. Ifølge en kompis av meg, funker visst svett, gul Foxkaramell skikkelig bra for å lure dem til et sted, drukne karamellen i gift før du legger den ut som åte. Husk å sette åtebokser "overalt" hvor du kan ha sett maur. Vi snakker mellom femten og tjue bokser litt her og der.
tonebelinda Skrevet 18. juni 2020 #23 Skrevet 18. juni 2020 På 12.4.2020 den 8.13, Bombibit skrev: Hei. Jeg fikk svarte maur inn i huset for et par år tilbake om vinteren. De er harmløse, men selvfølgelig ekkelt å ha dem innendørs. De trekker seg ut om våren, sommeren når det blir varmt. Glem åtebokser og slikt, har ingen effekt. Jeg kjøpte Masta - Kill. Halvliters spruteflaske til ca. 250 kroner stykket. Fåes kjøpt på bl.a. Jernia. Jeg gikk på med full kraft der de var og rundt listverk etc. Virkelig dundra på. Det virket og jeg har ikke vært plaget siden. Bare å kjøre på, men kom deg ut når du er ferdig, det lukter ikke noe godt. Denne kan brukes innendørs?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå