Gå til innhold

Folk gir blaffen

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vet du hvor mange I Norge som døde av influensa i 2018?

Ett raskt Google-søk viser at det var ca 1500 stk.

Det er ca 100 stk død av coronavirus på et par måneder i Norge. 

Dersom du er under 30 er dødeligheten for coronavirus 0.2 %. 

De som er redde er de gamle. De burde holde seg hjemme og Norge burde åpne igjen.  

Anonymkode: e1dcc...a8a

Herregud, du tror at vi snakker om antall døde? Det er dødelighetsprosenten du må se på, som er mye høyere for coronaviruset. I tillegg til hvor mye verre sykdomsforløpet er for mange av de smittede. 

Har du ikke fått med deg noe som helst? 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest 123 eller noe
Skrevet

Hvorfor går folk videre inn i butikken, hvis de ser at det er kaos og mange folk? Stikk en annen plass eller kom tilbake senere!

Vi har hatt en vakt i gul refleksvest i påska for å passe på at ikke for mange er i butikken samtidig, men  han gikk aldri ut, siden FHI sier at så lenge folk kan holde 1 m avstand er det bare å la de komme inn. Latterlig, så mange folk er det ikke i butikken en travel lille julaften engang, og både ansatte og kunder blir stressa fordi det er for mange folk, og man må gå slalåm mellom hverandre. Max 10 kunder om ganga skulle de ha sagt, hadde de tatt dette seriøst, men de er for opptatt av omsetning. Og folkens, ikke kom opp i fjeset på den ansatte når dere skal spørre om vi har ditt eller datt i butikken. Jeg er ikke tunghørt, jeg hører hva du sier 3 meter unna meg også. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ikke handle på nett istedet for i butikker sier nå jeg. SKal bestille meg noe utstyr nå, og da kommer det innen noen dager. Like billit som butikk, bare slipper å stå i kø og sammen med mange andre.

Anonymkode: b83b3...859

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke handle på nett istedet for i butikker sier nå jeg. SKal bestille meg noe utstyr nå, og da kommer det innen noen dager. Like billit som butikk, bare slipper å stå i kø og sammen med mange andre.

Anonymkode: b83b3...859

Ja, bruk Kolonial.no når du trenger et par-tre ting på en søndag 👌

Anonymkode: c9f31...a5f

AnonymBruker
Skrevet

Men er det så rart _egentlig_ at folk bryr seg mindre når man tar i betraktning at å åpne skole og barnehage så har en da i praksis sagt at ; "jo det går greit å være tett oppi hverandre, mingle med andre voksne og barn hele dagen" osv, det vil jo være lov i barnehagen og skolen, hvorfor ikke ellers?

Hvorfor skal man da på død og liv ELLERS i hverdagen være opptatt av sosial distanse? 

Anonymkode: 61605...a8f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk inn på Europris på Laksevåg senter her i Bergen 5 minutter før de stengte i dag. Det var en god del folk i butikken og 99% av de som var der tok ingen hensyn. Alle kunder sullet rundt som normalt, sto rett ved siden av hverandre og lot barna springe løs. Jeg så flere gå rundt og ta på flere varer før de bestemte seg, eller ikke kjøpe noe i hele tatt etter at de hadde tatt på mange varer. Jeg stilte meg opp i kø 1 meter fra kunden foran meg Plutselig kom det en dame suse forbi skuldra mi og skulle bare få sjekket prisen på noe godteri. Hun sto 30 cm fra ansiktet mitt så jeg kjente at hun luktet røyk og peppermynte tyggegummi. Jeg sa at hun måtte holde avstand og stille seg opp i kø men da bare svarte hun hund Herregud, vi må jo ikke bli hysteriske og jeg er frisk! Like etterpå kom det en familie med tre-fire unger i 5-10 årsalderen som stilte seg opp like bak meg, jeg måtte si til ungene at de måtte holde litt avstand Det gjorde det ikke da sa jeg til moren at det er fint om dere står en meter bak meg der hvor streken går. De snakket ikke norsk men de må jo skjønne likevel at vi skal holde litt avstand. Det er jo Corona i det landet de kommer fra også. Alle matbutikker har glassrute foran kunden og ekspeditøren nå og mange har også det ved enden av disken slik at 2 kunder slipper å stå tett inntil hverandre,  men ikke Europris, der står vi tett i tett. 

Anonymkode: c6ebd...ae1

• Opprett ny...