AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #1 Skrevet 10. april 2020 Jeg er dirkete skremt over hvor stor makt media faktisk har. Alt dette koronamaset er medieskapt. Dette er ikke noe mer farlig enn alt annet vi lever i til vanlig, men vi får ikke tallene i trynet på samme måten. Det er jo dette som skremmer opp folk, og skaper det hysteriet vi ser nå. Hadde ikke media begynt med store overskifter, og live dekkning av dødsfall, hadde vi knapt merket dette viruset i det hele tatt. Nå skriker en del lærere/bhg ansatte og foreldre opp om at de er farlig å åpne skole og bhg igjen. Det er jo ikke noe farligere nå enn ellers. Dette er jo smittebomber alle er kjent med, ikke noe verre nå enn før. Er disse folkene like redde for influensa/forkjølelse/vannkopper/barnesykdommer osv osv, som jo er helt vanlig? Og tenk om media hadde hatt live dekning av alle som dør på sykehjem til vanlig? eller alle som dør av kreft/hjertevikt/ulykker etc. Hadde vi fått servert disse tallene på samme måte, hadde sikkert mange blitt livredde da også. For det hadde vært stygt! Hadde ikke media blåst opp dette, hadde ikke folk blitt så redde, da hadde de ikke tatt ungene ut av skolen og ikke startet presset på politikere, som heller ikke hadde blitt redde, og hele greia hadde blåst over som en ekstra lang influensasessong. Anonymkode: 69963...a2d 13
Anonym-bruker Skrevet 10. april 2020 #2 Skrevet 10. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg er dirkete skremt over hvor stor makt media faktisk har. Alt dette koronamaset er medieskapt. Dette er ikke noe mer farlig enn alt annet vi lever i til vanlig, men vi får ikke tallene i trynet på samme måten. Det er jo dette som skremmer opp folk, og skaper det hysteriet vi ser nå. Hadde ikke media begynt med store overskifter, og live dekkning av dødsfall, hadde vi knapt merket dette viruset i det hele tatt. Nå skriker en del lærere/bhg ansatte og foreldre opp om at de er farlig å åpne skole og bhg igjen. Det er jo ikke noe farligere nå enn ellers. Dette er jo smittebomber alle er kjent med, ikke noe verre nå enn før. Er disse folkene like redde for influensa/forkjølelse/vannkopper/barnesykdommer osv osv, som jo er helt vanlig? Og tenk om media hadde hatt live dekning av alle som dør på sykehjem til vanlig? eller alle som dør av kreft/hjertevikt/ulykker etc. Hadde vi fått servert disse tallene på samme måte, hadde sikkert mange blitt livredde da også. For det hadde vært stygt! Hadde ikke media blåst opp dette, hadde ikke folk blitt så redde, da hadde de ikke tatt ungene ut av skolen og ikke startet presset på politikere, som heller ikke hadde blitt redde, og hele greia hadde blåst over som en ekstra lang influensasessong. Anonymkode: 69963...a2d Er helt enig med deg! Det Har tatt helt av med mediedekningen av korona viruset. Eneste de gjør med den tellingen over smittede og døde er å skremme. Og skrive store overskrifter med antagelser, uten at noen egentlig vet hvordan det kommer til å utvikle seg. 9
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #3 Skrevet 10. april 2020 Jeg er helt enig jeg og. Jeg tviler ikke på at det er et virus der og at folk blir lagt inn og dør. Men hundre tusen artikler hjelper ikke. Det skaper panikk og hysteri blant alle. De slipper til så mange synsere som skal si meningen sin og som får massiv spalteplass. Og folk leser og blir redde. Men de skal ha klikk og selge annonser. Anonymkode: adcae...a9e 10
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #4 Skrevet 10. april 2020 7 minutter siden, Anonym-bruker skrev: Og skrive store overskrifter med antagelser, uten at noen egentlig vet hvordan det kommer til å utvikle seg. Som Dagbladet i går. Skrev om jeg som hadde blitt syk igjen 51 dager etter hun ble testet for corona som var positiv. Svær overskrift og alvorlig bilde. Går man inn i artikkelen viser det seg at hun fikk en ørebetennelse!!!!! Anonymkode: adcae...a9e 11
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #5 Skrevet 10. april 2020 Jammen godt å se at noen er enige. Var redd jeg skulle bli halshugd av hysterikere. Blir litt som når media hauser opp noe uvær som er på gang, skremmer opp alle og advarer mot både flom og fyvende gjenstander, også blir det bare frisk bris... Men det tart i hverfall ikke menneskeliv, slik som dette hysteriet gjør. TS Anonymkode: 69963...a2d 8
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #6 Skrevet 10. april 2020 Helt enig. Selv er jeg blitt skikkelig preget av dette. Slet psykisk før korona, nå er jeg så enormt mye verre. Prøver å holde meg borte, da jeg er smart nok til å forstå medias måter å tiltrekke lesere på, men jeg klarer ikke. Er helt fanget. Blir unødvendig stressa og redd. Kjenner meg ikke igjen. Anonymkode: 7ab9b...483 6
Gjest Heartgirl Skrevet 10. april 2020 #7 Skrevet 10. april 2020 Ikke medieskapt i det hele tatt. Se hvordan det går i Sverige. Hadde vi ikke tatt tak i tide hadde det vært det samme her også.
Gjest Warrior Skrevet 10. april 2020 #8 Skrevet 10. april 2020 Hysteri eller ikke. Folk som har hatt viruset har sagt hvor fælt det er. Jeg er i alle fall redd og det hadde jeg vært uten media også. Mest redd for folk jeg er glad i som er i risikogruppe. Dette er ikke akkurat en liten forkjølelse eller en vanlig influensa.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #9 Skrevet 10. april 2020 Både og. Den massive mediedekningen bidrar kanskje til at folk gir mer blaffen enn de ellers ville gjort. Men det er jo bare å se til England, USA, Spania hvor galt det kan gå på kort tid. Det er klart mediene prøver å bevisstgjøre oss på det. Anonymkode: ce8b9...c4c 4
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #10 Skrevet 10. april 2020 Vi får ikke informasjonen vår av andre steder enn internett og media. Sykehuset får ikke mer kapasitet til å takle en pandemi bare fordi folk slutter å være "hysteriske". Anonymkode: a3ce4...635 4
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #11 Skrevet 10. april 2020 Jeg synes ikke hysteriet er medieskapt, det er skapt av regjeringen. Anonymkode: a8d3f...a8e 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #12 Skrevet 10. april 2020 Dere bør gå ut av boksen. Se nyheter uti verden. Nrk viser bare det fine. Se til utenlandske nyhetskanaler. Der finnes mer fakta. Anonymkode: 82c29...f7f 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #13 Skrevet 10. april 2020 1 time siden, Warrior skrev: Hysteri eller ikke. Folk som har hatt viruset har sagt hvor fælt det er. Jeg er i alle fall redd og det hadde jeg vært uten media også. Mest redd for folk jeg er glad i som er i risikogruppe. Dette er ikke akkurat en liten forkjølelse eller en vanlig influensa. Man bør være bekymret uansett om man leser media eller ikke, men jeg tror nå likevel at media gjør det hundre ganger verre. Hadde dette skjedd for 20 år siden (før sosiale mediers inntog og før absolutt alt var på nett) så tror jeg faktisk ikke samfunnet hadde reagert som vi ser nå. Det hadde naturlig nok blitt begrensninger da også, men folk hadde tatt det mer med ro, og jeg tror faktisk regjeringen ikke hadde innført like harde tiltak. Anonymkode: d8995...de4 3
debattanten Skrevet 10. april 2020 #14 Skrevet 10. april 2020 2 timer siden, Heartgirl skrev: Ikke medieskapt i det hele tatt. Se hvordan det går i Sverige. Hadde vi ikke tatt tak i tide hadde det vært det samme her også. Ikke noe spesielt med det som skjer i Sverige. 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #15 Skrevet 10. april 2020 Godt mulig det er medieskapt, men å sammenligne det med kreft og hjertesvik blir feil. Ingen av de sykdommene er smittsomme. Jeg er i risikosonen og blir ganske dårlig hver gang jeg er forkjølet. Jeg tror dog jeg har hatt covid-19, men det var før helsevesenet var veldig bevisst på det. Hadde ikke være i utsatte områder, men jobber med masse mennesker og stor kundestrøm. Anonymkode: 78267...30e
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #16 Skrevet 10. april 2020 Ja jeg er helt skremt også. 100% skremt, sjokkert, og sitter her i måpende, fastfrosset vantro, slik som jeg har sittet siden dette begynte. Hvordan går det i det hele tatt an??? Jeg forstår det ikke. Det er som å være i et absurd mareritt fremkalt av psykedelika. Hvordan kan virkeligeheten bli så gal? I begynnelsen lurte jeg ærlig talt på om jeg drømte. Anonymkode: e2d55...8d8 3
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #17 Skrevet 10. april 2020 Enig at det er litt hysteri. Kaller det mer som et medieskapt virus. Media burde heller hatt livedekning over alle dyrene som mister livet sitt til slakting eller jakt. Anonymkode: bea84...4ae 3
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #18 Skrevet 10. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dere bør gå ut av boksen. Se nyheter uti verden. Nrk viser bare det fine. Se til utenlandske nyhetskanaler. Der finnes mer fakta. Anonymkode: 82c29...f7f Ya think? Anonymkode: e2d55...8d8
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #19 Skrevet 10. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes ikke hysteriet er medieskapt, det er skapt av regjeringen. Anonymkode: a8d3f...a8e Og hvem kontrollerer media? Anonymkode: e2d55...8d8
Heisenberg Skrevet 10. april 2020 #20 Skrevet 10. april 2020 Skulle ønske jeg hadde selvtilliten til de som neppe har fullført videregående skolegang men allikevel tenker at covid-19 har de nok liiiit bedre peiling på en WHO, leger og helsemyndigheter verden over. 2
Anbefalte innlegg