Gå til innhold

Pasta med valnøtter?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg mener å ha lest at valnøtter er godt i pasta, og etter gårsdagens raid i innvandrerbutikken, sitter jeg her med en svær pose.

Noen oppskrifter til meg? Vegetarisk eller ikke, det er ikke så nøye.

Skrevet

Jeg liker følgende selvkomponerte miks:

Sprøstek litt bacon (ikke mye som skal til), tilsett hakket hvitløk og rød chili etter smak og stek videre ca. 1 min. Ha så i nykokt blomkål og rosenkål (jeg bruker frosne rosenkål, ihvertfall på denne tiden av året), grove speltskruer (som du har kokt i en annen kjele) og ristede valnøttkjerner i grove biter. Bland forsiktig sammen så blomkålbukettene ikke går istykker. Serveres med oppsmuldret fersk chèvre på toppen.

Veldig godt, synes jeg, men relativt tung og litt vinterlig pastarett, kanskje. :wink:

Det står også en valnøttpastarett i den andre boka fra The River Café: Tagliatelle, knuste valnøtter, ciabattasmuler, hvitløk, bladpersille, parmesan og basilikum. En slags pesto der valnøttene er hovedingrediens. Si fra hvis du vil ha den presise oppskriften. :)

Skrevet

Kok pasta, for eksempel tagliatelle. Bland den nykokte, hete pastaen med smuldret blåmuggost (30 - 50 gram, kanskje?) og en liten neve hakkede valnøtter. Øk oppskriften etter antall personer.

Ellers er valnøtter veldig godt i yoghurt naturell sammen med flytende honning, som frokost eller dessert. Valnøtter er kjempegodt i grovbrød som du baker selv.

Gjest Gjesta
Skrevet

Dere er helt geniale! :) Fint å få inspirasjon, så får jeg tenke litt til og heller spørre videre.

Gjest hera ulogga
Skrevet

Jeg smelter en normannaost (fake-roquefort) i 1 dl melk, tilsetter masse valnøtter, lar det putre litt og rører i en bunt hakket bladpersille. Blandes med nykokt pasta (penne/rør) og serveres med en salat av klasetomat og rødløk med olivenolje og balsamico. Mmmmmmm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...