Gå til innhold

Tips til nikotinfri snus? Hjelp til snusslutt.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ikke snust de siste 3 dagene. Går på veggen. Må ha nikotinfri i en overgangsperiode, men har aldri prøvd det før. Har noen tips? Onico eller Kick Up? Selges feks Kick Up Real White på Rema eller Joker? Andre ideer? 

Hvordan var din opplevelse av å slutte? Trenger noen "historier" så jeg vet hvordan andre har hatt det:) Aldri prøvd å slutte selv, men nå skal jeg. Synes det er helt forferdelig, men motivasjonen (bedre helse) er stor, så får vel bare holde ut.

Klem til alle eks-snusere og forsøks-sluttere:klem:

Anonymkode: 52e9f...294

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du må bare stå i det! Ikke gi opp!! Første 2 ukene er harde....men så går det over.

Nå har du virkelig lært hva du ALDRI sakl starte med igjen!!

Spis frukt når du kjenner suget, drikk vann. Snakk med deg selv mentalt, at du aldri skal gi opp. Dette klarer du!!

Anonymkode: e69c3...275

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Legge til at jeg slutta for 1år siden, etterpå har jeg tenkt på hvor DUM jeg var!!

Som brukte masse penger på avhengighet, jeg er SÅ FLAU!!!

Mitt neste prosjekt nå er å kutte ut alkohol, ikke drukket alkohol siden desember i fjor. 

🙂 

Anonymkode: e69c3...275

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sluttet hardt å brutalt da jeg ble uplanlagt gravid😜 gikk overraskende greit egentlig. Men vet ikke om det er å anbefale alle🤭

Begynte igjen 3 år etterpå😏 må lurer jeg på hvor jeg skal hente motivasjon til å slutte. Har prøvd nikotinfri, hjalp ingenting. Nikotintyggis hjalp noe, men... jeg snuser enda.

Lykke til, du har sikkert mer viljestyrke enn meg😜

Anonymkode: 9724e...572

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har «sluttet» flere ganger. Det er ikke så vanskelig å slutte, men å holde seg etterpå er verre. Syns nikotintyggis er bedre enn Onico og lignende. Har sluttet igjen nå for å få kjæresten til å slutte med røyk, det er iallfall god motivasjon 😅

Anonymkode: bb4f2...116

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg sluttet i romjulen siden jeg planla å bli gravid. Brukte kick up real white som erstatning, fungerte greit. Ble gravid i mars, måtte da slutte med juksesnusen også siden den inneholder ginseng. 

Det var grusomt de første 14 dagene etter snusslutt, jeg fungerte nesten ikke på jobb. Hodepine, intenst sug og rett og slett sterkt ubehag i hele kroppen. 

Det er snart 4 måneder siden jeg sluttet, men opplever fortsatt øyeblikk der jeg får veldig lyst på snus. 

Anonymkode: f619e...cb1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer vel litt an på hva du pleide å snuse? 

Jeg syntes onico var beste nikotinfrie hverdagsalternativ til skruf fresh white, men likte også blackshot innimellom fordi den svei så godt. Handlet nikotinfritt på nett, der er det så mye bedre utvalg!

Masse lykke til! Det er sååå verdt det!  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ufordragelig

jeg snuste i 8 år før jeg en dag bestemte meg for å prøve å slutte. altså jeg BESTEMTE meg for å prøve. Fikk jeg sove så var det ENESTE kravet på om jeg slutta eller ikke. Jeg fikk sove, og dermed var det en ENKEL sak å slutte. Jeg snuste løs snus, opptil 3 bokser i uka kjøpt i sverige.

Du må simpelthen bare BESTEMME deg og slutte å syte å grine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TS her.

Tusen takk for svar og motivasjon alle sammen! Nå har det gått en uke, jeg var supermotivert i begynnelsen, så de første dagene gikk fint. Trente hver dag. Nå er suget så intenst at jeg ikke får sove, som @Ufordragelig nevner... Det er så rart for jeg var HELT sikker på at jeg aldri skulle snuse igjen, at jeg var finito, men i natt føles det liksom ikke så farlig å bare kjøpe en boks "til å ha på lur". Sjuke greier at tankegangen kan snu så fort, så skjønner veldig godt dere som sier at det er lettere å slutte enn å holde ut over tid. 

Men dere er gode, skal klare det! Savner "avslapningen" det ga veldig. Noen som vet når det begynner å lette litt? 14 dager? Klarer ikke å tenkte på noe annet, selv på løpetur. Må si jeg gleder meg til det gir seg noe. Snuste 1 boks Skruf fresh dagen tidligere, men har ingen fysiske abstinenser annet enn at jeg ikke får sove, så er vel heldig sånn sett. Er bare det psykiske ønsket og tankene som er forjævlig. Har ikke vært åpne butikker, så skal kjøpe Onico i morgen og se om det letter litt på suget🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ufordragelig
26 minutter siden, AnonymBruker said:

TS her.

Tusen takk for svar og motivasjon alle sammen! Nå har det gått en uke, jeg var supermotivert i begynnelsen, så de første dagene gikk fint. Trente hver dag. Nå er suget så intenst at jeg ikke får sove, som @Ufordragelig nevner... Det er så rart for jeg var HELT sikker på at jeg aldri skulle snuse igjen, at jeg var finito, men i natt føles det liksom ikke så farlig å bare kjøpe en boks "til å ha på lur". Sjuke greier at tankegangen kan snu så fort, så skjønner veldig godt dere som sier at det er lettere å slutte enn å holde ut over tid. 

Men dere er gode, skal klare det! Savner "avslapningen" det ga veldig. Noen som vet når det begynner å lette litt? 14 dager? Klarer ikke å tenkte på noe annet, selv på løpetur. Må si jeg gleder meg til det gir seg noe. Snuste 1 boks Skruf fresh dagen tidligere, men har ingen fysiske abstinenser annet enn at jeg ikke får sove, så er vel heldig sånn sett. Er bare det psykiske ønsket og tankene som er forjævlig. Har ikke vært åpne butikker, så skal kjøpe Onico i morgen og se om det letter litt på suget🤞

Når jeg sier ikke få sove da mener jeg ikke at det er vanskelig å få sovne, jeg mener at man ikke for sove i det HELE tatt. Altså helt søvnløs natt med kasting rundt i sengen og førtihundre ganger på do.

Sånn trodde jeg det var for meg, at snusen ga meg en avslappelse i kroppen som gjorde det mulig å få, til slutt, sovne. Men etter at jeg slutta merkte jeg det at det var kun en midlertidig avslappelse snusen gav meg og den i det lange løpet var stor årsak til uro og ubalanse i kroppen. Nå 2.5 år senere sover jeg mye bedre.

Bit sammen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...