missmcbeal Skrevet 10. april 2020 #21 Skrevet 10. april 2020 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Etter alt det stygge som er sagt om oss hyttefolk skal i alle fall jeg aldri handle mer på de små lokalbutikkene, støtte utviklingslaget eller bidra med noe som helst i bygda der. Jeg har forståelse for hytteforbudet, og har ikke vært på hytta selv om den egentlig er i min bostedskommune. Det er alt hetsen av hyttefolk jeg er møkk lei av. Hvis vi virkelig er så plagsomme skal de slippe å se noe til oss. De fleste i bygda lever av hyttefolk og turister, så lykke til. Anonymkode: a0228...485 Du blir nok ikke savnet. Ingen bryr seg om pengene dine. 13
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #22 Skrevet 10. april 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når ting har fort seg, og dere skjønner at de har vært redde for egen og sambygdningers helsevesen og kapasitet, da støtter dere nok dem igjen. Selv om dere er sinna nå, og dine hyttenaboer ikke vil handle der til å begynne med, så regner jeg med at det er flere hytter der. De går nok ikke konk pga dere. Anonymkode: 07991...613 Det er faktisk ikke så mange hytter der, og butikken er allerede på randen av konkurs. Det er hyttefolket som har drevet utviklingslaget og kjøpt skuter til å tråkke skiløyper. De fleste vil nok ikke bidra mer. 8 minutter siden, mmd skrev: Hvorfor ble deres omtalt på Facebook-gruppa? Var det kanskje fordi dere hadde store problemer med å overholde hytteforbudet? Jeg bor i samme kommune som jeg har hytte i, men har ikke vært på hytta. Det skrev jeg allerede i det første innlegget mitt. Jeg har forståelse for hytteforbudet. Det de gjorde var å gå inn på hyttefolks Facebook for å sjekke om noen hadde vært på ferie i det siste. Så ble det lagt ut navn og bilde av de som var så uheldige å ha et feriebilde, med oppfordring til å ringe politet. Samme om feriebildene var 3 år gamle eller ikke. At bygda var så ufattelig utrivelige hadde jeg ikke anelse om, og hadde nok kuttet ut støtten for lenge siden om jeg visste det. Og for ordens skyld; det er ingen registrerte smittetilfeller i kommunen eller i nabokommunen. Anonymkode: a0228...485 11
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #23 Skrevet 10. april 2020 1 minutt siden, missmcbeal skrev: Du blir nok ikke savnet. Ingen bryr seg om pengene dine. Jo, ble faktisk nettopp sendt ut tiggemeldinger om vi kunne kjøpe lodd til påskelotteriet siden de tapte så mye penger på at påskearrangementet er avlyst. De få fastboende lever av hyttefolk. Anonymkode: a0228...485 7
Gjest Keikolina Skrevet 10. april 2020 #24 Skrevet 10. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/9v4ndW/har-paaskefjellet-for-seg-selv-ikke-med-glede-at-vi-gaar-her-alene Nei, stakkars hyttekommuner som ville holde turistene fra andre kommuner vekk. Dere fikk det som dere ønsket, så jeg håper ingen finner på å klage på tapte inntekter, konkurser, mm. Det er akkurat det dere ønsket dere og lå til rette for. Folk kunne spre seg litt og dra på hytta og det ville vært mer enn god plass for alle, men nei. Dere fikk som fortjent. Hilsen, en sint hytteeier som ikke gidder kjøre flere timer tur-retur for en dagstur. Jeg vil nok selge det hytta og kjøpe meg sekundær bolig et annet sted. Anonymkode: 07611...afe Grusomt at de heller vil ha levende mennesker enn penger, sykeste jeg har lest! Idioter!!!!
missmcbeal Skrevet 10. april 2020 #25 Skrevet 10. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jo, ble faktisk nettopp sendt ut tiggemeldinger om vi kunne kjøpe lodd til påskelotteriet siden de tapte så mye penger på at påskearrangementet er avlyst. De få fastboende lever av hyttefolk. Anonymkode: a0228...485 Du er ikke uerstattelig altså. Slutt og sett deg selv i en særstilling. Om du selger hytta di så vil du bli erstattet. Kanskje noen som mer enn gjerne kjøper lodd, uten å klage. 19
Bondo Skrevet 10. april 2020 #26 Skrevet 10. april 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo, ble faktisk nettopp sendt ut tiggemeldinger om vi kunne kjøpe lodd til påskelotteriet siden de tapte så mye penger på at påskearrangementet er avlyst. De få fastboende lever av hyttefolk. Anonymkode: a0228...485 Videresend det til meg. Jeg skal kjøpe lodd. Jeg kan skjønne at offentlig klaging er ubehagelig og at dere blir sure for det. Men dere har lagt litt opp til det selv ved å ikke følge tiltakene. 9
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #27 Skrevet 10. april 2020 Akkurat nå, missmcbeal skrev: Du er ikke uerstattelig altså. Slutt og sett deg selv i en særstilling. Om du selger hytta di så vil du bli erstattet. Kanskje noen som mer enn gjerne kjøper lodd, uten å klage. Kommer aldri til å selge hytta. Har vært i familien i generasjoner, opprinnelig kom familien min derfra. Så de blir aldri kvitt meg. Det er slik tilknytning de fleste hytteeierne har, og ja, jeg kjenner dem godt nok til å vite at det er kroken på døra for de fastboende. Blir enda en død og fraflyttet bygd, noe som egentlig er veldig trasig. Akkurat nå, Bondo skrev: Videresend det til meg. Jeg skal kjøpe lodd. Jeg kan skjønne at offentlig klaging er ubehagelig og at dere blir sure for det. Men dere har lagt litt opp til det selv ved å ikke følge tiltakene. Det var ingen tiltak, hytteeierne bor selv et annet sted i kommunen. Ingen har vært der likevel, hadde antakelig blitt skutt før vi kom oss i land der. Anonymkode: a0228...485 3
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #28 Skrevet 10. april 2020 Hyttekommuner og andre kommuner som har lokale karantenetiltak har kun seg selv å skylde, og bør ikke få ett øre ekstra fra staten. Dersom de faktisk verdsetter "liv fremfor økonomi", så får de også ta regninga selv. Anonymkode: cd372...27d 5
Bondo Skrevet 10. april 2020 #29 Skrevet 10. april 2020 (endret) 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kommer aldri til å selge hytta. Har vært i familien i generasjoner, opprinnelig kom familien min derfra. Så de blir aldri kvitt meg. Det er slik tilknytning de fleste hytteeierne har, og ja, jeg kjenner dem godt nok til å vite at det er kroken på døra for de fastboende. Blir enda en død og fraflyttet bygd, noe som egentlig er veldig trasig. Det var ingen tiltak, hytteeierne bor selv et annet sted i kommunen. Ingen har vært der likevel, hadde antakelig blitt skutt før vi kom oss i land der. Anonymkode: a0228...485 Bor ALLE hytteeierne i samme kommune? Denne Facebookgruppa skulle jeg likt å se! Og hvis det blir trasig som du sier, så kan vel du og dine hyttenaboer heller være de storsinnede da, og sørge for at det ikke blir en død og fraflyttet bygd! Endret 10. april 2020 av Bondo Skrivefeil 11
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #30 Skrevet 10. april 2020 2 minutter siden, missmcbeal skrev: Du er ikke uerstattelig altså. Slutt og sett deg selv i en særstilling. Om du selger hytta di så vil du bli erstattet. Kanskje noen som mer enn gjerne kjøper lodd, uten å klage. Noen som kjøper lodd uten å få lov å bruke hytta si og bli jaget vekk? Hva med kommunene med eiendomsskatt som også har hytter? Man kan ikke ha i pose og sekk må disse hyttekommunene forstå. Selvfølgelig vil de ha pengene mine. Derfor spames hytta mi ned hele tiden med reklamebrosjyrer for det ene og det andre, kjøp lokalt, støtt lokal næring, osv. Som AB over skrev - de fastboende lever av hyttefolk. Det gjelder ikke nok alle kommuner, men kommunene som har satset tungt på hytter, gjør nok det. Her må hyttekommunene endre holdninger. Istedet for å jage hytteeierne som gir dem penger og erklære dem uønsket, kunne de lett tilrettelagt så flere kan nyte hytta og unngå smittespredning. Men det skal tenkes kortsiktig gitt. Anonymkode: 07611...afe 6
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #31 Skrevet 10. april 2020 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Etter alt det stygge som er sagt om oss hyttefolk skal i alle fall jeg aldri handle mer på de små lokalbutikkene, støtte utviklingslaget eller bidra med noe som helst i bygda der. Jeg har forståelse for hytteforbudet, og har ikke vært på hytta selv om den egentlig er i min bostedskommune. Det er alt hetsen av hyttefolk jeg er møkk lei av. Hvis vi virkelig er så plagsomme skal de slippe å se noe til oss. De fleste i bygda lever av hyttefolk og turister, så lykke til. Anonymkode: a0228...485 Jeg har faktisk ikke sett noen snakke stygt om hytteeiere generelt. De hytteeierne folk ønsker dit peppern'n gror er de som mener at regler ikke bør gjelde for akkurat dem, siden de føler seg så forbanna viktige. 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er faktisk ikke så mange hytter der, og butikken er allerede på randen av konkurs. Det er hyttefolket som har drevet utviklingslaget og kjøpt skuter til å tråkke skiløyper. De fleste vil nok ikke bidra mer. Jeg bor i samme kommune som jeg har hytte i, men har ikke vært på hytta. Det skrev jeg allerede i det første innlegget mitt. Jeg har forståelse for hytteforbudet. Det de gjorde var å gå inn på hyttefolks Facebook for å sjekke om noen hadde vært på ferie i det siste. Så ble det lagt ut navn og bilde av de som var så uheldige å ha et feriebilde, med oppfordring til å ringe politet. Samme om feriebildene var 3 år gamle eller ikke. At bygda var så ufattelig utrivelige hadde jeg ikke anelse om, og hadde nok kuttet ut støtten for lenge siden om jeg visste det. Og for ordens skyld; det er ingen registrerte smittetilfeller i kommunen eller i nabokommunen. Anonymkode: a0228...485 Hvem var "de" som gjorde dette? Var det hele bygda, eller gir du nå hele bygda skylden for noe en eller to idioter har gjort, på samme måte som du klager over å få skylden for det andre hytteeiere gjør? Anonymkode: b0128...8c4 13
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #32 Skrevet 10. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har faktisk ikke sett noen snakke stygt om hytteeiere generelt. Anonymkode: b0128...8c4 Det er masse stygt om hytteeiere generelt. Du har ikke lest nok. Bare fordi man vil bruke det man har betalt for. Enig med AB over at hyttekommuner som har satt egne karantenetiltak ikke bør få ett øre fra staten ekstra. Anonymkode: 07611...afe 3
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #33 Skrevet 10. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen som kjøper lodd uten å få lov å bruke hytta si og bli jaget vekk? Hva med kommunene med eiendomsskatt som også har hytter? Man kan ikke ha i pose og sekk må disse hyttekommunene forstå. Selvfølgelig vil de ha pengene mine. Derfor spames hytta mi ned hele tiden med reklamebrosjyrer for det ene og det andre, kjøp lokalt, støtt lokal næring, osv. Som AB over skrev - de fastboende lever av hyttefolk. Det gjelder ikke nok alle kommuner, men kommunene som har satset tungt på hytter, gjør nok det. Her må hyttekommunene endre holdninger. Istedet for å jage hytteeierne som gir dem penger og erklære dem uønsket, kunne de lett tilrettelagt så flere kan nyte hytta og unngå smittespredning. Men det skal tenkes kortsiktig gitt. Anonymkode: 07611...afe Men så selg hytta di da. Slutt å syt og klag som en trassig 5 åring! Anonymkode: 15c53...888 10
Bondo Skrevet 10. april 2020 #34 Skrevet 10. april 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen som kjøper lodd uten å få lov å bruke hytta si og bli jaget vekk? Hva med kommunene med eiendomsskatt som også har hytter? Man kan ikke ha i pose og sekk må disse hyttekommunene forstå. Selvfølgelig vil de ha pengene mine. Derfor spames hytta mi ned hele tiden med reklamebrosjyrer for det ene og det andre, kjøp lokalt, støtt lokal næring, osv. Som AB over skrev - de fastboende lever av hyttefolk. Det gjelder ikke nok alle kommuner, men kommunene som har satset tungt på hytter, gjør nok det. Her må hyttekommunene endre holdninger. Istedet for å jage hytteeierne som gir dem penger og erklære dem uønsket, kunne de lett tilrettelagt så flere kan nyte hytta og unngå smittespredning. Men det skal tenkes kortsiktig gitt. Anonymkode: 07611...afe Du bor jo selv i hyttekommunen sier du. Tenk langsiktig da, og engasjer deg i politikken der. Ved neste pandemi har dere kanskje en annen løsning. 6
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #35 Skrevet 10. april 2020 Alle vet at lav helsekapasitet bare er et vikarierende argument. Den egentlige grunnen til at kommunene ikke vil ha hyttefolk er for å ikke få smitte innenfor kommunegrensa, akkurat det samme som søringkatantene. Enhver idiot forstår jo at man bare kan kjøre hjem om man får symptomer. Alle vet at covid blir verst 7-10 dager etter de første symptomene har kommet. Hytteforbudet er basert på frykt. Ikke fakta. Hilsen ikke-hytteeier, som synes det er for mye tullete beslutninger rundt omkring. Anonymkode: 308da...27b 17
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #36 Skrevet 10. april 2020 Akkurat nå, Bondo skrev: Bor ALLE hytteeierne i samme kommune? Denne Facebookgruppa skulle jeg likt å se! De aller fleste faktisk. Hytteeierne er etterkommerne av de som opprinnelig bodde der, men flytter derifra og inn til byen forrige generasjon. Noen bor selvfølgelig i andre kommuner, men de ville likevel ikke kommet før til sommeren. Og Facebook-gruppa er galskap, trenger ikke TV når man er medlem der. De klarer alltid å lage drama, men som oftest går det bare ut over en stakkars reineier som heldigvis ikke er medlem der selv. 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har faktisk ikke sett noen snakke stygt om hytteeiere generelt. De hytteeierne folk ønsker dit peppern'n gror er de som mener at regler ikke bør gjelde for akkurat dem, siden de føler seg så forbanna viktige. Hvem var "de" som gjorde dette? Var det hele bygda, eller gir du nå hele bygda skylden for noe en eller to idioter har gjort, på samme måte som du klager over å få skylden for det andre hytteeiere gjør? Anonymkode: b0128...8c4 De som sto i spissen var eierne av lokalbutikken, og resten hev seg raskt på. Var et par stykk som ba de roe seg, de ble kastet ut og kommentarene deres slettet. Ingen normal bygd dette, visste det bare ikke før nå. Anonymkode: a0228...485 4
Nerine_ Skrevet 10. april 2020 #37 Skrevet 10. april 2020 59 minutter siden, CAPS LOCK skrev: Det er masse ledig kapasitet på sykehusene i Norge, og antallet innleggelser går stadig nedover, så hytteforbudet er bare noe tull Er det så krise å ikke kunne bruke hytta denne ene påska? 3
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #38 Skrevet 10. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men så selg hytta di da. Slutt å syt og klag som en trassig 5 åring! Anonymkode: 15c53...888 Jo, det er bestemt. Venter bare på gunstig tidspunkt. Misunner ikke den som kjøper hytta for de kommer til å oppleve det same neste gang kommunen jager dem vekk. Synd at vi har hatt hytta i flere år nå og har modernisert den betraktelig, men vil heller være et sted jeg er velkommen og ikke jaget vekk. At kommunen opplever stadig nedgang i antallet fastboende hjelper ikke heller på økonomien. Anonymkode: 07611...afe
Bondo Skrevet 10. april 2020 #39 Skrevet 10. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alle vet at lav helsekapasitet bare er et vikarierende argument. Den egentlige grunnen til at kommunene ikke vil ha hyttefolk er for å ikke få smitte innenfor kommunegrensa, akkurat det samme som søringkatantene. Enhver idiot forstår jo at man bare kan kjøre hjem om man får symptomer. Alle vet at covid blir verst 7-10 dager etter de første symptomene har kommet. Hytteforbudet er basert på frykt. Ikke fakta. Hilsen ikke-hytteeier, som synes det er for mye tullete beslutninger rundt omkring. Anonymkode: 308da...27b Men det er ikke bare snakk om Korona! Hva om man får hjerneblødning. Skal du kjøre hjem? Hvis helsevesenet i kommunen allerede har mange smittede til behandling i tillegg til andre pasienter så blir det et press på dem, som dem de kanskje ikke har kapasitet til å ta seg av. 10
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #40 Skrevet 10. april 2020 4 minutter siden, Bondo skrev: Du bor jo selv i hyttekommunen sier du. Tenk langsiktig da, og engasjer deg i politikken der. Ved neste pandemi har dere kanskje en annen løsning. Nei, jeg bor ikke i hyttekommunen. Heldigvis. 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alle vet at lav helsekapasitet bare er et vikarierende argument. Den egentlige grunnen til at kommunene ikke vil ha hyttefolk er for å ikke få smitte innenfor kommunegrensa, akkurat det samme som søringkatantene. Enhver idiot forstår jo at man bare kan kjøre hjem om man får symptomer. Alle vet at covid blir verst 7-10 dager etter de første symptomene har kommet. Hytteforbudet er basert på frykt. Ikke fakta. Hilsen ikke-hytteeier, som synes det er for mye tullete beslutninger rundt omkring. Anonymkode: 308da...27b Dette. Ikke-gjennomtenkt beslutning! Anonymkode: 07611...afe 4
Fremhevede innlegg