AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #1 Skrevet 10. april 2020 Hva tenker du er pluss og minus for herbalife? skjønner dette med trening og viktig og ha rett kosthold før og etter trening. men hvorfor skal de som selger tjene maks på dette? Hvorfor selges det ikke i butikker om det er «så bra»? Hva annet tenker du om Herbalife? Anonymkode: 02de9...f1d
Ullvott Skrevet 10. april 2020 #2 Skrevet 10. april 2020 Jeg tenker at hvis det hadde vært så fantastisk, så ville det vært solgt gjennom andre kanaler enn "pyramidespill" (eller MLM/nettverkssalg som de kaller det). 8
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 10. april 2020 #3 Skrevet 10. april 2020 At det bare er dritt. Hele organiseringa av salget er et sånt pyramidespill som gjør de på toppen rike, mens de på bunnen i verste fall setter seg i dyp gjeld. Ikke kjøp noe derfra, da støtter du dette bedritne opplegget.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #4 Skrevet 10. april 2020 Masete selgere som utnytter vennskap/naboskap for å berike seg selv. Jeg sier høflig nei takk én gang, fortsetter de å mase kutter jeg dem ut. Anonymkode: 0de4d...ea7 2
Linnpinn Skrevet 10. april 2020 #5 Skrevet 10. april 2020 Jeg prøvde det i fjor for å få en kickstart. Hadde 20 kg å gå ned. På to uker gikk jeg ned 4 kg. Men jeg hadde garantert gått ned like mye ved å telle kalorier og spise ordentlig og god mat. Jeg var konstant sulten og savnet mat. Smakte dritt også 😩 Gikk rakst opp etterpå selv om jeg prøvde å fase ut shakene. 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #7 Skrevet 10. april 2020 Det er jo pyramidespill som utnytter det som starter som selgere. Du har også en gal mann på kaller seg Geir Carlsen som driver med aktiv hjernevasking rundt Herbalife-miljøet. Herbalife er som en sekt, der alle blir hjernevasket av produktene. Deltatt på en samling selv, var helt sjokkert etterpå. Da så jeg hvor manipulerte alle var. Linker: https://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article11476388.ece En hjernevasket selger: https://www.instagram.com/renate_eggen/ Enda en, eksen til Lene Alexandra: https://www.instagram.com/karlerikovern/ Konklusjon: trenger du en shake på morgenen, kjør et proteinpulver av høy kvalitet. Av både kasein og myse, som for eks MyoProtein. Utover dette spis vanlig næringsrik mat, variert kost i riktig dose. Så går du ned i vekt! Om du i tillegg velger å bevege deg form av turer/jogging/løping/sykling OG skikkelig styrketrening 2 ganger i uka vil det hjelpe enda mer. Styrketreninga former kroppen din. Anonymkode: bc506...42a 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #8 Skrevet 10. april 2020 Det selges ikke i butikker fordi det ikke er produktet som er salgsvaren i disse MLM-selskapene. Det som man tjener penger på er å verve andre inn i spillet, man må rekruttere andre selgere for å tjene penger. Når fortjenesten er basert på dette, vil systemet automatisk gjøre slik at 99% av de som blir med taper penger, fordi man ikke kan ha uendelig med privatpersoner som selger ett produkt. De vil konkurrere med hverandre og de beste selgerne KAN potensielt tjene penger, og særlig om de er høyt oppe i pyramiden. De aller aller fleste lengre ned vil tape penger. Det er derfor enkelte går fra MLM til MLM og tror den ene er bedre enn den andre....her er et utdrag av en melding jeg fikk fra en veninne når hun prøvde å selge meg en "forretningsmulighet" i Zinzino: "jeg har vært m i såkalte pyramider før, og dette kan på ingen måte sammenlignes m d, de på toppen tjener penger, men ikke de som var nederst.. Tupperware, oriflame, herbalife er kjent over d hele, zinzino er i samme bransjen, bare at kompensasjonsplanen er 1000 ganger bedre " Her er en forklaring på hva Multi Level Marketing er: Her er en norsk dokumentar om fenomenet: https://tv.nrk.no/serie/brennpunkt/2004/PRHO94002004/avspiller?fbclid=IwAR0--eN5ym2XcjXbS3I1vqRFRJDDYIwzg_rcagBatjVdqJODLyR9BG_7dIw Anonymkode: 48007...619 2
Sunset90 Skrevet 10. april 2020 #9 Skrevet 10. april 2020 (endret) Betting on zero: er en ganske intresang dokumentar Kort fortalt en dokumentar som tar for seg at folk ble med i dette opplegget, og innvisterte 1000 av kroner. Når realiteten kicker inn, og du ser hvor vanskelig det er og selge dette. Er du den store taperen. Kansje har du også innvistert 1000 av kroner i produkter, fordi du ble rådet til det av noen høyere opp i systemet. Litt som og spille russisk rullet hvem som tjener penger på det, og de som går med store tap. Tidligere kjente jeg personer som kjøpte varer for 50.000 for og kjøpe seg opp til 50% discount rabatt raskest mulig for og ha størst fortjeneste ved salg. Jeg tror ganske mange ble sittende igjen med mange varer som de merket var veldig vanskelig og få solgt. Da man må finne folk. Det vil alltid være noen taper og vinnere i dette desverre. De på toppen tjener nok sikkert helt greit, mens de som er nye har et ønsket om og oppnå noe av det samme. I realiteten kan det enten være vanskelig og finne folk og selge til, eller du taper mye penger ved eks og innvistere for mye i det. Suksess er ikke for alle. Dette lover ikke gull og grønne enger, selv om det kan se ut sånn. Det selges et produkt, og markedsfører rundt dette i mange ulike varrianter. Kamuflereres i Foredrag, Treningsamlinger, vektklubber, ernæringsforedrag osv, alt er rettet mot og selge. Da det er salg av produkter som generer penger inn. Det selges inn som et opplegg for og få inn folk. De fleste følger nok bare strømmen angående disse folkene, og slenger seg med. De har et ønsket om en endring i en eller anne form. Og man man blir introdusert til miljøet produkter, og hele den pakken der. Da de ikke vet bedre. plukker man fra bit for bit, så skjønner man hvordan dette henger sammen. Det brukes garantert mye ressurser på og fronte selskapet best mulig. Med sammarbeid med store sportsklubber og superstjerner. Eks messi, ronaldo har begge vært under herbalife. Store navn generer garantert mer valuta i kassa. Uten disse sammarbeidene, hadde nok ikke enkelte selskaper vært så godt frontet. Er man avhengig av kostilskudd for og gå ned i vekt? Nei Det man er avhengig og lære om og røre på seg, og kostholdet Har man ikke dette på plass, kan man ikke forvente mye heller. Endret 10. april 2020 av Sunset90
AnonymBruker Skrevet 10. april 2020 #10 Skrevet 10. april 2020 "I ethvert pyramidespill er tilførsel av kapital utelukkende eller i hovedsak knyttet til verving av flere deltakere. Hver deltaker må da betale en inngangsbillett for å kunne delta i spillet, og personen som verver den nye deltakeren blir belønnet med en prosentandel av det innbetalte beløpet. (...)For at et slikt system skal lykkes, kreves det en kontinuerlig eksponentiell vekst av nye medlemmer, derav navnet «pyramidespill», fordi hvert nivå må være større enn det forrige. Dessverre viser enkel analyse at etter noen få ledd ville verdens totale befolkning være medlemmer dersom veksten skulle opprettholdes. Dette er umulig, og matematikken i denne typen systemer garanterer at den store majoriteten av deltakere vil tape alt de setter inn i spillet." https://no.wikipedia.org/wiki/Pyramidespill Anonymkode: 48007...619
Flamme Skrevet 10. april 2020 #11 Skrevet 10. april 2020 Hater ALT av MLM-markedsføring og har kuttet ut alle venner som driver på med det. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå