Gå til innhold

Kattungen biter på ledningene

Anbefalte innlegg

Gjest Darcy
Skrevet

Min ti uker unge kattunge klør visst i tennene....Han gnager over ledninger, gnager på vinstativet, og stort sett alt annet han kommer over..

Jeg regner med det er normalt og at det går over snart, men når ?

Jeg har skaffet han en pinne som han forhåpentligvis kan gnage på istedenfor å gå løs på inventaret...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:o Hvis du ikke vil den skal fortsette med det, så må du gi klar beskjed om at den ikke får lov.

Gjest Darcy
Skrevet

Ja, jeg jager han vekk så godt jeg kan, men han er jo hjemme alene på dagen når jeg er på jobb, og ledninger det har vi omtrent overalt.

Har prøvd å henge opp ledningene så godt jeg kan og sperre tilgangen til de verste stedene, men han er både leken og klør i tennene, så han syns visst dette er ganske gøy, han leker med dem og tygger i dem på en gang.

Jeg har hørt om tipset med spruteflaske med vann, og det går vel an å prøve, men bortsett fra det og å si strengt nei, så er det vel ikke så mye jeg får gjort..

Skrevet

Jeg ville satset på vannsprut. Mine foreldre fikk avvent kattungen deres med å klore på møblene ganske kjapt ved hjelp av den metoden...

Det kan jo være farlig for katten også, å bite på ledninger, mener jeg. :-?

Skrevet
Jeg ville satset på vannsprut. Mine foreldre fikk avvent kattungen deres med å klore på møblene ganske kjapt ved hjelp av den metoden...

Det kan jo være farlig for katten også, å bite på ledninger, mener jeg. :-?

Ja, må få den til å slutte med det.

Når du er hjemme så må du gjøre det ubehagelig for den å gnage (sikker på at det ikke er rotte forresten? :klø: )...enten med vannsprut...eller fy/nei og løfte litt "hardt" bort fra der den gnager og bort til noe den får lov å gnage på...og da må det være det "snillepusklapping" når den ganger der den får lov.

Skrevet

Dynk en bomullsdott med eddik og smør på ledningene. Funker ihvertfall bra for valper :-)

Gjest Spacegirl
Skrevet

Huff det kan være farlig for katten å bite på ledningene... Jeg hadde en kattunge som bet gjennom en ledning en gang, og da fikk den strøm i seg + brannskader i munnen. Men skjønner jo at det er vanskelig å få den fra å bite. Her kan det være at jeg tar feil, men jeg mener å ha hørt at de selger et eller annet på dyrebutikken som du kan spraye på de stedene som du vil at katten skal holde seg unna. Men det er det sikkert andre som vet mer om enn jeg :wink:

Gjest Darcy
Skrevet

Takk for alle tips, jeg skal prøve både eddikk på ledningene og sprute på han med vannflaske....Håper han lærer.

Om det hadde fantes noe spesielt middel for å få han til å holde seg unna hadde jo det vært helt flott..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...