Gå til innhold

Flyttet sammen med kjæresten. Trives ikke her. Nå venter vi barn.

Anbefalte innlegg

Gjest Nilsen32
Skrevet

Jeg er i en liten pickle. 

Jeg fikk meg kjæreste for 4 år siden, han har barn fra før 50%. Vi bestemte oss for å kjøpe en leilighet sammen for 1 år siden. Vi måtte flytte dit han bor pga datter og ex og jeg hadde forståelse for det. Nå har vi kjøpt sammen her og venter felles barn. Men jeg trives ikke her!!!! Leiligheten vår var fin i starten men nå føler jeg at jeg får litt klaustrofobi her. Den er mindre enn der jeg bodde før, liten balkong som såvidt rommer oss 3. Og jeg klarer ikke å trives i området. Der jeg bodde før følte jeg meg hjemme og jeg savnet både området og leiligheten når jeg var ute å reiste. Nå har jeg ikke så lyst til å dra hjem🙈 Det er sinnsykt dyrt her så vi kommer aldri til å ha råd til noe større. Rekkehus koster typ 8 millioner! Og de er ikke noe fine engang. Jeg savner gamle hjemmet og gamle området så vanvittig mye. 😭 Jeg vet jo at det er jeg selv som har satt meg selv i den situasjonen her, men det er jo fordi jeg elsker mannen og vil dele livet mitt med han. Vi har det vanvittig bra sammen. Men jeg har virkelig ikke lyst til å bli boende her.... Og det svir litt innvendig når jeg tenker på at vi ikke kan flytte noen sted fordi han og eksen tilfeldigvis havnet her for 10  år siden. Ingen av dem har noe familie eller veldig nære venner her, det bare ble sånn... typen min sier han gjeeeerne kunne flyttet herifra om det ikke var for eksen og barnet deres. Hun går i 1. Klasse så det hadde ikke vært så ille å flyttet på henne heller.

Noen tanker? Kan vi "kreve" at hele gjengen flytter på seg eller er jeg stuck her i 18 år til?😔

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, Nilsen32 skrev:

Jeg er i en liten pickle. 

Jeg fikk meg kjæreste for 4 år siden, han har barn fra før 50%. Vi bestemte oss for å kjøpe en leilighet sammen for 1 år siden. Vi måtte flytte dit han bor pga datter og ex og jeg hadde forståelse for det. Nå har vi kjøpt sammen her og venter felles barn. Men jeg trives ikke her!!!! Leiligheten vår var fin i starten men nå føler jeg at jeg får litt klaustrofobi her. Den er mindre enn der jeg bodde før, liten balkong som såvidt rommer oss 3. Og jeg klarer ikke å trives i området. Der jeg bodde før følte jeg meg hjemme og jeg savnet både området og leiligheten når jeg var ute å reiste. Nå har jeg ikke så lyst til å dra hjem🙈 Det er sinnsykt dyrt her så vi kommer aldri til å ha råd til noe større. Rekkehus koster typ 8 millioner! Og de er ikke noe fine engang. Jeg savner gamle hjemmet og gamle området så vanvittig mye. 😭 Jeg vet jo at det er jeg selv som har satt meg selv i den situasjonen her, men det er jo fordi jeg elsker mannen og vil dele livet mitt med han. Vi har det vanvittig bra sammen. Men jeg har virkelig ikke lyst til å bli boende her.... Og det svir litt innvendig når jeg tenker på at vi ikke kan flytte noen sted fordi han og eksen tilfeldigvis havnet her for 10  år siden. Ingen av dem har noe familie eller veldig nære venner her, det bare ble sånn... typen min sier han gjeeeerne kunne flyttet herifra om det ikke var for eksen og barnet deres. Hun går i 1. Klasse så det hadde ikke vært så ille å flyttet på henne heller.

Noen tanker? Kan vi "kreve" at hele gjengen flytter på seg eller er jeg stuck her i 18 år til?😔

Bli ilag med en fyr med unger fra før av når man er barnløs, folkens....

AnonymBruker
Skrevet

har dere hans barn 50% av tiden?  Hvis det bare er snakk om helger/ ferier kan dere jo bo et stykke unna.

Anonymkode: 3473e...e43

• Liker 4
Gjest Nilsen32
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

har dere hans barn 50% av tiden?  Hvis det bare er snakk om helger/ ferier kan dere jo bo et stykke unna.

Det er 50/50 fordeling 😔

AnonymBruker
Skrevet

Bor dere på høvik verk eller? Det er sikkert billigere om dere flytter litt på dere. 

Anonymkode: bb9cb...cab

• Liker 1
Gjest Nilsen32
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Bor dere på høvik verk eller? Det er sikkert billigere om dere flytter litt på dere. 

Nei på Nordstrand🙈 Ja, Jeg kunne jo tenke meg å flytte på meg til noe billigere!

AnonymBruker
Skrevet

Holmlia er vel billigere feks ?

• Liker 6
Gjest rains of castamere
Skrevet

Går det ikke å flytte litt lenger unna, men samtidig nærme nok til at dere kan ha samvær? 

Uansett er dette noe du bør snakke med mannen din om og se om ikke dere klarer å finne en løsning. Familie er viktig, men du skal jo også trives der du bor. Jeg har full forståelse for at det oppleves urettferdig å måtte bo et sted du mistrives fordi mannen og eksen hans tilfeldigvis havnet der en gang i fortiden... 

AnonymBruker
Skrevet

Med 50/50-fordeling synes jeg det riktige er å bli boende i nærområdet slik at barnet kan besøke venner etter skoletid/ helger uansett hvem hun bor hos den uken. Når jeg og eks`en gikk fra hverandre hadde vi barn rundt skolestart-alder og bosatte oss med to minutters gange mellom leilighetene. Jeg ønsket egentlig å bo et annet sted, men valgte å gjøre det slik for at det skulle bli enklest mulig for barna. I etterkant så jeg jo fort at det var veldig praktisk også, for alle parter :)  

• Liker 3
Skrevet

Hva med å flytte litt utenfor Oslo? Tar ikke mange minutter med buss/tog før man er i Akerhus og boligprisene der er noe helt annet enn å bo på østkanten sin vestkant :)

• Liker 2
Skrevet

Punkt en er vel å høre om mor er interessert i å flytte, evt hvor... Hvis hun er fornøyd med bosituasjon og alt er det jo ikke sikkert hun er det...

Jeg flyttet ut av Oslo for mange år siden fordi jeg møtte en mann med barn, det var en selvfølge at jeg som barnløs var den som flyttet på meg. Bor her enda, og trives! MEN, klart situasjonen hadde vært en annen om jeg mistrivdes....

Jeg har faktisk vokst opp i området du bor i nå, TS.... Spørsmålet er jo hvor nær hverandre dere bor nå.... Dere ville vel få mer for pengene på Lambertseter, feks.... Kommer jo an på hvor på Nordstrand du bor hvor langt det er dit, men.... MEN, når barnet blir større skal det ikke store avstanden til før det blir "pes" å være et annet sted enn det som er nærmest skole og venner. Vi merket det da barna nærmet seg tenårene, selv om det ikke er mer enn et par km mellom...  De var her ofte allikevel altså, men ikke etter samme, faste samvær. Så å holde seg i umiddelbar nærhet er gull verdt sånn sett. Men det er jo ikke godt å mistrives heller....

Som sagt, hvis det er "klima" for å høre med mor hva hun tenker, så ville jeg startet der...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Første må vel være og høre med mor om hun er villig til å flytte litt på seg, for er jo ikke så langt dere må flytte, før prisene synker. 

Og er ikke hun villig til det, må du og samboeren din prate om dere skal flytte, og hvordan da løse samværet. Eller diskutere om dere kan flytte om noen år. Sånn så dere ser en ende på det. Eller lete etter en bolig med bedre planløsning og større balkong. Jeg har bodd i rekkehus på 75 m2, 2 voksne og 2 barn, det var utrolig bra planløsning, så følte aldri at vi hadde dårlig plass der. 

Anonymkode: d0d53...f02

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, Nilsen32 skrev:

Nei på Nordstrand🙈 Ja, Jeg kunne jo tenke meg å flytte på meg til noe billigere!

Flytt til Grenland. Blant Norges billigste boligpriser. Og kort vei til Oslo med tog eller bil. 

Skrevet (endret)

Snakk med han å fortell han hvor viktig det er å trives for helsen. Alle fortjener å bo der man skal trives. Men gi det en sjanse.. For meg hjalp det å ha en plan videre og en mål om neste plass, og hvordan man skal komme seg dit.

Jeg har selv vært der og er der nå, men jeg jobber med saken. Det blir bedre! Men går det ikke så går det ikke, og hva med å ha en plan for videre flytting om noen år? Det kan hjelpe å ha en plan b da det funker for meg👍 

Vi har enebolig med giga hage så jeg er ganske bortskjemt og jeg bor i et ganske greit strøk.. Men beliggenhet er viktigst selv om huset er viktig også.. For meg blir det beliggenheten som gjør til at vi flytter på oss om noen år, men da til en plass som er meget kostbar så det vil koste mye og vi har allerede en plan og kontakt med banken. 

Hva med en slik plan for dere også? Det kan gjøre det bedre å ha noe å strekke seg etter. Alle skal trives og alle fortjener å ha det bra. Lykke til!❤️

Endret av SnartMammaLykke
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette bør du absolutt lufte med mannen din. Og i neste omgang mor til barnet. I beste fall trives ikke de to andre heller så kanskje dere alle flytter. 

Anonymkode: 5939b...090

Gjest Nilsen32
Skrevet
På 10.4.2020 den 17.38, AnonymBruker skrev:

Holmlia er vel billigere feks ?

Ja, og jeg kunne gjerne tenke meg å flytte på meg men typen vil jo ikke flytte langt fra ex og skole. Og det er jo forståelig.

Gjest Nilsen32
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette bør du absolutt lufte med mannen din. Og i neste omgang mor til barnet. I beste fall trives ikke de to andre heller så kanskje dere alle flytter. 

Anonymkode: 5939b...090

Ja, er det håpet jeg har om at alle vil flytte på seg🙈

Gjest Nilsen32
Skrevet
17 timer siden, SnartMammaLykke skrev:

Snakk med han å fortell han hvor viktig det er å trives for helsen. Alle fortjener å bo der man skal trives. Men gi det en sjanse.. For meg hjalp det å ha en plan videre og en mål om neste plass, og hvordan man skal komme seg dit.

Jeg har selv vært der og er der nå, men jeg jobber med saken. Det blir bedre! Men går det ikke så går det ikke, og hva med å ha en plan for videre flytting om noen år? Det kan hjelpe å ha en plan b da det funker for meg👍 

Vi har enebolig med giga hage så jeg er ganske bortskjemt og jeg bor i et ganske greit strøk.. Men beliggenhet er viktigst selv om huset er viktig også.. For meg blir det beliggenheten som gjør til at vi flytter på oss om noen år, men da til en plass som er meget kostbar så det vil koste mye og vi har allerede en plan og kontakt med banken. 

Hva med en slik plan for dere også? Det kan gjøre det bedre å ha noe å strekke seg etter. Alle skal trives og alle fortjener å ha det bra. Lykke til!❤️

Han har sagt at vi kan flytte om exen er med på det slik at hele gjengen flytter på seg. Men hvis ikke må jeg nok vente til ungen starter på vgs😂😭😭😭 

Takk❤

Gjest Nilsen32
Skrevet
På 10.4.2020 den 18.01, AnonymBruker skrev:

Første må vel være og høre med mor om hun er villig til å flytte litt på seg, for er jo ikke så langt dere må flytte, før prisene synker. 

Og er ikke hun villig til det, må du og samboeren din prate om dere skal flytte, og hvordan da løse samværet. Eller diskutere om dere kan flytte om noen år. Sånn så dere ser en ende på det. Eller lete etter en bolig med bedre planløsning og større balkong. Jeg har bodd i rekkehus på 75 m2, 2 voksne og 2 barn, det var utrolig bra planløsning, så følte aldri at vi hadde dårlig plass der. 

Anonymkode: d0d53...f02

De har noen rekkehus på 80 kvm her vi bor som koster 5-6 mill. Så jeg får tenke at det blir noe sånt om vi ikke kommer oss avgårde herifra. Selv om det svir litt i lommeboka når vi kunne fått en enebolig ett annet sted🙈

AnonymBruker
Skrevet

Snakk med mannen din. 

Det burde du for så vidt gjort før dere ble gravide. Dere skal bli enige om et sted å bo der begge ønsker å bo, ellers blir den ene selvfølgelig miserabel. Og dere må ha en ærlig diskusjon om hvor mye plass dere trives med.

Dere bor i Oslo, så dere kan jo velge nabolag fritt selv. Han må ikke bo i samme nabolag som eksen. Han må bare kjøre datteren til skolen og fritidsaktiviteter, og hjem til eksen en gang i uken.

Hilsen en som er sammen med en mann med barn 50/50 som flyttet nærmere meg. 

Anonymkode: 784f2...f07

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...