Gå til innhold

Finnes gratis alternativ til word?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har macbook pro, og har tydeligvis brukt familieabonnementet til eksen min, for her om dagen fikk jeg beskjed på e- post om at han, fem år etter vi avsluttet forholdet, hadde avsluttet abonnementet mitt 😁 Jeg har ikke penger til å betale for word akkurat nå, og bruker det bare til studiet, som jeg uansett er ferdig med om et år. Så lurer på om det er noen gratis word- lignende sider jeg kan bruke isteden? Eller er det mulig å få word billigere enn 649 kr, som det visst ligger på nå?

Anonymkode: 5d4b2...069

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du er student, kan du vel få en studentpakke.  Open Office er et alternativ, men et dårlig sådan.  Trenger du ikke all funksjonalitet og kan levere som .txt eller .rtf  kan du bruke wordpad, eller en annen enkel "skrivemaskinemulator".

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

OpenOffice er gratis. :) Ellers så tror jeg du kan betale 60 kr i uken for Microsoft Office. Mange får det jo også gratis gjennom jobb og studier.

Anonymkode: f6f6a...28f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Open office eller Google Docs

Anonymkode: d3ce3...761

• Liker 1
Skrevet

Har du ikke tilgang til  Google? Der finner svar på alt mulig rart 

AnonymBruker
Skrevet

Torrent.

Har alle programmer fra Adobe og Office, gratis. :) 

Anonymkode: c93d7...d0b

AnonymBruker
Skrevet

På mitt universitet får vi gratis Office 365. Sjekk om dere har samme ordning. 

Anonymkode: aefb5...c14

• Liker 2
Skrevet

LibreOffice for det nærmeste du får Microsoft pakka. Google Drive funker til å skrive med, men litt kranglete formatering. LaTex hvis du ikke har noe mot litt(mye) hodebry. 

Eller bøljan blå.

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette skulle jeg også foreslå. En stund siden jeg studerte nå, men vi fikk det gratis på universitetet, vil tro det er ganske vanlig.

Hvis ikke det er en mulighet, kan du som har Mac gratis laste ned Pages, som er Apple sitt alternativ til Word. Det tar litt tid å bli vant til det hvis du bruker Word, men er veldig lett å sette seg inn i og fungerer fint når man blir vant til det, og man kan lagre dokumenter som Word-filer.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker said:

På UiB er det hvert fall gratis. https://it.uib.no/Office_365

Anonymkode: 6a78b...780

AnonymBruker
Skrevet

Libre Office er bra. Jeg har Linux og bruker det, merker ikke noe forskjell fra Word. Du kan også kjøpe produktnøkkel til Office på ebay, jeg kjøpte både Windows 7 og Office på den måten når jeg hadde Windows, man kan få dem veldig billige der.

Het står det litt om fenomenet: https://www.tek.no/nyheter/feature/i/0nXjn0/videresalg-av-programvarenkler

Anonymkode: 46447...a1f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Torrent.

Har alle programmer fra Adobe og Office, gratis. :) 

Anonymkode: c93d7...d0b

Dvs du har stjålet dem :) 

Anonymkode: 8a3c5...539

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Woop woop! Tusen takk, kvinneguiden ❤️ Jeg har jo tydeligvis abonnement gjennom universitetet, det er helt fantastisk, hadde aldri klart å finne ut av det uten dere ❤️ Og nå har jeg masse alternativer når jeg er ferdigstudert og eventuelt trenger et skriveprogram da også. 

Tusen tusen takk og fortsatt god påske!

ts

Anonymkode: 5d4b2...069

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dvs du har stjålet dem :) 

Anonymkode: 8a3c5...539

Ikke bare stjålet men har helt sikkert fått med en bonus av virus eller malware på "kjøpet".

Fatter ikke hvorfor folk gidder å stjele programmer når det finnes gratis alternativer som er bedre, må være ekstrem fattigdom, mangel på kunnskap eller medfødt grådighet som driver mennesker til å gjøre seg selv til en kriminell.

Anonymkode: 862ef...771

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke bare stjålet men har helt sikkert fått med en bonus av virus eller malware på "kjøpet".

Fatter ikke hvorfor folk gidder å stjele programmer når det finnes gratis alternativer som er bedre, må være ekstrem fattigdom, mangel på kunnskap eller medfødt grådighet som driver mennesker til å gjøre seg selv til en kriminell.

Du får ikke virus av å laste ned fra torrent hvis du gjør god nok research og leser anmeldelsene. 

Anonymkode: 587da...b8b

Skrevet

Open office funker fint. Men jeg pleier å bruke office 365. Det koster jo selvsagt litt, men er et bra program.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du får ikke virus av å laste ned fra torrent hvis du gjør god nok research og leser anmeldelsene. 

Anonymkode: 587da...b8b

Hvordan kan du vite at akkurat den torrenten du laster ned er uten virus?.

En person som er så grådig eller fattig at man må laste ned piratkopier er sannsynligvis den samme personen som ikke vil betale for Windows lisens, betale for VPN eller abonnement hos Malwarebytes.

Hvis det står så dårlig til med økonomien at du må ta til tyveri så synes jeg nesten synd på deg, bare nesten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...