Gå til innhold

Medieskapt hysteri

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 minutt siden, Heisenberg skrev:

Skulle ønske jeg hadde selvtilliten til de som neppe har fullført videregående skolegang men allikevel tenker at covid-19 har de nok liiiit bedre peiling på en WHO, leger og helsemyndigheter verden over. 

En vanlig feil er å tro at problemene i Sør-Europa nødvendigvis vil bli like alvorlige i Norge selv om vi helt tydelig ser at det er ikke slik. Pandemien er helt klart på retur i Norge. Dessuten har ikke politikerne fulgt alle anbefalingene til helsemyndighetene. Politikerne har innført strengere tiltak enn nødvendig, og det må det være lov å påpeke 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, CAPS LOCK skrev:

En vanlig feil er å tro at problemene i Sør-Europa nødvendigvis vil bli like alvorlige i Norge selv om vi helt tydelig ser at det er ikke slik. Pandemien er helt klart på retur i Norge. Dessuten har ikke politikerne fulgt alle anbefalingene til helsemyndighetene. Politikerne har innført strengere tiltak enn nødvendig, og det må det være lov å påpeke 

Det er lysår mellom det du skriver og det å mene at covid-19 i seg selv er medieskapt hysteri.

Skrevet
4 minutter siden, Heisenberg skrev:

det å mene at covid-19 i seg selv er medieskapt hysteri.

Hvem er det som mener det da? Jeg påpeker bare misforholdet mellom medias dekning av saken og fakta

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, CAPS LOCK skrev:

Hvem er det som mener det da? Jeg påpeker bare misforholdet mellom medias dekning av saken og fakta

TS ser ut til å mene det. 

AnonymBruker
Skrevet
40 minutter siden, Heisenberg said:

TS ser ut til å mene det. 

Altså jeg tviler ikke på at viruset finnes! Men all oppmerksomheten i media har gjort folk livredde for noe som strengt tatt ikke er noe særlig verre enn alle andre virus vi stadig vekk har rundt oss.

Ja noen blir veldig syke, ja noen dør, men det skjer med andre virus også.

Hadde ikke media blåst dette ut av proposjoner, hadde det ikke blitt hysteri.

Har du noen gang hørt om folk som isolerer seg hver influensasessong?

TS

Anonymkode: 69963...a2d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Man bør være bekymret uansett om man leser media eller ikke, men jeg tror nå likevel at media gjør det hundre ganger verre. Hadde dette skjedd for 20 år siden (før sosiale mediers inntog og før absolutt alt var på nett) så tror jeg faktisk ikke samfunnet hadde reagert som vi ser nå. Det hadde naturlig nok blitt begrensninger da også, men folk hadde tatt det mer med ro, og jeg tror faktisk regjeringen ikke hadde innført like harde tiltak.

Anonymkode: d8995...de4

Tror du har rett der. Norge er en klar versting på dette området. NRK er som oftest kilden, med journalister med fetisj for nød og gru, aller helst på andre siden av jordkloden. Men nå får vi det i egen stue, og capslocken har stått på maks hele året, er det opplagt at noe drastisk må gjøres når vi endelig får noen nyheter herfra også. Da blir det KRIGSTYPER for hvert eneste nys.

Anonymkode: 06c6e...bd6

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Altså jeg tviler ikke på at viruset finnes! Men all oppmerksomheten i media har gjort folk livredde for noe som strengt tatt ikke er noe særlig verre enn alle andre virus vi stadig vekk har rundt oss.

Ja noen blir veldig syke, ja noen dør, men det skjer med andre virus også.

Hadde ikke media blåst dette ut av proposjoner, hadde det ikke blitt hysteri.

Har du noen gang hørt om folk som isolerer seg hver influensasessong?

TS

Anonymkode: 69963...a2d

Og din faglige bakgrunn for å mene dette er?

Husk at de dødstallene vi ser nå ikke er isteden for men i tillegg til sesonginfluensa. En influensa veldig mange av oss vaksinerer seg mot. 
Mener du helt oppriktig at hadde det ikke vært for media så hadde ikke myndigheter verden rundt «stengt ned»?

AnonymBruker
Skrevet

Det er et ekstremt medieskapt hysteri. Folk er livredde noe som nesten utelukkende rammer eldre (gj.snittsalder ca. 80 år) og/eller svært syke mennesker, og selv i disse gruppene overlever et klart flertall av de smittede. Det er heller ingenting som tyder på at helsevesenet generelt blir overbelastet av smittespredningen. Selv i Italia var det noen få sykehus i Lombardia som hadde problemer. Resten av de mange hundre sykehusene i Italia klarte seg helt fint. 

Anonymkode: a5246...ecc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er ingen av oss som er enige eller delvis enige med ts her som benekter at viruset finnes. Ingen av oss sier at det ikke kan være farlig heller. Men vi reagerer på medias dekning av det. Overskrifter som ikke samsvarer med innhold i artiklene, click bate overskrifter, synsere og såkalte eksperter får milevis av spalteplass osv. Folk utvikler angst av dette. Andre igjen utvikler en form for overdreven vasking og bakteriefobi. Hadde media skrevet den infoen som vi trengte, som var riktig og nødvendig og droppet alt det andre, hadde mye vært annerledes. 90% av medias dekning er galskap. 

Anonymkode: adcae...a9e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sykehusene har utsatt alle sine operasjoner de ikke må ta pga media? 

Anonymkode: ec96c...ac4

Skrevet (endret)

Morsomt at dere fortsetter å kalle de som ser hvor alvorlig viruset er for hysterikere. Derimot er jo dere de virkelige hysterikerne, dere får meltdown av å lese om virkeligheten i avisene som har som jobb å nettopp rapportere nyheter. Dere kreperer fordi dere må gjøre en innsats for samfunnet ved å - gjesp - holde dere hjemme og borte fra hytta. Slutt å være så hysteriske! 🤓

Endret av Amananas
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Amananas said:

Morsomt at dere fortsetter å kalle de som ser hvor alvorlig viruset er for hysterikere. Derimot er jo dere de virkelige hysterikerne, dere får meltdown av å lese om virkeligheten i avisene som har som jobb å nettopp rapportere nyheter. Slutt å være så hysteriske! 

Du høres hysterisk ut. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du høres hysterisk ut. 

Haha😂 Jeg er ikke hysterisk, jeg tar ting med slående ro, men jeg gjør det hjemme. Jeg forstår derimot godt hvorfor vi har alle disse tiltakene, og synes det er morsomt å høre på dere som skriker om medieskapt hysteri. Så jo, er nok dere som er hysteriske selv. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Amananas said:

Haha😂 Jeg er ikke hysterisk, jeg tar ting med slående ro, men jeg gjør det hjemme. Jeg forstår derimot godt hvorfor vi har alle disse tiltakene, og synes det er morsomt å høre på dere som skriker om medieskapt hysteri. Så jo, er nok dere som er hysteriske selv. 

Basert på alle innleggene du skriver her så fremstår du definitivt som svært emosjonell og redd. Dersom du tok "ting med slående ro" så tviler jeg på at du hadde pepret ymse tråder med hvor skummelt covid-19 er.

• Liker 1
  • Opprett ny...