AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #81 Skrevet 11. april 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, de finnes, Lillehammer eller Tønsberg for eksempel som tilhører de hytteområdene som har vært mest i media. De tar da alt som er. Anonymkode: ace97...fb3 Lokalsykehus i Tønsberg? Mener du Sykehuset i Vestfold med over 5000 ansatte? Javel, så du mener alle sykehus utenfor Oslo er «lokalsykehus»? Da skjønner jeg litt mer. Anonymkode: 2ba73...dda 6
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #82 Skrevet 11. april 2020 Hvis det kommer en ny bølge så vil disse "lokalsykehusene" måtte avlaste sykehusene i Oslo. Så hyttekommunene slipper ikke unna bare fordi de kan hindre oslofolk i å reise på hytta. Og økonomien deres vil naturligvis gå til helvete. Anonymkode: 81bc1...9e5 6
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #83 Skrevet 11. april 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lokalsykehus i Tønsberg? Mener du Sykehuset i Vestfold med over 5000 ansatte? Javel, så du mener alle sykehus utenfor Oslo er «lokalsykehus»? Da skjønner jeg litt mer. Anonymkode: 2ba73...dda Jeg mener alle sykehus som hører til nærområdet man til enhver tid snakker om er lokalsykehus 🙄 Ahus i Oslo er også lokalsykehuset til noen. Hvorfor tolker du lokal som lite? Tønsberg sykehus vil ikke ha alle hyttefolka fra Vestfold inn til seg de heller. Det var nettopp sak om at legevakta i Tønsberg var nedrent av hyttefolk allerede før påske. Det er det man prøver å unngå. Anonymkode: ace97...fb3 3
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #84 Skrevet 11. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvis det kommer en ny bølge så vil disse "lokalsykehusene" måtte avlaste sykehusene i Oslo. Så hyttekommunene slipper ikke unna bare fordi de kan hindre oslofolk i å reise på hytta. Og økonomien deres vil naturligvis gå til helvete. Anonymkode: 81bc1...9e5 Avlaste? De har da egne pasienter å stri med. Anonymkode: ace97...fb3 3
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #85 Skrevet 11. april 2020 Just now, AnonymBruker said: Avlaste? De har da egne pasienter å stri med. Anonymkode: ace97...fb3 Oslo vil ha mange flere. Når det blir for mye press på Oslo så må andre sykehus hjelpe til. Anonymkode: 81bc1...9e5 7
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #86 Skrevet 11. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Akkurat som hyttekommunene som har valgt storutbygging av hytter? Anonymkode: 3ac4f...cfd Som de holder med helsetjenester i alle vanlige år. Anonymkode: ace97...fb3 2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #87 Skrevet 11. april 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg mener alle sykehus som hører til nærområdet man til enhver tid snakker om er lokalsykehus 🙄 Ahus i Oslo er også lokalsykehuset til noen. Hvorfor tolker du lokal som lite? Tønsberg sykehus vil ikke ha alle hyttefolka fra Vestfold inn til seg de heller. Det var nettopp sak om at legevakta i Tønsberg var nedrent av hyttefolk allerede før påske. Det er det man prøver å unngå. Anonymkode: ace97...fb3 Legevakten i Tønsberg ligger ikke på sykehuset, og den historien viste seg forøvrig å ikke holde vann.Tilsammen I Vestfold og Telemark er det 1 som har dødd av Corona. Når det er ca 2-300 innlagt på sykehus fordelt på hele landet, si da max 10 i Tønsberg, så viser det bare at hele denne frykten for overbelastning er totalt overdrevet. Anonymkode: 2ba73...dda 4
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #88 Skrevet 11. april 2020 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke hytte, så du trenger ikke begå personangrep. Poenget til FHI og WHO er at færre ville blitt smittet totalt for Norge om vi spredte oss utover. Men, som også folk skriver i denne tråden kan folk i Oslo ta konsekvensen av å ha bosatt seg der. Ergo hyttefolk synes det er greit at flere smittes totalt sett i Norge. Det er en tankegang om at «så lenge ikke jeg smittes, bryr jeg meg ikke om at vår beslutning gir høyere dødstall». Anonymkode: 308da...27b Dette er det mest tullete argumentet jeg har hørt. Det er ikke hyttekommunene som har bestemt dette, det er regjeringen. Tror de regjeringen sitter og tenker hm, hvordan kan vi øke dødstallene i Norge? Det sier seg selv at det du spyr ut av deg bare er tull. Du glemmer å ta med dødsfallene som vil skje hvis helsevesenet i en regionen kollapser og ingen får noe hjelp. Anonymkode: ace97...fb3 5
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #89 Skrevet 11. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dette er en utrolig egoistisk tankegang. Hvis folk var på hytta ville de smittet færre enn hvis de var i byen. Men du mener at de heller kan være i byen, smitte flere, flere må dø, så lenge hyttekommunene slipper smitte i sin bygd. Anonymkode: 308da...27b Jeg regner med at du har kilder på denne påstanden? 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er nettopp det som er tankegangen til hyttekommunene. Ren egoisme. Det er null faglig bakgrunn bak beslutningen å forby folk å isolere seg på hyttene sine. La dem smitte andre og seg selv i byene istedet. Ingen har eskalert helsevesenet, det er snakk om vanlig helsevesen som ikke takler noen syke hytteeiere. Men grådige hyttekommuner skal bygge seg ihjel for å få pengene av folk. Anonymkode: 07611...afe Hvis enhver liten hyttekommune måtte bygge ut helsevesenet for å kunne håndtere en pandemi der alle hyttefolkene skulle regnes med, da hadde ikke noen fått bygge hytter siden det ikke hadde vært lønnsomt. Og til alle dere som skriker om grådige hyttekommuner som bare bryr seg om penger; Penger er DEN ENESTE GRUNNEN til at dere får bygge hytter. Vi har overhodet ingen interesse av dere hvis det ikke er lønnsomt. Hvorfor i all verden skulle vi det? Jeg spør virkelig helt oppriktig hva dere mener skulle være grunnen til at vi skulle ville ha dere her om det ikke var for lønnsomheten? Anonymkode: 36059...6aa 10
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #90 Skrevet 11. april 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Legevakten i Tønsberg ligger ikke på sykehuset, og den historien viste seg forøvrig å ikke holde vann.Tilsammen I Vestfold og Telemark er det 1 som har dødd av Corona. Når det er ca 2-300 innlagt på sykehus fordelt på hele landet, si da max 10 i Tønsberg, så viser det bare at hele denne frykten for overbelastning er totalt overdrevet. Anonymkode: 2ba73...dda Jeg vet at legevakta ikke ligger på sykehuset, hva har det med saken å gjøre? Det er fortsatt det lokale helsevesenet. Den historien holdt vann jo, bare fordi en sur lokalpolitiker ikke liker det så betyr ikke det at saken ikke stemmer. Legevakta fikk støtte fra ordføreren i den saken. Anonymkode: ace97...fb3
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #91 Skrevet 11. april 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: Legevakten i Tønsberg ligger ikke på sykehuset, og den historien viste seg forøvrig å ikke holde vann.Tilsammen I Vestfold og Telemark er det 1 som har dødd av Corona. Når det er ca 2-300 innlagt på sykehus fordelt på hele landet, si da max 10 i Tønsberg, så viser det bare at hele denne frykten for overbelastning er totalt overdrevet. Anonymkode: 2ba73...dda Det eksisterer detaljstatistikk over dette tema. Det er 7 innlagt på sykehuset på Sykehuset i Vestfold. Anonymkode: 81bc1...9e5 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #92 Skrevet 11. april 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: Dette er det mest tullete argumentet jeg har hørt. Det er ikke hyttekommunene som har bestemt dette, det er regjeringen. Tror de regjeringen sitter og tenker hm, hvordan kan vi øke dødstallene i Norge? Det sier seg selv at det du spyr ut av deg bare er tull. Du glemmer å ta med dødsfallene som vil skje hvis helsevesenet i en regionen kollapser og ingen får noe hjelp. Anonymkode: ace97...fb3 Jeg tror regjeringen tenker "Hm... hvordan kan vi unngå et kommuneopprør". Politikerene slutter ikke å tenke politikk bare fordi det er en pandemi. Helseregionen som har størt sannsynlighet for å kollapse er Oslo, og hvis den kollapser så er det ingen andre regioner som kan hjelpe dem. Anonymkode: 81bc1...9e5 4
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #93 Skrevet 11. april 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Legevakten i Tønsberg ligger ikke på sykehuset, og den historien viste seg forøvrig å ikke holde vann.Tilsammen I Vestfold og Telemark er det 1 som har dødd av Corona. Når det er ca 2-300 innlagt på sykehus fordelt på hele landet, si da max 10 i Tønsberg, så viser det bare at hele denne frykten for overbelastning er totalt overdrevet. Anonymkode: 2ba73...dda Det var vel to døde sist jeg hørte. Det er jo en gledelig nyhet at vi hittil har klart å unngå overbelastning i helsevesenet, men det er ikke et argument for at frykten for overbelastning er overdrevet. Nå har vi jo satt inn ekstremt sterke tiltak for nettopp å unngå overbelastning, og når vi da klarer det er det jo helt idiotisk å bruke det som argument mot at overbelastning var en fare. Det blir som å vaksinere seg mot meslinger, og når du ikke får meslinger så sier du at det med risikoen for å få meslinger var overdrevet. Anonymkode: ace97...fb3 8
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #94 Skrevet 11. april 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror regjeringen tenker "Hm... hvordan kan vi unngå et kommuneopprør". Politikerene slutter ikke å tenke politikk bare fordi det er en pandemi. Helseregionen som har størt sannsynlighet for å kollapse er Oslo, og hvis den kollapser så er det ingen andre regioner som kan hjelpe dem. Anonymkode: 81bc1...9e5 Så for å få denne hytteteorien din til å passe så må du nærmest over på en konspirasjonsteori? Regjeringen var ikke så opptatt av å unngå kommuneopprør når de tvangssammenslo masse kommuner, og det var kommunene mye mer sinte over. Så det argumentet faller helt gjennom. Klart Oslo ville fått hjelp fra andre regioner hvis de trengte det, hvorfor skulle de ikke det? Anonymkode: ace97...fb3 6
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #95 Skrevet 11. april 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er det mest tullete argumentet jeg har hørt. Det er ikke hyttekommunene som har bestemt dette, det er regjeringen. Tror de regjeringen sitter og tenker hm, hvordan kan vi øke dødstallene i Norge? Det sier seg selv at det du spyr ut av deg bare er tull. Du glemmer å ta med dødsfallene som vil skje hvis helsevesenet i en regionen kollapser og ingen får noe hjelp. Anonymkode: ace97...fb3 Og nå har regjeringen opphevet forbudet fra 20 april og da må du bare godta at det kommer folk. Anonymkode: 1d880...eb9 3
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #96 Skrevet 11. april 2020 Just now, AnonymBruker said: Så for å få denne hytteteorien din til å passe så må du nærmest over på en konspirasjonsteori? Regjeringen var ikke så opptatt av å unngå kommuneopprør når de tvangssammenslo masse kommuner, og det var kommunene mye mer sinte over. Så det argumentet faller helt gjennom. Anonymkode: ace97...fb3 Under normale tider så hadde de nok vært mer villige til å godta et kommunopprør, men ikke midt under en pandemi. At myndighetene prøver å unngå at kommunene blir sure og de mister en haug med stemmer til SP er ikke akkuratt en konspirasjonsteori. Forbudet skjedde også etter at hyttekommunene klaget, FHI anbefalte aldri et slikt forbud. Quote Klart Oslo ville fått hjelp fra andre regioner hvis de trengte det, hvorfor skulle de ikke det? Poenget med å få vekk hyttefolket var sånn at de ikke belaster sykehusene i andre regioner. Men hvis de sykehusene må hjelpe Oslo, så vil de komme til å bli belastet uansett. Målet bør derfor være å redusere smitten, og ved å spre folk rundt så vil færre bli syke. Anonymkode: 81bc1...9e5 5
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #97 Skrevet 11. april 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg regner med at du har kilder på denne påstanden? Hvis enhver liten hyttekommune måtte bygge ut helsevesenet for å kunne håndtere en pandemi der alle hyttefolkene skulle regnes med, da hadde ikke noen fått bygge hytter siden det ikke hadde vært lønnsomt. Og til alle dere som skriker om grådige hyttekommuner som bare bryr seg om penger; Penger er DEN ENESTE GRUNNEN til at dere får bygge hytter. Vi har overhodet ingen interesse av dere hvis det ikke er lønnsomt. Hvorfor i all verden skulle vi det? Jeg spør virkelig helt oppriktig hva dere mener skulle være grunnen til at vi skulle ville ha dere her om det ikke var for lønnsomheten? Anonymkode: 36059...6aa Tja, kanskje for å bli mindre folkesky, sære og sneversynte? Alvorlig talt, det er en grunnleggende menneskerett å kunne bevege seg fritt og disponere sin egen eiendom. Om «dere» vil ha oss der er for meg helt uinteressant, på samme måte som jeg regner med at du drar til Oslo når det måtte passe for deg. Anonymkode: 2ba73...dda 5
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #98 Skrevet 11. april 2020 42 minutter siden, missmcbeal skrev: Du har litt tungt for det du? Dersom det faktisk er slik at hytteforbudet delvis er basert på frykt for å få smitte i sin kommune, hvorfor er det så feil egentlig? Selvfølgelig ønsker man ikke smitte inn i en kommune som ikke har smitte. Et familiemedlem av meg som jobber på et av landets sykehus ble i går satt i to ukers karentene. Han hadde vært kontakt med en pasient uten smittevernsutstyr, som senere visste seg å teste positivt for koronav. Det var ingen mistanke om koronasmitte på forhånd, og derfor var ikke vanlige smittevernsrutiner satt inn. Pasienten var innlagt for noe annet, og var sannsynligvis asymptomatisk for korona. Nå er flere på dette sykehuset satt i karantene. Forstår det du ikke hva dette utløser for helsevesenet dersom det samme skjer i sårbare hyttekommuner når man får inn en hytteeier med hjerteinfarkt, uten mistanke om corona, som senere viser seg å teste positivt for korona? Flere som er i kontakt i mellomtiden. Det er mangel på smittevernsutstyr og vanskelig nok. En eneste pasient kan sette mange mange helsearbeidere i karantene, dette er alvorlig for helseberedskapen! Du mener at jeg, WHO og FHI har tungt for det, men du har forstått det 😂😂😂 Anonymkode: 308da...27b 3
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #99 Skrevet 11. april 2020 Tror ikke på at TS har hytte. Bare en tråd for å sverte hytte eiere. Ingen selger hytta pga dette... Anonymkode: 639b6...ef3 5
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #100 Skrevet 11. april 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Penger er DEN ENESTE GRUNNEN til at dere får bygge hytter. Vi har overhodet ingen interesse av dere hvis det ikke er lønnsomt. Hvorfor i all verden skulle vi det? Jeg spør virkelig helt oppriktig hva dere mener skulle være grunnen til at vi skulle ville ha dere her om det ikke var for lønnsomheten? Anonymkode: 36059...6aa Da skyter dere selv i foten ved å jage hytteeierne vekk. Anonymkode: 07611...afe 3
Fremhevede innlegg