Gå til innhold

"Sinte" folk som henger ut andre for å ikke bry seg om koronaviruset

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter over 3 uker med strenge tiltak der den vanlige nordmann i praksis er isolert i sitt eget hjem, har jeg fulgt med i mediebildet, og bitt meg merke i "sinte" folk som med jevne mellomrom legger ut "sinte videoer" der de hudfletter idiotene som tilsynelatende ikke bryr seg om tiltakene som iverksettes. De nedlatende holdningene og "jeg vet best"-holdningene kommer tydelig til syne mens de lirer av seg det ene ukvemsordet etter det andre for å beskrive hvor idotiske og dumme alle de andre er som ikke er så flinke som jeg.

Hver gang disse videoene dukker opp, har jeg søkt opp personene på facebook og i mediene for øvrig og likhetene er påfallende;

• Det ALLE har til felles, og da mener jeg ALLE som jeg har sjekket, har fortsatt en jobb å gå til, og de har en sikker jobb å gå til. Med andre ord trenger de ikke bekymre seg for sin personlige økonomi, og vet at de kommer seg gjennom denne krisa, uansett hvor lenge den varer, med fullt påfyll på bankkonto hver eneste måned. De behøver ikke tenke på hvordan de skal betale de faste utgiftene sine, og de trenger ikke å være redd for at namsmannen skal banke på døra for å legge beslag på bolig eller andre pantsatte eiendeler.
  • De har alle sammen et fellesskap i sitt private liv. De har folk de bor sammen med, og har familie. De trenger dermed heller ikke kjenne på ensomheten av å være helt alene, uten kontakt med andre mennesker.
  • De er friske (i allefall friske nok til å være i full jobb).
  • De bor gjerne i moderne boliger og har en komfort som mange nok vil misunne dem (basert på bilder på SoMe).
  • De bruker svært nedlatende ord om de som ikke er like flinke som dem selv. Gjerne "idiot", "forbanne brødhuer" eller "se til hevelte å holde der hjemme, det er faen ikke så vanskelig".
  • Neivel, hva vet de hvor vanskelig eller lett det er? Siden de her i full jobb, vil jeg anta at de heller ikke sliter med alvorlig depresjon eller andre psyksike lidelser. Hvis de på ramme alvort tror at det er "jævlig lett" å være hjemme 24 timer i døgnet på ubestemt tid, etter å ha hatt jevnlig samtaler og hjelp av psykolog, så er det i beste fall ufattelig arrogant, i verste fall bare ondskap.

Og her kan det nevnes mye mer, men jeg stopper der.

Det nytter faktisk ikke å fremstå som bøller når man skal fortelle folk hva de synes. Det er helt ok å si at man er uenig, og at man selv ikke ville gjort ditt eller datt, men så får man stanse der. De må slutte å legge seg opp i hva andre mennesker gjør, og slutte å fremheve seg selv som de englene som gjør alt rett.

Er så dritt lei av at det er de suksessrike menneskene med 100% sikkerhet i livet sitt som skal fortelle alle andre hva de skal og ikke skal gjøre. For å bruke deres egen sjargong: Se til helvete å kutt ut med å trykke folk ned i dritten!!

https://www.vgtv.no/video/195429/refser-nordmenn-hold-dere-til-helvete-hjemme

Anonymkode: 4def7...2e3

• Liker 14
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Og ikke heng ut enkeltmennesker, skjær heller alle over én kam!

(Ironi, hvis uklart; parafrasert fra videoen du linket til.)

Anonymkode: 3795e...bee

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Etter over 3 uker med strenge tiltak der den vanlige nordmann i praksis er isolert i sitt eget hjem, har jeg fulgt med i mediebildet, og bitt meg merke i "sinte" folk som med jevne mellomrom legger ut "sinte videoer" der de hudfletter idiotene som tilsynelatende ikke bryr seg om tiltakene som iverksettes. De nedlatende holdningene og "jeg vet best"-holdningene kommer tydelig til syne mens de lirer av seg det ene ukvemsordet etter det andre for å beskrive hvor idotiske og dumme alle de andre er som ikke er så flinke som jeg.

Hver gang disse videoene dukker opp, har jeg søkt opp personene på facebook og i mediene for øvrig og likhetene er påfallende;

• Det ALLE har til felles, og da mener jeg ALLE som jeg har sjekket, har fortsatt en jobb å gå til, og de har en sikker jobb å gå til. Med andre ord trenger de ikke bekymre seg for sin personlige økonomi, og vet at de kommer seg gjennom denne krisa, uansett hvor lenge den varer, med fullt påfyll på bankkonto hver eneste måned. De behøver ikke tenke på hvordan de skal betale de faste utgiftene sine, og de trenger ikke å være redd for at namsmannen skal banke på døra for å legge beslag på bolig eller andre pantsatte eiendeler.
  • De har alle sammen et fellesskap i sitt private liv. De har folk de bor sammen med, og har familie. De trenger dermed heller ikke kjenne på ensomheten av å være helt alene, uten kontakt med andre mennesker.
  • De er friske (i allefall friske nok til å være i full jobb).
  • De bor gjerne i moderne boliger og har en komfort som mange nok vil misunne dem (basert på bilder på SoMe).
  • De bruker svært nedlatende ord om de som ikke er like flinke som dem selv. Gjerne "idiot", "forbanne brødhuer" eller "se til hevelte å holde der hjemme, det er faen ikke så vanskelig".
  • Neivel, hva vet de hvor vanskelig eller lett det er? Siden de her i full jobb, vil jeg anta at de heller ikke sliter med alvorlig depresjon eller andre psyksike lidelser. Hvis de på ramme alvort tror at det er "jævlig lett" å være hjemme 24 timer i døgnet på ubestemt tid, etter å ha hatt jevnlig samtaler og hjelp av psykolog, så er det i beste fall ufattelig arrogant, i verste fall bare ondskap.

Og her kan det nevnes mye mer, men jeg stopper der.

Det nytter faktisk ikke å fremstå som bøller når man skal fortelle folk hva de synes. Det er helt ok å si at man er uenig, og at man selv ikke ville gjort ditt eller datt, men så får man stanse der. De må slutte å legge seg opp i hva andre mennesker gjør, og slutte å fremheve seg selv som de englene som gjør alt rett.

Er så dritt lei av at det er de suksessrike menneskene med 100% sikkerhet i livet sitt som skal fortelle alle andre hva de skal og ikke skal gjøre. For å bruke deres egen sjargong: Se til helvete å kutt ut med å trykke folk ned i dritten!!

https://www.vgtv.no/video/195429/refser-nordmenn-hold-dere-til-helvete-hjemme

Anonymkode: 4def7...2e3

Dette er jo nordmenn i et nøtteskall. Vi er konfliktsky som få i person, men vi har blitt verdens mest bøllete folkeslag på nett.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hør hør! De samme folkene driver og dikter opp egne regler som ikke er i samsvar med myndighetenes regler.

La de mure seg inne sier jeg, så får vi andre brette opp ermene etter påske og redde det som er igjen av samfunnet

Anonymkode: 51ef0...74f

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Du MÅ ikke sitte inne 24 timer i døgnet!

Ut å tren, det er fullt lovlig.

Vi har internett og tlf, ergo er det lett å holde kontakten med folk.

Sitter du inne og syns synd på deg selv nå, gjør du det ellers og.

Anonymkode: 267b3...897

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Dette er skrullingene som hamstret hermetikk og nå er de sure fordi andre kjøper ferske varer, mens de sitter der med tomatbønner og spaghetti på boks. 

Anonymkode: 57bcd...b02

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Har litt annerledes inntrykk. De jeg ser tar av på dette, er folk uten noe særlig til liv. De tar av på at de "er med på en DUGNAD!!" og skriver utallige innlegg i div koronagrupper. Livet deres får et lite løft av å endelig være del av noe. 

Anonymkode: 5bc35...97e

• Liker 8
Skrevet

Hva forventer du? En stort flertall i dette landet er idioter. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er på mange måter enig med deg, og jeg synes det er nesten skremmende hvor ensidige enkelte kan bli (ensidig som i at kun deres mening er den korrekte, alle andre tar feil). Skulle ønske folk kunne nyansert seg litt, sett ting fra andres perspektiver også. En kort kommentar til videoen referert til: hun sier ofte at man skal ta sak og ikke person, men må innrømme at jeg syns hun ofte gjør det motsatte selv. Og det er dumt, fordi hun har noen poenger.

Anonymkode: 78ca0...efc

AnonymBruker
Skrevet

La meg få ha a la caprien min i fred!!

Anonymkode: be1ff...d85

AnonymBruker
Skrevet

Er mange nordmenn som ikke hadde taklet en uførs hverdag i 10 år har jeg oppdaget. Makan til syting har jeg aldri sett før. Folk med og uten barn som absolutt må ha ferie opplevelser, og gjør alt for å utnytte smutthullene. 

Anonymkode: 77890...2b4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er mange nordmenn som ikke hadde taklet en uførs hverdag i 10 år har jeg oppdaget. Makan til syting har jeg aldri sett før. Folk med og uten barn som absolutt må ha ferie opplevelser, og gjør alt for å utnytte smutthullene. 

Anonymkode: 77890...2b4

Hva har dette med tråden å gjøre? Eller er du en av de sinte?

Anonymkode: 57bcd...b02

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Fatter ikke at folk bryr seg om disse emosjonelle hysterikerne. La de rope og skrike så mye de vil. 

Anonymkode: 42b9b...5be

• Liker 3
  • Opprett ny...