Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 Populært innlegg #1 Skrevet 10. april 2020 Som barnehagelærer er jeg helt i sjokk. Jeg er sint, lei meg, skuffet og ganske overasket over hetsen barnehageansatte blir utsatt for her inne i det siste. Det er mennesker som jobber med språkstimulering, sosial kompetanse - hjelper barn som trenger det inn i lek, de trøster barna deres når de er lei seg, skifter på de, tørker snørr, oppdager barn med spesielle behov og barn som lever under omsorgssvikt. Pedagoger, assistenter og barne og ungdomsarbeider blir beskrevet som et lavstatusyrket, barnehagelærerutanningen kan man lese seg opp til hvis man googler uansett, barnehageansatte er late og irriterende. Noen er til og med sure på barnehageansatte og lærere for barnehagen og skolen er stengt. Det er innlegg her daglig om at de burde fått sparken, de burde bli permitert. Som mor er jeg overasket over at dere i det hele tatt velger å la mennesker dere misliker og ønsker vondt skal ta vare på barna deres? De som har slike meninger er også de som skal stå utenfor døren til barnehagen så fort den åpner. Anonymkode: 0fff2...71c 70
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #2 Skrevet 10. april 2020 Uff 😔 Jeg har ikke vært aktiv her inne, så har ikke sett det du leser. Men så vondt at noen uttaler seg sånn!😢 Jeg bare ELSKER de ansatte i vår barnehage. Makan til fantastisk dyktig og flott gjeng! Tar av meg hatten! 🥰 Anonymkode: 79d95...212 31
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #3 Skrevet 10. april 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som barnehagelærer er jeg helt i sjokk. Jeg er sint, lei meg, skuffet og ganske overasket over hetsen barnehageansatte blir utsatt for her inne i det siste. Det er mennesker som jobber med språkstimulering, sosial kompetanse - hjelper barn som trenger det inn i lek, de trøster barna deres når de er lei seg, skifter på de, tørker snørr, oppdager barn med spesielle behov og barn som lever under omsorgssvikt. Pedagoger, assistenter og barne og ungdomsarbeider blir beskrevet som et lavstatusyrket, barnehagelærerutanningen kan man lese seg opp til hvis man googler uansett, barnehageansatte er late og irriterende. Noen er til og med sure på barnehageansatte og lærere for barnehagen og skolen er stengt. Det er innlegg her daglig om at de burde fått sparken, de burde bli permitert. Som mor er jeg overasket over at dere i det hele tatt velger å la mennesker dere misliker og ønsker vondt skal ta vare på barna deres? De som har slike meninger er også de som skal stå utenfor døren til barnehagen så fort den åpner. Anonymkode: 0fff2...71c Jeg skryter av barnehageansatte og pedagogene. De gjør en viktig jobb og føler at gutten min blir godt tatt vare på ❤️ Dere gjør en god jobb 💪 Anonymkode: c7554...c97 14
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #4 Skrevet 10. april 2020 Barnehagelærere og andre ansatte i barnehager har en av verdens viktigste jobber. Dere er verdifulle. Anonymkode: 1074c...b91 19
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #5 Skrevet 10. april 2020 Dere er flinke og gjør en viktig jobb. Jeg synes det er feil at ingen barnehageansatte har blitt permittert nå, men det har ingenting med at jeg ikke verdsetter dere. Anonymkode: d0cd2...baf 5
C8H10N4O2 Skrevet 10. april 2020 #6 Skrevet 10. april 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere er flinke og gjør en viktig jobb. Jeg synes det er feil at ingen barnehageansatte har blitt permittert nå, men det har ingenting med at jeg ikke verdsetter dere. Anonymkode: d0cd2...baf Hvorfor synes du dette er feil? Arbeidet i barnehagen er så veldig mye mer enn å være sammen med barna. 23
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #7 Skrevet 10. april 2020 Barnehageansatte er flinke de, men de er IKKE smitteverneksperter eller har kunnskap nok om helse til å skape masse styr i media om hvor fælt det er at bhg skal åpne og de må gå på jobb igjen. Snakk om det dere kan, hold kjeft om resten. På meg fremstår de som noen som helst vil ha ferie, men jeg kjenner barnehageansatte som gleder seg til å komme tilbake på jobb, så vet det ikke gjelder alle. Anonymkode: e5375...764 6
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #8 Skrevet 10. april 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som barnehagelærer er jeg helt i sjokk. Jeg er sint, lei meg, skuffet og ganske overasket over hetsen barnehageansatte blir utsatt for her inne i det siste. Det er mennesker som jobber med språkstimulering, sosial kompetanse - hjelper barn som trenger det inn i lek, de trøster barna deres når de er lei seg, skifter på de, tørker snørr, oppdager barn med spesielle behov og barn som lever under omsorgssvikt. Pedagoger, assistenter og barne og ungdomsarbeider blir beskrevet som et lavstatusyrket, barnehagelærerutanningen kan man lese seg opp til hvis man googler uansett, barnehageansatte er late og irriterende. Noen er til og med sure på barnehageansatte og lærere for barnehagen og skolen er stengt. Det er innlegg her daglig om at de burde fått sparken, de burde bli permitert. Som mor er jeg overasket over at dere i det hele tatt velger å la mennesker dere misliker og ønsker vondt skal ta vare på barna deres? De som har slike meninger er også de som skal stå utenfor døren til barnehagen så fort den åpner. Anonymkode: 0fff2...71c Enig med deg! Er helt utrolig hva enkelte skriver og mener om barnehageansatte. De burde alle sammen blitt permitterte den dagen barnehagene fikk beskjed om å stenge, for de ansatte har rett og slett hatt ferie i flere uker med full lønn. At pedagoger har hatt hjemmekontor, slik som mange andre yrkesgrupper har hatt, forstår de ikke nytten av... Og at assistenter og barne- og ungdomsarbeidere har jobbet fulle dager og passer barna til foreldre i samfunnskritiske yrker, det har de tydeligvis ikke tenkt på. Ikke er det nyttig at de har vasket og ryddet i barnehagen heller... I barnehagen passer de bare barn, mens foreldrene er på jobb!! Barnehagen har ikke noe pedagogisk innhold, og barna har faktisk utviklet seg mye mer hjemme de siste ukene når barnehagene har vært steng... Enkelte foreldre mener også at barna ikke skal ta ferie fra barnehagen i sommerferien, for barna har tross alt hatt ferie nå når barnehagene har vært steng!! Det samme har de barnehageansatte😳 Anonymkode: ab6a0...d80 14
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #9 Skrevet 10. april 2020 Jobbe med barn er en kjempegivende jobb, verdens beste, og jobbe i ett team med andre for å gi barna best mulig hverdag og fremtid. Anonymkode: 4dd93...687 4
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #10 Skrevet 10. april 2020 Mange barnehageansatte er slik som du beskriver. Flesteparten sannsynligvis. Men jeg har møtt mange unge som ikke vet hva de vil, og dermed havner i barnehage. De må passes og blir en belastning fremfor en ressurs. Jeg har også møtt damer i 50-60 årene som er så lei av jobben og barna at de ikke klarer å være snille med barn. Skriker og kjefter, og driver barna med Jernhånd. Jeg har opplevd barnehageansatte som kommer dritings på jobb, opptil flere ganger, men ikke får sparken. De dagene hun var full var hun da hvertfall i godt humør.. (Og, ja vi varslet. Flere ganger.) Jobbet i fem år, og er glad jeg sluttet. Det er utrolig slitsomt, og jeg ble så lei av å jobbe med folk som var syke hele tiden, for så å få inn udugelige vikarer. Men jeg priser de som orker, og de som kommer hver dag og gleder de små. Det er heldigvis flesteparten. Bare synd enkeltpersoner ødelegger for dere. Anonymkode: fa20e...323 9
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #11 Skrevet 10. april 2020 36 minutter siden, AnonymBruker said: Som barnehagelærer er jeg helt i sjokk. Jeg er sint, lei meg, skuffet og ganske overasket over hetsen barnehageansatte blir utsatt for her inne i det siste. Det er mennesker som jobber med språkstimulering, sosial kompetanse - hjelper barn som trenger det inn i lek, de trøster barna deres når de er lei seg, skifter på de, tørker snørr, oppdager barn med spesielle behov og barn som lever under omsorgssvikt. Pedagoger, assistenter og barne og ungdomsarbeider blir beskrevet som et lavstatusyrket, barnehagelærerutanningen kan man lese seg opp til hvis man googler uansett, barnehageansatte er late og irriterende. Noen er til og med sure på barnehageansatte og lærere for barnehagen og skolen er stengt. Det er innlegg her daglig om at de burde fått sparken, de burde bli permitert. Som mor er jeg overasket over at dere i det hele tatt velger å la mennesker dere misliker og ønsker vondt skal ta vare på barna deres? De som har slike meninger er også de som skal stå utenfor døren til barnehagen så fort den åpner. Anonymkode: 0fff2...71c Verden er bare sånn. De fleste ser ned på oss som vedlikeholder og fikser kloakken som alle og enhver driter i, men de vil ha systemet til å fungere likevel - faktisk totalt krise når det ikke fungerer. Det samme med de som tømmer søpla, de fleste ser ned på de som kjører søppelbil, men de vil like herlig ha de til å utføre jobben. Sånn er rett og slett bare verden blitt. Anonymkode: 408d7...a00 10
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #12 Skrevet 10. april 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enig med deg! Er helt utrolig hva enkelte skriver og mener om barnehageansatte. De burde alle sammen blitt permitterte den dagen barnehagene fikk beskjed om å stenge, for de ansatte har rett og slett hatt ferie i flere uker med full lønn. At pedagoger har hatt hjemmekontor, slik som mange andre yrkesgrupper har hatt, forstår de ikke nytten av... Og at assistenter og barne- og ungdomsarbeidere har jobbet fulle dager og passer barna til foreldre i samfunnskritiske yrker, det har de tydeligvis ikke tenkt på. Ikke er det nyttig at de har vasket og ryddet i barnehagen heller... I barnehagen passer de bare barn, mens foreldrene er på jobb!! Barnehagen har ikke noe pedagogisk innhold, og barna har faktisk utviklet seg mye mer hjemme de siste ukene når barnehagene har vært steng... Enkelte foreldre mener også at barna ikke skal ta ferie fra barnehagen i sommerferien, for barna har tross alt hatt ferie nå når barnehagene har vært steng!! Det samme har de barnehageansatte😳 Anonymkode: ab6a0...d80 Jeg la ut et innlegg forrige uke som het:" Hvorfor er det så mange her inne som er sure på barnehageansatte?" hvor jeg lurte på akkurat det samme. Jeg fikk ca 130 svar og det var veldig mange som sjikanerte og rakket ned på pedagoger, assistenter og barne og ungdomsarbeidere, som om de var de mest motbydelige menneskene i samfunnet. Mange var forbannet over at barnehagepersonalet ikke var permittert og at de nå satt hjemme med full ferie betalt av staten. De fleste av de som svarte var permitterte eller hadde hjemmekontor, og måtte samtidig aktivisere sine små barn og ha hjemmeskole. De fleste var sinte for at barnehagen var stengt og mente at det var barnehagepersonalet som bestemte at barnehagen skulle stenge pga corona, og at de var så vanskelige og ville ikke være på jobb. Flere skrev at barna deres, spesielt de aller minste, hadde hatt mye større utvikling de tre ukene de hadde vært hjemme med foreldrene enn hva de fikk i barnehagen. Jeg er førskolelærer men jobber ikke lenger i yrket, men jeg ble veldig provosert og forbannet av alle svarene jeg fikk. Jeg lurer på om de som satt og lirte av seg edder og galle hadde turt å sagt dette ansikt til ansikt til den første av personalet de møter i bhg når de kommer med barna sine over påske. Anonymkode: 6ff34...a50 22
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #13 Skrevet 10. april 2020 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere er flinke og gjør en viktig jobb. Jeg synes det er feil at ingen barnehageansatte har blitt permittert nå, men det har ingenting med at jeg ikke verdsetter dere. Anonymkode: d0cd2...baf Hvorfor det? Barnehagen her har skypet med barna daglig. Levert formingsutstyr på døren. Oppdatert Facebook daglig med aktiviteter for barna. De jobber jo. Anonymkode: 22b7c...212 13
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #14 Skrevet 10. april 2020 Enig! Her inne eier ikke folk folkeskikk, regelrett en gjeng idioter. Håper ikke dette forumet speiler samfunnets normer og holdninger. Det bunner sannsynligvis i misunnelse-, og ligner diskusjonen hvor sykepleierne mente hjelpepleierne ikke var verd noe og ikke fortjente anstendig lønn. Hårreisende. Dere er former, sosialiserer, stimulerer språk, samarbeid og vennskap for den kommende generasjon; dere er superviktig! Anonymkode: 21c98...489 10
WhiteSwan Skrevet 10. april 2020 #15 Skrevet 10. april 2020 Jeg ser ned på de som ser ned på barnehageansatte. 14
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #16 Skrevet 10. april 2020 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Barnehageansatte er flinke de, men de er IKKE smitteverneksperter eller har kunnskap nok om helse til å skape masse styr i media om hvor fælt det er at bhg skal åpne og de må gå på jobb igjen. Snakk om det dere kan, hold kjeft om resten. På meg fremstår de som noen som helst vil ha ferie, men jeg kjenner barnehageansatte som gleder seg til å komme tilbake på jobb, så vet det ikke gjelder alle. Anonymkode: e5375...764 Men de ER eksperter på barns atferd og på barnehagens fysiske rammer og ressurser. Jeg bøyer meg i støvet for barnehageansatte! De gjør en svært viktig jobb. Anonymkode: 88223...630 15
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #17 Skrevet 10. april 2020 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enig med deg! Er helt utrolig hva enkelte skriver og mener om barnehageansatte. De burde alle sammen blitt permitterte den dagen barnehagene fikk beskjed om å stenge, for de ansatte har rett og slett hatt ferie i flere uker med full lønn. At pedagoger har hatt hjemmekontor, slik som mange andre yrkesgrupper har hatt, forstår de ikke nytten av... Og at assistenter og barne- og ungdomsarbeidere har jobbet fulle dager og passer barna til foreldre i samfunnskritiske yrker, det har de tydeligvis ikke tenkt på. Ikke er det nyttig at de har vasket og ryddet i barnehagen heller... I barnehagen passer de bare barn, mens foreldrene er på jobb!! Barnehagen har ikke noe pedagogisk innhold, og barna har faktisk utviklet seg mye mer hjemme de siste ukene når barnehagene har vært steng... Enkelte foreldre mener også at barna ikke skal ta ferie fra barnehagen i sommerferien, for barna har tross alt hatt ferie nå når barnehagene har vært steng!! Det samme har de barnehageansatte😳 Anonymkode: ab6a0...d80 Når jeg tenker meg om leste jeg i den tråden før mesteparten ble slettet. Nå har jeg lest så mye grusomt at ja, jeg har ikke ord. Hvis de ser ned på å tenker negativt om oss, samtidig som de mener barna ikke har utbytte av barnehagen skjønner jeg ikke hvorfor de sender barna i barnehagen. Jeg ser for meg at foreldre med slike holdninger ville gjort hva som helst for å unngå barnehagen. Likevel er det ofte diskusjoner om det er innafor å sende barnet i barnehagen i jule/påskeferie om foreldrene selv har fri. 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere er flinke og gjør en viktig jobb. Jeg synes det er feil at ingen barnehageansatte har blitt permittert nå, men det har ingenting med at jeg ikke verdsetter dere. Anonymkode: d0cd2...baf Jeg skjønner ikke hvorfor jeg eller mine kollegaer skulle ha blitt permittert. Mange er flyttet til andre jobber (sykehjem, hjemmehjelp) på grunn av større fravær i kommunen på grunn av karantene og strengere regler ved sykdom. Dette ser jeg også blir forklart gang på gang av barnehageansatte, at kommunalt ansatte flyttes på. Likevel mener dere at barnehageansatte har hatt ferie, fordi noen har et søskenbarn som har en kjæreste som har en venninne som var i hagen med sin egen sønn på formiddagen, når hun burde ha vært inne fremfor pcn. Jeg har vært på jobb nesten hver dag og passet barn i denne perioden. De dagene jeg ikke har vært på jobb har jeg og de som skal være sammen med meg til høsten planlagt en god del sammen med spesialpedagog, siden vi får inn et barn med store spesielle behov til høsten. Vi har lært så mye nytt, og jeg har ikke hatt ett sekund fri. Anonymkode: 0fff2...71c 12
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #18 Skrevet 10. april 2020 Jeg har stor respekt for alle barnehageansatte men jeg er veldig skuffet over de som hyler om at det er for tidlig å åpne. Selv jobber jeg og mannen tett på coronapasienter hver dag så våre tre barn har vært i bhg hele veien. Men jeg har mange venner og bekjente som nå sliter økonomisk hvis de ikke får benytte seg av bhg og småskolen. Vi må alle gi og ta i et samfunn og nå er turen inne for at bhg ansatte og lærere trer frem og gjør den jobben de er gode på. Nemlig å ta vare på det kjæreste vi har midt i denne krisen som på en eller annen måte påvirker alle rundt om. Dere vil få gode rutiner og prosedyrer å jobbe ut i fra så ikke bruk tid og energi på å være bekymret og redde for hverdagen som venter. Anonymkode: 70529...584 12
SoWhat? Skrevet 10. april 2020 #19 Skrevet 10. april 2020 Jeg tenker at foreldre som ser ned på ansatte i barnehagen, ikke skjønner ansvaret de har. Og det syns jeg er litt skremmende. Jeg tror oppriktig at gode foreldre som ivaretar barna sine på best mulig måte, aldri ville kommet med slikt om barnehageansatte. Det er nemlig ikke logisk ett sekund. 8
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #20 Skrevet 10. april 2020 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men de ER eksperter på barns atferd og på barnehagens fysiske rammer og ressurser. Jeg bøyer meg i støvet for barnehageansatte! De gjør en svært viktig jobb. Anonymkode: 88223...630 Og hvordan gjør det dem til eksperter på smittevern, epidemiologi og helse? Nei tenkte meg det, det gjør det nemlig ikke. Anonymkode: e5375...764 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå