Gå til innhold

Så da dro folk til Tjøme isteden da

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det gjør de rett i, for forbudet mot å dra på hytta med mindre den ligger i ens egen kommune, er dårlig begrunnet

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Folk er helt psyko visst.

Anonymkode: dc396...44a

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

spørsmålet var ikke hvorvidt det per definisjon er forbudt eller ikke, eller om forbudet er dårlig begrunnet eller ei. 

spørsmålet var om det er en nødvendig fritidsreise. Som jo er rådet å ikke foretas. 

Anonymkode: 9fc83...fa6

• Liker 5
Skrevet

Herregud! La nå folk dra på dagstur for å se til hyttene sine. Hvem plager de? 

Blir de syke, drar de hjem. Og det er neppe mer smittsomt å kjøre til egen hytte på dagstur enn å handle melk på kiwi. 

Dette viruset får frem den værste nabokjerringa i folk. 

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet

«Biler med skilter fra Oslo og Bærum». Altså: jeg bor i Bærum, kjøpte en to år gammel brukt bil med skilter fra et helt annet sted. Så om biler har skilter fra 1.gangs registrering da bilen var ny fra Bærum, så trenger ikke det bety at det er en Bærums beboer som eier og kjører den nå. 

Den artikkelen ble litt nabokjerring sladder stil. 

Anonymkode: 0182c...0f9

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Altså jeg ser virkelig ikke problemet. De drar jo hjem igjen på kvelden. De kommer ikke til å bli akutt koronasyke på de timene de på hytten. Nå må dere hyttehatere roe dere ned.

Anonymkode: 53892...a06

• Liker 14
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

spørsmålet var ikke hvorvidt det per definisjon er forbudt eller ikke, eller om forbudet er dårlig begrunnet eller ei. 

spørsmålet var om det er en nødvendig fritidsreise. Som jo er rådet å ikke foretas. 

Siden det er veldig uklart hva "nødvendig fritidsreise" betyr er det litt vanskelig å si syns jeg 

AnonymBruker
Skrevet

Var på tur med båten min i dag. Så at det var folk på en del hytter som lå ved sjøen. Ikke så fullt som det kan være riktig nok, og det kan jo være noen av dem bor i samme kommune. Det var også ganske fullt med båter og folk på alle holmer og øyer som er tilrettelagt for båter. 

Anonymkode: a97ed...233

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er mer fornuftig at en osloborger kjører til Tjøme for å jobbe på hytta et par timer og kjører tilbake på kvelden fremfor å gå i kø i marka eller i parkene som er stappa.

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er mer fornuftig at en osloborger kjører til Tjøme for å jobbe på hytta et par timer og kjører tilbake på kvelden fremfor å gå i kø i marka eller i parkene som er stappa.

og potensielt spre smitte?

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

og potensielt spre smitte?

Når han er på sin egen hytte? Så lenge de lokale ikke kommer på besøk i stua hans så er vel ikke akkurat det noen stor risiko.

FHI har jo selv sagt at hytteforbudet ikke har noe med smittevern å gjøre.

• Liker 13
Gjest Bohrman
Skrevet

"Magler jobber som kunstfotograf og bor på Verdens Ende, ytterst på Tjøme. Han er sjokkert over hvor mange som er på hyttene sine. En av hans naboer kom på hytta onsdag, var der hele dagen og vasket bilen. Han kom tilbake igjen torsdag og gjorde det samme. Han sov ikke der.

– Jeg synes det er helt greit at man kommer på hytta for å gjøre vedlikehold. Men det er så tydelig at mange gjør det for kosens skyld og det å dra frem og tilbake sånn er miljømessig helt idiotisk, sier Magler."

Der avslørte han at han bare var ute etter å klage litt.

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når han er på sin egen hytte? Så lenge de lokale ikke kommer på besøk i stua hans så er vel ikke akkurat det noen stor risiko.

FHI har jo selv sagt at hytteforbudet ikke har noe med smittevern å gjøre.

Og på butikken, strendene, stiene osv. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Og på butikken, strendene, stiene osv. 

Igjen, butikkene var vel stengde i går og så lenge alle holder avstand i naturen så er det ikke noen stor risiko for smitte utendørs. Nå røper du selv at grunnen til hytteforbudet er fordi dere antar at alle hytteeiere er  befengt med pesten (korona). Så lenge hytteeireen følger nasjonale regler for avstand og dro hjem på kvelden så er det helt innenfor.

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Altså jeg ser virkelig ikke problemet. De drar jo hjem igjen på kvelden. De kommer ikke til å bli akutt koronasyke på de timene de på hytten. Nå må dere hyttehatere roe dere ned.

Du har virkelig enda ikke forstått formålet med forbudet? Det er i grunn helt utrolig.

Anonymkode: 98d9a...1d2

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du har virkelig enda ikke forstått formålet med forbudet? Det er i grunn helt utrolig.

Det er ikke forbud mot dagstur. Jeg tror det er du som ikke har forstått forbudet.

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Igjen, butikkene var vel stengde i går og så lenge alle holder avstand i naturen så er det ikke noen stor risiko for smitte utendørs. Nå røper du selv at grunnen til hytteforbudet er fordi dere antar at alle hytteeiere er  befengt med pesten (korona). Så lenge hytteeireen følger nasjonale regler for avstand og dro hjem på kvelden så er det helt innenfor.

Butikker i typiske hyttekommuner som Tjøme er åpne også røde dager. 

Hvem er forresten «dere»? Du vet hytteforbudet ikke er fastboendes påfunn, men regjeringen? Og nå snakket jeg også om det med unødvendige fritidsreiser. Jeg personlig tror det har med å minimere spredning av smitte, ja. Jo mer folk beveger seg rundt, jo høyere er jo risikoen for at smitten spres?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her skal vi foreldre sende barna våre i bhg og skole for å bli smittet (noe de fleste på kg mener er nødvendig), også driver dere lokale å fortsatt syter over hyttefolk som faktisk følger reglene og drar hjem på kvelden.
Dere kan ikke lage egne regler og nå blir det åpnet opp for mer reise fremover så dere må bare begynne å svelge denne kamelen med hytteforbudet.  Det vil nok ikke bli innført ny regel før msn faktisk ser at det går ut over helsevesenet.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Nå står det også i artikkelen at butikkene der tømtes for varer og at det er et lite sted, så de la merke til de som ikke var derfra... kjipt for de som bor der

Anonymkode: df516...43b

• Liker 6
  • Opprett ny...