Gå til innhold

Stakkars hyttekommuner. Or not.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/9v4ndW/har-paaskefjellet-for-seg-selv-ikke-med-glede-at-vi-gaar-her-alene

Nei, stakkars hyttekommuner som ville holde turistene fra andre kommuner vekk. Dere fikk det som dere ønsket, så jeg håper ingen finner på å klage på tapte inntekter, konkurser, mm. Det er akkurat det dere ønsket dere og lå til rette for. 

Folk kunne spre seg litt og dra på hytta og det ville vært mer enn god plass for alle, men nei. Dere fikk som fortjent.

Hilsen, en sint hytteeier som ikke gidder kjøre flere timer tur-retur for en dagstur. Jeg vil nok selge det hytta og kjøpe meg sekundær bolig et annet sted.

Anonymkode: 07611...afe

• Liker 27
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var jo ikke nok plass som var årsaken, men potensiell belastning på det lokale helsevesenet. 

• Liker 31
Skrevet
6 minutter siden, Nerine_ skrev:

Det var jo ikke nok plass som var årsaken, men potensiell belastning på det lokale helsevesenet. 

En merkelig forklaring all den tid det ikke er sykehus i alle kommuner, men bare i et lite mindretall

• Liker 14
Skrevet
1 minutt siden, CAPS LOCK skrev:

En merkelig forklaring all den tid det ikke er sykehus i alle kommuner, men bare i et lite mindretall

Mange av hyttekommunene hører til lokale sykehus som er betydelig mindre enn i storbyene. Også er det ikke bare snakk om i forhold til sykehus, men også lokal legevakt. 

• Liker 25
Skrevet
1 minutt siden, Nerine_ skrev:

Mange av hyttekommunene hører til lokale sykehus som er betydelig mindre enn i storbyene. Også er det ikke bare snakk om i forhold til sykehus, men også lokal legevakt. 

Det er masse ledig kapasitet på sykehusene i Norge, og antallet innleggelser går stadig nedover, så hytteforbudet er bare noe tull

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynner å lure på hvor miserable liv dere hytteeiere har hjemme i husene/leilighetene deres som ikke takler en liten periode uten å kunne dra på hytta. Høres ut som at dere har det helt forferdelig. Glad jeg ikke har hytte.

Anonymkode: aab70...f8f

• Liker 44
AnonymBruker
Skrevet

Etter alt det stygge som er sagt om oss hyttefolk skal i alle fall jeg aldri handle mer på de små lokalbutikkene, støtte utviklingslaget eller bidra med noe som helst i bygda der. Jeg har forståelse for hytteforbudet, og har ikke vært på hytta selv om den egentlig er i min bostedskommune. Det er alt hetsen av hyttefolk jeg er møkk lei av. Hvis vi virkelig er så plagsomme skal de slippe å se noe til oss. De fleste i bygda lever av hyttefolk og turister, så lykke til. 

Anonymkode: a0228...485

• Liker 27
AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/9v4ndW/har-paaskefjellet-for-seg-selv-ikke-med-glede-at-vi-gaar-her-alene

Nei, stakkars hyttekommuner som ville holde turistene fra andre kommuner vekk. Dere fikk det som dere ønsket, så jeg håper ingen finner på å klage på tapte inntekter, konkurser, mm. Det er akkurat det dere ønsket dere og lå til rette for. 

Folk kunne spre seg litt og dra på hytta og det ville vært mer enn god plass for alle, men nei. Dere fikk som fortjent.

Hilsen, en sint hytteeier som ikke gidder kjøre flere timer tur-retur for en dagstur. Jeg vil nok selge det hytta og kjøpe meg sekundær bolig et annet sted.

Sånne som deg har vært min store glede og underholdning i disse tider. Det er noe hysterisk morsomt med godt voksne folk som furter og sutrer som unger i trassalderen. Det som setter en ekstra morsom spiss på det er når dere truer med å selge hytta og ALDRI komme tilbake. Dere skjønner ikke at det er akkurat slike som dere det er en glede å bli kvitt? 

De aller fleste hyttefolk er trivelig og fornuftige mennesker, men i ethvert hyttefelt finnes det et råttent egg eller to. Folk som klager og sutrer, lager drama og problemer og forsurer et ellers hyggelig lite samfunn og som INGEN liker. Det er selvfølgelig akkurat dere som sutrer nå også. Så gjør alle en tjeneste. Selg hytta di! 😂

Anonymkode: 36059...6aa

• Liker 42
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Etter alt det stygge som er sagt om oss hyttefolk skal i alle fall jeg aldri handle mer på de små lokalbutikkene, støtte utviklingslaget eller bidra med noe som helst i bygda der. Jeg har forståelse for hytteforbudet, og har ikke vært på hytta selv om den egentlig er i min bostedskommune. Det er alt hetsen av hyttefolk jeg er møkk lei av. Hvis vi virkelig er så plagsomme skal de slippe å se noe til oss. De fleste i bygda lever av hyttefolk og turister, så lykke til. 

Dette er en uttales som ikke gir noe bedre syn på hytteeiere! 

Jeg har selv hytte, og den dagen jeg kan reise dit igjen, så skal jeg støtte de lokale der. 

Anonymkode: 07991...613

• Liker 40
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sa de som jobbet i lokalbutikken noe om dette? Har ikke sett det noe steder

Anonymkode: 5f0db...1cf

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi vil ikke kjøpe den hytta di

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette er en uttales som ikke gir noe bedre syn på hytteeiere! 

Jeg har selv hytte, og den dagen jeg kan reise dit igjen, så skal jeg støtte de lokale der. 

Vi har nok hytte på forskjellige plasser da. På Facebook-gruppa til bygda her har vi blitt hengt ut med navn og bilde, snakket dritt om og truet. Det er ikke mennesker jeg ønsker å noe med å gjøre. Så nei, for min del kan bare nærbutikken gå konkurs. De 30 fastboende som helst storhandler når de er på bytur kommer aldri til å klare og holde liv i den. De hyttenaboene jeg har snakket med er enig med meg. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal med glede handle i de lokale butikkene når hytteforbudet er over, og jeg støtter hyttekommunene 100%.

hilsen hytteeier som har hjemmepåske uten nag til noen!

Anonymkode: 15c53...888

• Liker 34
AnonymBruker
Skrevet

Sa de som jobbet i lokalbutikken noe om dette? Har ikke sett det noe steder

De som eier lokalbutikken i bygda mi var de første som var ute å skulle kjeppjage hyttefolk. Ironien er at de overlever på at vi handler på butikken deres + noen leieinntekter fra en hytte de har leid ut på Airbnb. De hadde faktisk turister der da korona brøt ut her i Norge. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har nok hytte på forskjellige plasser da. På Facebook-gruppa til bygda her har vi blitt hengt ut med navn og bilde, snakket dritt om og truet. Det er ikke mennesker jeg ønsker å noe med å gjøre. Så nei, for min del kan bare nærbutikken gå konkurs. De 30 fastboende som helst storhandler når de er på bytur kommer aldri til å klare og holde liv i den. De hyttenaboene jeg har snakket med er enig med meg. 

Når ting har fort seg, og dere skjønner at de har vært redde for egen og sambygdningers helsevesen og kapasitet, da støtter dere nok dem igjen. 
Selv om dere er sinna nå, og dine hyttenaboer ikke vil handle der til å begynne med, så regner jeg med at det er flere hytter der. De går nok ikke konk pga dere. 

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Lillehammer interkommunale legevakt har Hafjell, Kvitfjell, Skeikampen og Sjusjøen i sitt distrikt, en vanlig påske er helt på grensen av hva som tåles av pågang, så det forbudet var redningen for kommune helsetjenesten her iallefall. Så får bare noen av dere hytteeiere sutre og mene at forbudet var unødvendig, vi vet at det var helt nødvendig. Lillehammer sykehus har enda større nedslagsfelt. Turiststedene taper selvfølgelig stort på dette og ville nok helst hatt vanlig drift, men helse går først. 

Anonymkode: 41c34...62d

• Liker 25
Skrevet (endret)
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ble dere omtalt på Facebook-gruppa? Var det kanskje fordi dere hadde store problemer med å overholde hytteforbudet?

Endret av mmd
  • Liker 23
AnonymBruker
Skrevet

Så mye ufortjent hets av oss, hytteeiere, at det er til å le av. Det er nettopp våre penger som holder liv i deres samfunn. Når dere ønsker oss vekk, så ønsker dere konkurser velkommen. Nei, man kan ikke dra på hytta når som helst, man JOBBER og drar på hytta når man har tid og mulighet og PÅSKE er nettopp en slik periode - alle har fri og man har TID å være på hytta.

Gjett om jeg kommer til å handle i lokalbutikkene eller støtte på en annen måte de som ikke ønsker pengene mine. Det er bare tullete dette argumentet med belastet helsevesen. Man kan like greit sole seg på hytta i meget god avstand fra andre, man kan stå på ski i meget god avstand fra andre og man har hele fjellet for seg selv istedet for å bo trangt i storbyene. 

Det handler ikke om å kjede seg, jeg har mer enn nok å gjøre med familien. Det handler om å være smart og spre seg litt for å skape avstand mellom seg og andre. 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Lillehammer interkommunale legevakt har Hafjell, Kvitfjell, Skeikampen og Sjusjøen i sitt distrikt, en vanlig påske er helt på grensen av hva som tåles av pågang, så det forbudet var redningen for kommune helsetjenesten her iallefall. Så får bare noen av dere hytteeiere sutre og mene at forbudet var unødvendig, vi vet at det var helt nødvendig. Lillehammer sykehus har enda større nedslagsfelt. Turiststedene taper selvfølgelig stort på dette og ville nok helst hatt vanlig drift, men helse går først. 

Anonymkode: 41c34...62d

Kommunene rundt Lillehammer burde tenkt på dette før de bygde så mange hytter at det nesten ikke er til å bære for helsevesenet selv en vanlig påske.

Anonymkode: 4d183...dc1

• Liker 11
Skrevet (endret)

Dere hytteeiere som nå er drittlei kommunen dere har hytte i. Hvorfor selger dere ikke hytta når tiltakene er fjernet? Hvorfor ha hytte et sted som man hater? Eller enda bedre: bytt hytte med noen av de andre sure hytteeierne i en annen kommune. Vinn-vinn. 

Ja, jeg har hytte. Og jeg skjønner at med et veldig smittsomt virus som er i omløp, da er det best å være hjemme og ikke belaste helsevesenet i kommunen jeg har hytte. 
Dette er forresten ikke noe beboerne i kommunene har sittet og blitt enig om over fredagstacoen. Dette er noe regjeringen i samråd med eksperter har kommet fram til. 

Endret av Bondo
Manglet et ord.
  • Liker 25
  • Opprett ny...