AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #1 Skrevet 10. april 2020 Hei, Jeg har bedt NAV fastsette barnebidrag. Far skrev en mail til meg da han truer meg med at dette kommer til å bli dyrt for barna fordi han skal ta opp lån og skal viderefakturere barna når de får arven fra oldemor når de blir 18. Far tjener ca 1 million p/år. Jeg tjener ikke i nærheten av det. Jeg antar at han kan ikke gjøre dette og at det er fullstendig ulovlig iom at barnebidrag er til bidragspliktig og ikke noe barna skal sitte og nedbetale i framtiden. Anonymkode: 785b8...259
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 Populært innlegg #2 Skrevet 10. april 2020 Barna kan selvsagt ikke faktureres for fars forsørgerplikt. Snakk med nav eller jurist over påske. Anonymkode: 5bda2...d06 61
Populært innlegg Kontormus Skrevet 10. april 2020 Populært innlegg #3 Skrevet 10. april 2020 Du kan koste på deg en god latter! Men mailen tar du vare på. Han kan selvsagt ikke fakturere dem for å bli forsørget! Han er jo helt på jordet... 69
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #4 Skrevet 10. april 2020 Ta vare på den mailen! Og vis den til en advokat, så får han/hun seg en god latter. Fyren er jo helt på jordet, og driter seg totalt ut. Anonymkode: 380c8...d6b 45
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #5 Skrevet 10. april 2020 Å maile noen i affekt er ikke noe sjakktrekk. Ta vare på mailen. Anonymkode: 67491...c33 40
Illuminatum Skrevet 10. april 2020 #6 Skrevet 10. april 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei, Jeg har bedt NAV fastsette barnebidrag. Far skrev en mail til meg da han truer meg med at dette kommer til å bli dyrt for barna fordi han skal ta opp lån og skal viderefakturere barna når de får arven fra oldemor når de blir 18. Far tjener ca 1 million p/år. Jeg tjener ikke i nærheten av det. Jeg antar at han kan ikke gjøre dette og at det er fullstendig ulovlig iom at barnebidrag er til bidragspliktig og ikke noe barna skal sitte og nedbetale i framtiden. Anonymkode: 785b8...259 Om der ikke er testamentet direkte til barna så arver vel barn gjennom besteforeldre og far? 15
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #7 Skrevet 10. april 2020 Jeg ville sendt mailen til oldemor og x svigermor å spørre om de vet hvor grisk barnebarnet og sønnen er. Anonymkode: 1c358...f29 37
Gjest Alterego666 Skrevet 10. april 2020 #8 Skrevet 10. april 2020 Ta utskrift av e-post og heng den i ramme på veggen for latter og spott.
Ulrikke Skrevet 10. april 2020 #9 Skrevet 10. april 2020 Ta vare på mailen og ellers ignorer truslene hans! Selvfølgelig skal ikke barna betale tilbake det det koster en forelder å ha barn! Han skjønner ikke at pengene går til barna, men tror det er du som skal leve i luksus hvis han betaler (gjetter jeg). 13
Peter007 Skrevet 11. april 2020 #10 Skrevet 11. april 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei, Jeg har bedt NAV fastsette barnebidrag. Far skrev en mail til meg da han truer meg med at dette kommer til å bli dyrt for barna fordi han skal ta opp lån og skal viderefakturere barna når de får arven fra oldemor når de blir 18. Far tjener ca 1 million p/år. Jeg tjener ikke i nærheten av det. Jeg antar at han kan ikke gjøre dette og at det er fullstendig ulovlig iom at barnebidrag er til bidragspliktig og ikke noe barna skal sitte og nedbetale i framtiden. Anonymkode: 785b8...259 Detter er vel en måte å si fra om hvordan han føler det nå. Formelt kan en iķke trekke fra barnebidrag på arv. Men det er selvsagt mulig å gi de kun minste delen. Den som har formue kan selvsagt bruke opp formuen før døden inntreffer. Gi bort arven i passe gaver til andre barn og damer 😉. Han kunne kanskje bli gift med ei dame fra Russland eller Filippinene som liker bruke og sende penger til hjemlandet. Han kan gå personlig konkurs av forskjellige årsaker før han dør. Det er så mange usikre faktorer. Men hvorfor så opptatt arv nå? Er far til barna sterkt formuende? 4
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #11 Skrevet 11. april 2020 Hvorfor er han så sint på deg? Anonymkode: 9735c...caf 3
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #12 Skrevet 11. april 2020 Haha for en nisse 😂 så klart han ikke kan fakturere sine egne barn for bidrag han har betalt 😂🤣 Anonymkode: a8381...2f4 15
Gjest WhisperingWind Skrevet 11. april 2020 #13 Skrevet 11. april 2020 Svar «ok» Og så får han ta den kampen mot barna sine og advokat når de fyller 18 om han ønsker det🙄😂
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #14 Skrevet 11. april 2020 24 minutter siden, Peter007 skrev: Detter er vel en måte å si fra om hvordan han føler det nå. Formelt kan en iķke trekke fra barnebidrag på arv. Men det er selvsagt mulig å gi de kun minste delen. Den som har formue kan selvsagt bruke opp formuen før døden inntreffer. Gi bort arven i passe gaver til andre barn og damer 😉. Han kunne kanskje bli gift med ei dame fra Russland eller Filippinene som liker bruke og sende penger til hjemlandet. Han kan gå personlig konkurs av forskjellige årsaker før han dør. Det er så mange usikre faktorer. Men hvorfor så opptatt arv nå? Er far til barna sterkt formuende? Tror ikke det har noe med om hvorvidt far er sterkt formuende eller ikke. Sånn jeg forstår det får barna arv etter oldemoren når de blir myndige. Far vet om dette og truer med at barna skal betale han tilbake barnebidraget fra denne arven. Lenger ut på jordet kommer man vel ikke 🤦♀️ Anonymkode: 6229e...708 14
Peter007 Skrevet 11. april 2020 #15 Skrevet 11. april 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Tror ikke det har noe med om hvorvidt far er sterkt formuende eller ikke. Sånn jeg forstår det får barna arv etter oldemoren når de blir myndige. Far vet om dette og truer med at barna skal betale han tilbake barnebidraget fra denne arven. Lenger ut på jordet kommer man vel ikke 🤦♀️ Anonymkode: 6229e...708 Det var nye opplysninger at arven kommer fra oldemor. Det vi iķke vet nå er om oldemor er i live nå. Hvis oldemor er i live kan dette endres. Arv til oldebarn kommer først til anvendelse når barna hennes evt.etterfølgere har fått sin pliktdel. 2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #16 Skrevet 11. april 2020 Viderefakturere utgifter på et lån i hans navn til andre myndige personer, bare fordi de har penger? Lån er personlig, man kan ikke bare plukke ut andre og viderefakturere dem. Det finnes ingen kontrakt som tilsier at de går med på en slik avtale, og hvis det hadde gjort det, så kan den bestrides i retten fordi forsørgerplikten ligger på far. Mulig det går an å manipulere med å endre testamente, hvis oldemor lever. Er hun død, så skal arven fordeles til barna som bestemt. Anonymkode: f2ba8...4ea 4
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #17 Skrevet 11. april 2020 Du bør anmelde han for å prøve å lure seg unna barnebidrag på den sleipeste og jævligste måten. Ingen samarbeidsvilje å spore hos far, og dette bør jo tale godt i din favør om du ønsker å ta kampen om full omsorg. Anonymkode: fc112...39b 12
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #18 Skrevet 11. april 2020 Utrolig at far ikke vil betale for barna sine, stakkars unger. Anonymkode: 9cf59...f23 10
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #19 Skrevet 11. april 2020 Videresend mailen til foreldrene hans. Anonymkode: 56ba0...5ab 12
AnonymBruker Skrevet 11. april 2020 #20 Skrevet 11. april 2020 1 time siden, Peter007 skrev: Det var nye opplysninger at arven kommer fra oldemor. Det vi iķke vet nå er om oldemor er i live nå. Hvis oldemor er i live kan dette endres. Arv til oldebarn kommer først til anvendelse når barna hennes evt.etterfølgere har fått sin pliktdel. Nye opplysninger at arven kommer fra oldemor? Det står jo i hi. Forøvrig er det revnende likegyldig for ts sitt spørsmål. Hun lurer på om far kan etterfakturere barna for betalt barnebidrag og svaret på det er nei. Anonymkode: 6229e...708 22
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå