Gjest Gjesta Skrevet 19. juni 2005 #1 Skrevet 19. juni 2005 Jeg mener å ha lest at valnøtter er godt i pasta, og etter gårsdagens raid i innvandrerbutikken, sitter jeg her med en svær pose. Noen oppskrifter til meg? Vegetarisk eller ikke, det er ikke så nøye.
Gjest piaf Skrevet 19. juni 2005 #2 Skrevet 19. juni 2005 Jeg liker følgende selvkomponerte miks: Sprøstek litt bacon (ikke mye som skal til), tilsett hakket hvitløk og rød chili etter smak og stek videre ca. 1 min. Ha så i nykokt blomkål og rosenkål (jeg bruker frosne rosenkål, ihvertfall på denne tiden av året), grove speltskruer (som du har kokt i en annen kjele) og ristede valnøttkjerner i grove biter. Bland forsiktig sammen så blomkålbukettene ikke går istykker. Serveres med oppsmuldret fersk chèvre på toppen. Veldig godt, synes jeg, men relativt tung og litt vinterlig pastarett, kanskje. Det står også en valnøttpastarett i den andre boka fra The River Café: Tagliatelle, knuste valnøtter, ciabattasmuler, hvitløk, bladpersille, parmesan og basilikum. En slags pesto der valnøttene er hovedingrediens. Si fra hvis du vil ha den presise oppskriften.
glaciera Skrevet 19. juni 2005 #3 Skrevet 19. juni 2005 Kok pasta, for eksempel tagliatelle. Bland den nykokte, hete pastaen med smuldret blåmuggost (30 - 50 gram, kanskje?) og en liten neve hakkede valnøtter. Øk oppskriften etter antall personer. Ellers er valnøtter veldig godt i yoghurt naturell sammen med flytende honning, som frokost eller dessert. Valnøtter er kjempegodt i grovbrød som du baker selv.
Gjest Gjesta Skrevet 19. juni 2005 #4 Skrevet 19. juni 2005 Dere er helt geniale! Fint å få inspirasjon, så får jeg tenke litt til og heller spørre videre.
Gjest piaf Skrevet 22. juni 2005 #5 Skrevet 22. juni 2005 Dumpet tilfeldigvis over en oppskrift på pasta med squash og valnøtter på BBC's matsider.
Gjest hera ulogga Skrevet 23. juni 2005 #6 Skrevet 23. juni 2005 Jeg smelter en normannaost (fake-roquefort) i 1 dl melk, tilsetter masse valnøtter, lar det putre litt og rører i en bunt hakket bladpersille. Blandes med nykokt pasta (penne/rør) og serveres med en salat av klasetomat og rødløk med olivenolje og balsamico. Mmmmmmm.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå